پایگاه خبری اختبار

شاه‌محمدی: آزمون کانون وکلا، با کیفیت‌تر از آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه است

محمد شاه محمدی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز

پایگاه خبری اختبار- محمد شاه محمدی گفت: مهمترین تفاوت آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه و کانون‌ وکلا کیفیت آن است، آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری باکیفیت تر و سخت تر است.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، محمد شاه محمدی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به چالش‌های موجود گفت: موضوعی که الان چالش ما است، این است که  کارآموزان وکالت درخواست دارند که در دوره کارآموزی اختبار نداشته باشند و معتقدند همین که آزمون ورودی وکالت را دادند دیگر تمام است و چرا باید از آنها در دوره کارآموزی آزمون گرفته شود. ما قانون را اگر چه اشتباه بود اما به نحو احسن اجرا کردیم و ظرفیت پذیرش ما ۴ برابر شد؛ گرچه کار سختی بود. کارآموز باید بتواند لایحه بنویسد. متاسفانه در جلسه آموزشی هنوز بعضی از کارآموزان نمی توانستند لایحه بنویسند. کارآموزی که آزمون و اختبار ندارد، چه انگیزه‌ای دارد که در کلاس حضور یابد و مطالب را  یاد بگیرد.

کتاب آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

کتاب آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا سیاوش هوشیار
کتاب آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری با آخرین تغییرات ۱۴۰۲/۴/۱۱ با متن لایحه قانونی

این وکیل دادگستری یادآور شد: داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت کرده و موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون می شوند، باید در یک دوره کارآموزی ۱۸ ماهه شرکت کرده و پس از پایان دوره کارآزموزی شان در آزمون اختبار شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید:

سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ (نسخه غیر رسمی)

گزارش تصویری تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰

معرفی منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳

مرکز مشاوران در کانون وکلا ادغام شود

وی درباره ادغام کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: تا جایی که می دانیم و اگر نظرسنجی هم شود، دوستانی که در مرکز مشاوران قوه قضاییه  هستند تمایل دارند که آنها در کانون وکلای دادگستری جذب شوند. مضافا باید دید برای سیستم قوه قضاییه  و حتی حاکمیت و مردم کدام، به صلاح است؟ اعتبار رای دستگاه قضایی ما به این است که یک وکیل، مستقل در مراحل دفاع باشد. کانون‌ها مستقل‌اند و به نفع مردم و وکلا است که مرکز مشاوران قوه قضاییه در کانون ها ادغام شود.

شاه محمدی درباره تجمیع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه و کانون‌ها ادعا کرد: اگر آزمون  وکالت تجمیع شود، سطح آزمون وکالت مرکز مشاوران هم ارتقا می یابد. کانون وکلا و اتحادیه مایل هستند که متقاضیان مرکز مشاوران در آزمون ما شرکت کنند.

آزمون کانون‌ها،‌ با‌کیفیت‌تر است

وی درباره تفاوت آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: مهمترین تفاوت این آزمون‌ها کیفیت آن است. آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری باکیفیت تر و سخت تر است و بسیاری از افرادی که در آزمون کانون وکلای دادگستری شرکت می کنند، در مرکز مشاوران قوه قضاییه شرکت نمی کنند و معمولا اگر کسی در دو آزمون وکالت شرکت کند و در این دو آزمون قبول شود، کانون وکلا را انتخاب می کند.

خروج از نسخه موبایل