معاون دادستان کل کشور: در برگزاری آزمون وکالت باید طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل شود

پایگاه خبری اختبار- معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه گفت: کانون وکلا در موضوع برگزاری آزمون وکالت باید به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کند.

به گزارش اختبار، رضا خشنودی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قرمز شدن تهران آیا آزمون وکالت در ۲۰ فروردین امسال برگزار می‌شود؟ افزود: تشخیص اینکه این آزمون برگزار شود یا نشود بر اساس مصوبات ستاد ملی کروناست و از آنجایی که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته است بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزاری همه دوره‌های آموزشی ممنوع است و متولیان امر باید دقت کنند که درباره مصوبات ستاد ملی کرونا با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدامات اداری را انجام دهند.

وی در پیگیری حقوق عامه گفت: قطعاً رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا و شیوه نامه‌های بهداشتی نقض حقوق عامه است چرا که رعایت سلامت مردم جزو حقوق عامه محسوب می‌شود و وقتی شرایط تهران قرمز است آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و سایر نهاد‌های مستقل مکلف به رعایت هستند و کانون وکلا هم از این امر مستثنی نیست و رعایت نکردن مصوبات تبعاتی دارد و ممکن است باعث تعقیب کیفری و حقوقی ناقضان آن شود.

معاون دادستان کل کشور افزود: کانون وکلا قطعاً به آثار این تصمیم اش آگاهی دارد، ​ از نظر ما مصوبات ستاد ملی کرونا الزام آور است و لازم نیست از طرف نهادی به الزام آور بودن آن اشاره شود.

خشنودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که پیگیری این موضوع به دادستانی تهران موکول شده است؟ گفت: قطعاً دادستان تهران می‌تواند در این مورد اتخاذ تدبیر یا موضع کند و ایشان می‌تواند مانع برگزاری آزمون شود، اما رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا الزام آور است و کسانی که مصوبات را اجرا نمی‌کنند باید متوجه آثار ناشی از آن باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. البته من که میدونم کامنتم شیر نخواهد شد ولی واقعا این حجم از عدم تعقل در گفتار و قانون گریزی از سمت نهاد دادستانی و بدتر از اون این عزم گروهی که مدتهاست از طرف عوامی که مخالف برگزاری آزمون هستند و مدام در سایت ها و شبکه های مجازی از عدم برگزاری آزمون حمایت میکنن و با جملات غیر اصولی و در جهت خلاف منطق صحبت کردن سعی بر توجیه این عمل عجیب و غریب دارن ، همه و همه فقط این شبهه رو بیشتر در اذهان ما داوطلبان از همه جا بی خبر نقش مینده که اصلا برگزاری آزمون از ابتدا هم شوخی ای بیش نبوده .چرا که توجیه عدم برگزاری آزمون به دلیل شرایط کرونایی مسلما خیلی وقته نخ نما شده.اگر بر کلامتون صادق هستید پس بهتره این جملات رو توی متروهای عمومی تهران یا اتبوس های حامل کارگران یا صف های طویل خرید اجناس به اصطلاح دولتی به زبان بیارید .ای کاش و تنها ای کاش اینقدری جسارت میداشتید که صادق باشید با مردم.

    برایتان رستگاری آرزومندم

  2. سلام
    خدا را شکر که آزمون کنسل شد.
    برای جان شرکت کنندگان و اشخاص بیگناه جامعه اررش قایل گردیدند.
    قطعا نظریات معاونت محترم اثر گذار بود.
    به امید سلامتی همه بیماران

  3. اقایونی که میگن پانزده نفربیشترنباید درزیریه سقف باشند فقط اون دوساعت امتحان رو نبینید طرف ازشهرستان اطراف باخانواده میخان نهاربخورند بلاخره یه جاباید باشه بشینن اسنراحت کنند رباط که نیست شب توراه شهرازمون باشه بعدسرجلسه بعد بلافاصله برگردند خدا خودش فقط منطق بده فلسفش حله ایناهمش رعایت نکردن بعدم دم حوزه چه خبرمیشه ازتجمع خوب اینا روچمیکنید

  4. بجای این حرفها بشینید مث بنده ۱۳ ماه روزانه ۱۲ تا ۱۴ ساعت بخونید با خیال راحت هم امتحان بدید و قبول بشید.بالا و پایین برید تا نخونید وکیل نمیشید اگه هم بشید به فرض محال پرونده هاتون تا سقف ۲۰۰ هزار تومنه اونم اقارب نسبی درجه اولتون چون کسی پیش وکیل بیسواد پرونده نمیبره.والسلام

  5. متولی کانون هست
    کانون اصرار داره
    کانون متعهد شده
    و سنجش را مجبور کرده
    قطعا مثل ازمون دکتری هیچ پروتکلی رعایت نمیشه هرچند ازمون دکتری تو وضعیت قرمز نبود
    هر دو نهاد مسئول خواهند بود
    بیشتد متولی و کانون کمتر سازمان سنجش
    در هر حوزه هم دادستانها میتونن مستقلا مانع برگزاری و اعلام جرم بشن

  6. با سلام
    معاونت محترم بسیار حرف سنجیده ای زده اند
    اولا، وقتی وصعیت قرمز هست هر آزمونی ممنوع است. و نمیشه استثنا قائل شد و توجیه کرد .حتی در هر شهر محل آزمون هم دادستانهای آن حوزه میتونن برای دفاع از حقوق عامه مانع برگزاری ازمون شوند.
    توجه کنید حقوق عامه منظور شرکت کنندگان نیست بلکه کل مردم جامعه خطاب هستند.

    ثانیا، امتحانی مثل دکتری ،در شرایط قرمز برگزار نشد، و متاسفانه در برگزاری هیچ پروتکلی رعایت نشد اینجا هم رعایت نمیسه و قطعا در صورت اثبات گسترش بیماری قطعا اعلام جرم بر علیه متولیان صورت میگیره چرا که قانون قاطع گفته و به دنبال ….رفتن مطابق حرف معاونت محترم ….

    ثالثا، دانشگاه ها مطابق دستور تعطیل هست ،حجم کارمندان هم …. اصلا دانشگاه امکان باز بودنش مهیا نیست که ازمونی در آنجا برگزار شود.
    ‌خلاصه بحث من برگزار نشدن نیست بلکه تایید حرفهای منطقی، قانونی،عقلانی معاونت محترم است.

  7. ای بابا دست ازسرما بردارین هرکی یه چیزی میگه ماشدیم بازیچه دست این چن ادم اقاول کن بزارما این ازمون بدیم جگرماروسیاه کردین زورتون به مامیرسه چقددیگه به مااسترس واردمیکنین خداییم هس ک جوابتون بده

  8. واقعا این منافع طلبی سازمان سنجش و قانون گریزی کانون وکلا ، مصداق قتل عمد هست.باید عوامل آن مجازات شوند.

  9. جناب خشنودی معاون محترم دادستانی وقتی آزمون برگزار بشه و تموم بشه حتی سرمارو هم توش ببرن از دست ما چه کاری ساخته هستش ؟! چطوری میشه اثبات کرد ، اصلا بعد این که خدای نکرده برای عدهی اتفاقی بیفته دیگه برای خانوادشون چه فایده داره ؟ وقتی سازمان سنجش میگه آمار هرچی که باشه حتی اگر کلی بیمار کرونایی سر جلسه باشن برام مهم نیست من برگزار میکنم چطور بعدش میخواد زیر بار مسولیت بره ، احتمالا بعد فاجعه قرار معذرت خواهی کنه اون وقت بدرد چه کسی میاد ؟ چند ساله شب روز دارم میخونم هفته آخر که باید دوره طلایی باشه از استرس این که تهش چی میشه تو این وضعیت کل بدنم به والله داره میلرزه چند سال شب روز درس نخوندم که قبل از این که به آرزوم هام برسم بمیرم

  10. جناب آقای معاون دادستان کل کشور؛ حقوق عامه همون سه هزار میلیارد تومنی هستش که خاوری و امثال خاوری دارند تو کانادا و آمریکا و انگلیس و… دارند باهاش کیف می‌کنند! نه عدم برگزاری آزمون وکالت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا