جزییات مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی

پایگاه خبری اختبار- رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحی درباره میزان سابقه خدمت و سن بازنشستگی شاغلان گفت: آقایان شاغل ورودی ۱۴۰۳ به بعد برای بازنشستگی باید ۳۵ سال سابقه خدمت و یا ۶۲ سال سن و بانوان شاغل ورودی همین سال باید ۳۰ سال سابقه خدمت و یا ۵۵ سال سن داشته باشند و این موضوع برای شاغلان در حال خدمت به صورت زمان‌دار بوده که متوسط آن حدود ۲ ماه است.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره مصوبه روز گذشته مجلس پیرامون زمان بازنشستگی شاغلان گفت: موضوع سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مطرح نشده و این مصوبه صحن دارای ابهاماتی است که لازم است برای رسیدگی بیشتر به صحن بازگردد.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه این موضوع در مجلس تصویب شده و قابل بازگشت نیست، گفت: روز گذشته در زمان رأی‌گیری و بعد از آن و هنگام ظهر به این موضوع اشاره کردم که خروجی مصوبه مجلس چیست. بر اساس مصوبه مجلس سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال است و سنوات خدمتی که انجام می‌دهند ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی/ سفرهای زیارتی مستثنی شدند

مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت سربازی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید در نظر داشت که این قانون برای افرادی که در حال حاضر در حال خدمت هستند به مرور زمان اجرا می‌شود یعنی اگر به متوسط بنگریم، تقریباً متوسط آن حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است، یعنی کسی که ورودی امسال است، با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شود البته اگر کسی که در حال حاضر شاغل است به صورت داوطلبانه بخواهد تا ۳۵ سال در کار بماند، مانعی برای او نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. واقعا خجالت داره تو این مملکت به این سن یا ۳۵ سال کار کسی دیگه زنده نمیمونه که بازنشسته بشه کسی که این قانون را گذاشته واقعا برایش متاسف هستم من الان ۵۷ سال دارم و دیگر توان کار را ندارم چگونه تحمل اضافه را باید داشته باشم ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا