رئیس سازمان سنجش: آزمون دکتری ۱۴۰۱ به تعویق نمی‌افتد

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از قطعی بودن برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آزمون دکتری ۱۴۰۱ به تعویق نمی‌افتد.

پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شیوع امیکرون در کشور، بر برگزاری آزمون دکتری در موعد مقرر خود تاکید کرد و گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه‌ها صورت گرفته و قرنطینه سوالات هم انجام شده است.

آمار داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱ توضیح داد: در این آزمون حدودا ۱۸۶ هزار داوطلب داریم که ۸۱ هزار نفر آن‌ها خانم و ۱۰۵ نفر از آن‌ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل‌ها بین ۹۶ شهر تقسیم‌بندی خواهند شد. به طور متوسط ما در هر شهری ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس بیان کرد: این ۹۶ شهر ۱۸۹ حوزه اصلی ۵۹۷ حوزه فرعی دارند. همچنین دارای ۵ هزار ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌پذیرند، اما اکنون به طور متوسط حضور ۳۰ نفر را در کلاس‌های درس پیش بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: لذا تمام پروتکل‌ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون‌ها رعایت خواهد شد و هیچ گونه خدشه‌ای به آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد نمی‌شود و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی درباره برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم گفت:همه داوطلبان به محض ورود پایش می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده شود در محل‌های ایزوله نگهداری می‌شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

حوزه بیمارستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم

پور عباس در پایان از عدم اختصاص فضاهای بیمارستانی برای برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که اکثر افراد در خانه استراحت کرده و درمان می‌شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در همه حوزه‌ها این موضوع مدیریت شود. از این رو امکانات ویژه‌ای را سازماندهی کرده‌اند که داوطلبان مبتلا در همان محل‌های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیمارستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    من یک فرهنگیم و یک کلاس با ۴ تا محصل با یک محیط کاملا ایزوله و عایت بهداشت ….با وجود تمام این شرایط هم خودم و هم محصلهایم اُمیکرون گرفته ام و این ویروس هم سریع منتقل میشه …هم بعد از یک ماه هم با قابل انتقال…من با این ویروس میخوام آزمون بدم؟؟خواهشا یک ذره تفکر و دور اندیشی
    عقب افتادگی آزمون قابل جبران ولی بازی با جان مردم ..خیر

  2. امسال با پارسال فرق داره .الان امیکرون قابل تشخیص نیست تو یه کلاس ۱۰ نفر رو همزمان میتونه مبتلا کنه.چندنفر ناقل باشه میدونید چه وضعی پیش میاد عقل سلیم میگه باید تعویق بشه تا پیک فروکش کنه و نزولی بشه . شوخی که نیست ۴ ساعت باید تو محیط باشیم .تورو خدا تورو به دینتون فکر جان داوطلبان باشید.

  3. با توجه به افزایش همه گیری اومیکرون و از طرفی هجوم داوطلبان شهرهای قرمز کرونایی به تهران و شهرهای اطراف خواستار تعویق کنکور دکتری هستم

  4. پسر من چند ماهه داره می خونه همه منابع را هم خونده ولی جونش برام مهم تره تا مدرک گرفتن . مسولین سازمان سنجش حساب خودشون بکنند اگه میخان به هر قیمت در اوج بیماری برگزار کنند باشه برگزار کنن ولی اگه اتفاقی برا بچه هامون بیفته همه شون می کشم دادگاه . وقتی اینهمه کارشناس میگن مریضی با واکسن و ماسک هم سرایت میکنه برگزاری آزمون در این شرایط یک جور به کشتن دادن عمدی بچه های مردم هست .خود دانید

  5. سلام
    خیلی بی انصافید، از اول بهمن و و خانوادم درگیر این بیماری شدیم و هنوز سرفه هامون کامل خوب نشده و تازه رو پا شدیم، از تمام برنامه هام عقب افتادم اصلا هاج و واج موندم باید چیکار کنم…کنکور باید در شرایط عادلانه برگزار بشه و برگزاری در این شرایط کاملا بی انصافیه و فقط فکر جیبتون هستید که کنکور و برگزار کنیدو سودتون رو ببرید، یعنی واقعا جون ملت براتون مهم نیست؟!!! حالا گیریم که توی همین شرایط ناعادلانه ماهایی که مریض بودیم و عقب افتادیم اومدیم سر جلسه، چطور میشه که ۴ ساعت با فاصله های ۲ متری در یک مکان بشینیم و هیچ اتفاقی نیفته ولی بچه های علوم پزشکی شروع ترم جدیدشون باید عقب بندازین مدارس رو غیرحضوری کنید چون کل کشور قرمزه! امروزم که آمار فوتی ۱۸۲ نفر بوده…!!! فقط توضیح بدید کدوم حرفاتونو باور کنیم؟! بعد میگید آمار بالاست واکسن بزنید واکسن میزنیم باز میگید آمارا بالاست… الانم که آمار بالاست همه جا رو تعطیل کردید ولی کنکور اشکالی نداره…؟!
    تعویق تعویق تعویق

  6. بهشون بگین مراقبشاون توی شهرهاستانها بدون ماسک با سرماخوردگی سر جلسه نیان درصمن خیلیاشون اجازه نمیدن پنجره ودر باز بمونه سرما را بهونه میکنم ودر جای دربسته امتحان میگرن

  7. والله والله خدارو خوش نمیاد… بخدا چند روزه بدن درد و سر درد دارم هنوزم واکسن نزدم تمام زحماتامون از بین رفت لطفا تعویق کنید لطفا

  8. خیلی بی انصافیه، من ۲ بهمن درگیر کرونا شدم و بستری و.. که تازه یکی دو روزه سرپا شدم، واقعا از برنامه مطالعه ام جا موندم! کاش یه فرصتی میدادین از پیک عبور میکردیم‌.. یه سال عقب میفتیم اینطوری!

  9. تو رو خدا توی تصمیماتی که میگیرید فقط به فکر این نباشید که یه وظیفه‌ای رو دوشتون هست اون رو انجام بدین و راحت بشید،به فکر دیگران هم باشید.
    همش میگفتن امیکرون سرعت انتقال و سرایتش خیلی بالاست ولی فکر میکردم الکیه تا چند هفته پیش که آزمون اختبار وکالت داشتم و با وجود اینکه خیلی رعایت کردم و ماسک سه لایه داشتم و فاصله ۱ و نیم متر بین داوطلبها هم رعایت شده بود ولی باز تعدادی از داوطلبها از جمله خودم مبتلا شدیم و بحدی حالم بد شد که مرگ رو به چشم خودم دیدم و متاسفانه چند روز بعد خانواده‌م رو هم مبتلا کردم. تصور آزمون توی این شرایط و مبتلا شدن دوباره برام مثل کابوسه،الان نقشه رو نگاه کنید ببینید همه استانها وضعیت قرمز دارن خدا خیرتون بده چرا فقط فکر خودتون هستین آخه با این شرایط که روزانه چند هزار مبتلا داریم چرا میخواین با جان و سلامتی ما بازی کنید وحی نازل نشده که حتما در تاریخ ۶ اسفند آزمون برگزار بشه و اگه غیر از این باشه کفر هست، آقای پور عباس شما چه تضمینی میدین که سلامت داوطلبها تهدید نشه و کسی مبتلا نشه و اگر داوطلبی مبتلا شد مسئولیتش رو بر عهده میگیرید؟! ما از ستاد بحران انتظار داریم که جلوی برگزاری این آزمون رو بگیرن. با این شرایط رو ۲۹ بهمن هم قراره آزمون کارشناسی رسمی دادگستری توسط سازمان سنجش برگزار بشه!
    گاهی شک میکنم که آیا مسئولین هم در جامعه‌ای که ما زندگی میکنیم زندگی میکنن!!!!!!

  10. یه تنه کمر به کشتن داوطلبین دکتری بستین توی ۵ ساعت حتما کرونا میگیریم یعنی جون ما ها هیچ ارزشی نداره آزمون در شرایط ناعادلانه ترین حالت خودش داره انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا