معاون دادستان کل کشور: در برگزاری آزمون وکالت باید طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل شود

پایگاه خبری اختبار- معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه گفت: کانون وکلا در موضوع برگزاری آزمون وکالت باید به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کند.

به گزارش اختبار، رضا خشنودی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قرمز شدن تهران آیا آزمون وکالت در ۲۰ فروردین امسال برگزار می‌شود؟ افزود: تشخیص اینکه این آزمون برگزار شود یا نشود بر اساس مصوبات ستاد ملی کروناست و از آنجایی که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته است بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزاری همه دوره‌های آموزشی ممنوع است و متولیان امر باید دقت کنند که درباره مصوبات ستاد ملی کرونا با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدامات اداری را انجام دهند.

وی در پیگیری حقوق عامه گفت: قطعاً رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا و شیوه نامه‌های بهداشتی نقض حقوق عامه است چرا که رعایت سلامت مردم جزو حقوق عامه محسوب می‌شود و وقتی شرایط تهران قرمز است آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و سایر نهاد‌های مستقل مکلف به رعایت هستند و کانون وکلا هم از این امر مستثنی نیست و رعایت نکردن مصوبات تبعاتی دارد و ممکن است باعث تعقیب کیفری و حقوقی ناقضان آن شود.

معاون دادستان کل کشور افزود: کانون وکلا قطعاً به آثار این تصمیم اش آگاهی دارد، ​ از نظر ما مصوبات ستاد ملی کرونا الزام آور است و لازم نیست از طرف نهادی به الزام آور بودن آن اشاره شود.

خشنودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که پیگیری این موضوع به دادستانی تهران موکول شده است؟ گفت: قطعاً دادستان تهران می‌تواند در این مورد اتخاذ تدبیر یا موضع کند و ایشان می‌تواند مانع برگزاری آزمون شود، اما رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا الزام آور است و کسانی که مصوبات را اجرا نمی‌کنند باید متوجه آثار ناشی از آن باشند.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. خانم زنده دل عزیز، لطفن جواب بدین، چرا همه جا اعلام کردین که حوزه ها دو برابر شده ولی خیلی ها دوباره مجبورن تردد کنن به همون مرکز استان(نه شهر خودشون که سازمان سنجش اعلام کرده به عنوان حوزه ی جدید)..اونم تو این شرایط بحرانی کل کشور و امکان رفع نقصش هم پیش بینی نشده تو موارد ۱۱گانه ی سازمان سنجش! آخه ۸۱هزار نفر رو چجوری میخاید تو ۸۶حوزه جا بدین؟؟ یعنی هر حوزه هزار نفر ،درحالیکه آقای فرهادی گفتن که در هر مکان مسقف و هر دانشکده باید فقط ۱۵نفر باشه وگرنه تخلفه!! آقای کوشا تمام کوششو کرد که این آزمون تو شرایط قرمز سراسری برگزار بشه، ایشون در کنار سازمان سنجش مسولن در برابر هر نوع تخلف از مصوبات ستاد کرونا

  2. گفتن مجوز ندادن پس سنجش از کجا محوز گرفته،فکر تردد داوطلبین رو کردن؟ لابد ۱۵ تا ۱۵ تا از دربهای منزل میان جلو درب حوزه،وقتی با سونامی کرونا مواجه شدن اونوقت میگن فلانی نذاشت بعد مثل دکتر حریر چی میگن نمی تونیم بگم،خود دکتر نمکی گفته توصیه به تعویق ازمون،دواوطلب بعد ازمون کجا خودشو قرنطینه کنه ،جه طور برگرده این ترددها فاجعه است،اکر مرگ و میر رو ببینید متوجه میشید،سازمان پزشکی ازمون خودشو لغو کرد با وجود نیاز به نیرو

  3. لابد حقوق عامه فقط توی صف های طولانی گوشت و مرغ و اتوبوس و تاکسی و مسافرت و چهارشنبه سوری رعایت میشه درسته!؟ جناب آقای خشنود وقتی رییس جمهور محترمتان با لغو پرواز به ترکیه مخالفت میکنن برای حقوق عامه مشکل پیش نمیاد؟ وقتی وزیر بهداشت خودشون صراحتا میگن ما با سفرهای نوروزی مخالف بودیم یک عده اجازه تعطیلی ندادن حقوث عامه با مشکل برخورد نکرد؟ وقتی آزمون دکترا بل ١٨٠ هزار نفر به فاصله تنها یک هفته برگزار شد و سنجش آمد وکالت رو به تعویق انداخت شما کجا بودید از حقوق ٨٠ هزار نفر که جزو حقوق عامه هستند دفاع کنید ؟! به والله که ما تا به حال نمیدونستیم بخث آزمون وکالت تا این خد برای تماااااااااام مسولین مهم هست؟ حتی خیلی از آقایانی که طی این چند روز آمدند و ابراز فضل کردن رو اصلا نمیشناختیم! طی این یک هفته اونقدر بحث وکالت و کسب و کار و راه اندازی کار و لغو و برگزاری و…. در همه حا از مجلس گرفته تاااااااااا یک کارمند بهداشت گرم بوده بنظرم از از اول زمان تشکیل اسکودا تا الان بی سابقه بوده. یک دفعه همه دلسوز جامعه ، مردم، حقوقی ها و بی کارها شدند از بد روزگار هم دقیقا با برگزاری آزمون هم زمان شده!!! کل مملکت رها شده به حال خودش بعد دغدغه مجلس، دولت، وزارت بهداشت، ستاد کارنشناس کرونا، قوه قضاییه و….. شده همین ، برگزار کردن آزمون وکالت یا تعلیق آن !!! جالبه والا ، آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه

  4. سلام
    تروخدا آزمون دادن تو این شرایط حاد کرونایی

    به صلاح هیچ کس نیست.تروخدا یکم عجولانه

    تصمیم گیری نکنید و آزمون راتا شرایط ایمن لغو کنید.بخدا زمین به آسمون نمیرسه اگر به مصوبات ستاد کرونا تمکین بفرمائید.

  5. تا پای کانون وکلا میاد وسط شکر خدا دادستانی و قوه قضائیه و حقوق عامه مطرح میشه اما در موارد دیگه(مثل تجمعات مذهبی و ملی و…) من نمیدونم این حقوق عامه چرا یاد این دوستان نمی افته. اصلا هم فکر نکنید ها خدای نکرده قوه قضائیه با کانون وکلا دشمنی داره و با سوگلی خودش(مرکز مشاوران) همه جوره راه میاد ها.نه اصلا.

  6. معاون محترم دادستان کاش قبل از عید از حقوق عامه دفاع میکردی فکر کنم الان یه خورده شایدم از یه خورده بیشتر دیر شده باشه.
    جمعیت میلیونی که از شرق به غرب و از شمال به جنوب و بالعکس در سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل ها کرونا رو منتشر کردن چرا کسی نبود اظهار نظر کنه.شایدم فکر میکردین کرونا مهربان شده و تو عید به کسی کار نداره.

  7. راستش تا وقتی که دفترچه سوالات را دریافت نکنیم هیچ اطمینانی برای برگزاری نیست.
    البته فردا روز سرنوشت سازی خواهد بود، احتمالا دادستان تهران دستور لغو آزمون صادر کنند

  8. درسته من آزمون نمیدم ولی بزارین یه سره بشه و برگزار کنن بره، زودتر تعیین تکلیف بشین بهتره،اونایی که آماده هستن قبول میشن و اونایی که کمتر خوندن انشالله آزمون بعدی، رعایت مسائل بهداشتی بشه اتفاقی پیش نمیاد.موفق باشید.

  9. آمارها ساختگی هستن دوستان. به این ارقام و این رنگها اعتمادی نیست. بی‌جهت نگرانید. آزمون هم باید برگزار بشه.
    این قوه هم که صداش فقط برای کانون بلنده، و الا مسائل مهم تری از حقوق عامه هست که پیگیری نمی‌شه. با برگزاری آزمون هیچ حقی از حقوق عامه پایمال نمی‌شه. تعویق هر آزمونی اشتباهه.

    1. اقای مهدی شما مثل اینکه خیلی از دنیا عقبید یه سر برید دم بیمارستانا ببنید چه فاجعه ای داره اتفاق می افته

  10. حالا باز ماهایی ک مرکز مشاوران قبول شدیم یه کور سوی امیدی داریم…بیچاره اونا ک اینده شون وگره زدن ب ازمون وکلا…
    هرکی ساز خودش و میزنه،
    هیچکسی نیس ک حرف اخر وبزنه
    گرفتارشدیم بین جنگ ابراز قدرت اقایون
    والا بخدا نمیدونم مگه چقد سخته همه مسولینی ک باید توی این زمینه نظر بدن ساکن تهرانن،یکی دو روز پیش یه جلسه میذاشتین،تکلیفتون و بین خودتون روشن میکردین ،بعد یه تصمیم میگرفتین وهمون و اجرا میکردین
    ن مث بچه دبستانیا هرکی بریه یه وری،حرفش و بزنه و اخرشم هیچی ک هیچی

    1. جنگ؟
      به عنوان یک وکیل اینده باید به قانون احترام بزارید
      و معنای وضعیت قرمز را درک کنید.
      جان بالاتر است یا …

  11. توی گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه امشب نماینده وزارت بهداشت گفت سازمان سنجش قول داده توی هر سالن برگزاری ۱۵ نفر بیشتر نباشن!

  12. آقایون میفرمایند ما حوزه ها را دوبرابر کردیم ، در حالی که اکثر داوطلبان از جمله خودم، باز کارت ورود به جلسه مان برای مرکز استان صادر شده( نه حوزه ی شهری که جدیدن اضافه کرده اند و مقیم آن هستیم و قانونا باید در شهر خودمان آزمون میدادیم) و مجبور به تردد به مرکز استانیم بدلیل این اشتباه فاحش سازمان سنجش!!نمی دانم آقای کوشا و سازمان سنجش چه اصراری بر برگزاری آزمون در شرایطی که تمام مراکز استانها و حوزه های برگزاری آزمون ، در وضعیت قرمز کرونایی است! در حالی که تمام آزمون های استخدامی دیگر که قرار بوده ۲۰فروردین برگزار شود لغو شده

    1. سلام برای منم همین اتفاق افتاده ولی تقصیر سنجش نیست من خودم تو فرم ثبت نام شهر محل اقامت جهت تعیین حوزه مرکز استان ثبت کرده بودم ولی دوستام ک شهر خودمون زده بودن افتادن شهر خودمون ولی من مرکز استانم شما هم احتمالا همین کار رو کردین

  13. خواهش میکنم تو این شرایط آزمون رو برگزار نکنید فقط خودمون که نیستیم اعضای خانوادمون چه گناهی کردن.. ما چند ماهه که همه وقتمون رو برای این آزمون گذاشتیم و نمیتونیم بی خیال بشیم و نریم سرجلسه.. قطعا تا اوایل خرداد به خواست خدا موج چهارم کرونا رو به سراشیبی میره و میتونیم تو شرایط ایمن تری بریم سرجلسه 🙏🙏

  14. مگه نگفتن صفر تا صد این آزمون به سازمان دولتی سنجش سپرده شده؟
    الان ایشان چرا کانون تهدید به پیگیری جزایی میکنه!
    بخدا موندیم بین جنگ کانون و قوه قضاییه، آخر سر هم دودش تو چشم ما خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا