رایزنی اسکودا و قوه قضاییه برای ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت

پایگاه خبری اختبار- ابراهیم کیانی (نایب رئیس اسکودا) در گفت و گویی، خواستار همزمانی مراحل دوم و سوم کارآموزان وکالت از قوه قضاییه شد.

به گزارش اختبار به نقل از صداوسیما، نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: همه‌ی قبول شدگان آزمون پارسال کانون‌های وکلا که پاسخ استعلام آن‌ها دریافت شده است، به قوه قضائیه برای حضور در جلسات دادگاه و طی کارآموزی معرفی شده اند.

نیاز به تأیید قوه قضائیه است

ابراهیم کیانی گفت: دومین مرحله‌ی کارآموزی وکلا حضور در دادگاه و سومین مرحله، انجام وکالت برای برخی پرونده‌ها است که پیشنهاد دادیم این دو مرحله به صورت همزمان انجام شود.

سخنگوی اتحادیه کانون‌های وکلا همچنین گفت: در صورت تایید از سوی قوه قضائیه این دو مرحله از کارآموزی به صورت همزمان انجام می شود و کارآموزان در حین حضور در دادگاه می توانند وکالت برخی پرونده ها را نیز برعهده بگیرند.

سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و هفتصد نفر کارآموزی خود را آغاز کرده اند

کیانی خاطر نشان کرد: در آزمون سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و هفتصد نفر حداقل نمره لازم را کسب کردند که کارآموزی خود را آغاز کرده اند.

آزمون پارسال وکالت براساس قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار برگزار شد و افرادی که حداقل نمره را کسب کردند پذیرفته شدند. طبق این قانون هر کسی که ۷۰ درصد نمره ی یک درصد برتر آزمون را کسب کند پذیرفته می شود.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    دوستان اطلاع دارید مشمول کارآموزان جدید هم خواهد شد یا فقط کارآموزان ۱۴۰۰؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا