شرایط ثبت‌ نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- متقاضیان محترم آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌توانند با استفاده از شرایط و مفاد ذکر شده در این صفحه نسبت به شرایط دقیق آزمون استخدام آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ آگاهی یابند.

به گزارش اختبار، ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ از نهم بهمن ماه آغاز شده است.

با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه شده در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان برگزاری آزمون مشاغل آموزگاری (آموزگار ابتدایی و استثنایی) روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ و زمان برگزاری آزمون مشاغل دبیری روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ خواهد بود.

شرایط عمومی استخدام

۱) داشتن تابعیت ایران

۲) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳) التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴) انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

تبصره: با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره ۱۴۰۰/۶۷۹۵/ دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، می توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲) ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ برای رشته آموزگاری و تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸ برای رشته های دبیری و هنر آموز)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی می شود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشد.

۵) داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛

۶) عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷) نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸) عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذیصلاح

۹) داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند

۱۰) به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده می باشد. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه می باشد.

چه افرادی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیستند؟

۱) افراد بازنشسته و باز خرید خدمت دستگاه های اجرایی کشور

۲) انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان توسط آموزش و پرورش

۳) افرادی که به موجب آراء مراجع قضائی و ذی صلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.

۴) افرادی که دارای تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاه های اجرایی باشند

۵) دارندگان مدارک تحصیلی معادل در شرایط احراز رشته تحصیلی

۶) دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از شرایط احراز رشته تحصیلی هر شغل

۷) دارندگان تابعیت مضاعف

شرایط اختصاصی استخدام

۱) شرط سنی

داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (متولدین از ۱۳۶۲/۱۱/۹ تا ۱۳۸۲/۱۱/۰۹) برای دارندگان لیسانس و فوق لیسانس تا اولین روز ثبت نام در آزمون

یاد آوری: موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

۱) جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

۲) پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال

۳) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

۴) داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه

۵) به موجب تبصره ۲ ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می شود.

۶) به موجب بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری آخرین اعلارسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.

۲) ضرایط و مقررات پذیرش و برگزاری دوره مهارت آموزی:

۱) گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

– به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود. دوره مهارت آموزی مشاغل دبیری در دانشگاه فرهنگیان و هنر آموز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می باشد.

– مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و یا آزمون جامع خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارت های وارده خواهند بود.

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

– شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی می باشد. پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی هنرآموزی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یکساله مهارت آموزی میبایست از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی www.sru.ac.ir و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی دبیری نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir موضوع را پیگیری نمایند.

– مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش می باشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نمی باشد.

– محل مهارت آموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.

– تغییر محل مهارت آموزی صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود.

۲) با توجه به مصوب جلسه ۹۶۵ مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره ۴ ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر گونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز برای بوم خدمت خواهد بود که به صورت شهرستانی صورت می پذیرد بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو فرد قبول شده از بوم خدمت شهرستان به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

۳) فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

۴) پذیرفته شدگان شغل محل های آموزش و پرورش عشایری که دارای چند منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش می باشند. تعیین محل خدمت دقیق آنان بر اساس نیاز، بعد از گذراندن موفقیت آمیز دوره یکساله مهارت آموزی، از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط صرفا برای مدارس و مناطق عشایری اعم از ثابت یا کوچ رو صورت خواهد گرفت.

۵) محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی در این آگهی مشخص شده است. لازم به ذکر است شهرستان هایی که در جدول فهرست شغل محل های اداره کل آموزش و پرورش استان ها دارای چند منطقه آموزش و پرورش می باشند، منطقه آموزش و پرورش محل خدمت فرد قبول شده (قبل از اشتغال)، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.

۶) مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس های دانشگاه فرهنگیان ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL می باشند در غیر اینصورت باید تعهد نمایند که حداکثر یک ماه از شروع دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مزبور را ارائه نمایند.

۷) پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان می بایست در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره های ضمن خدمت پیش بینی شده مطابق ضوابط اعلامی وزارت آموزش و پرورش موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی گردند. گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته های غیر امور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

۸) به منظور نگهداشت و افزایش ماندگاری نیروهای استخدام شده در دوره متوسطه و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، هرگونه تغییر سمت نیروهای بکار گرفته شده موضوع این آگهی به سایر مشاغل گروه معلم و کیفیت بخشی و یا انتقال ایشان به سایر دستگاه های اجرایی ممنوع است، مگر در موارد خاص که پس از بررسی واحد طرح و برنامه استان و با تأیید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری و حسب مورد (معاونت آموزش متوسطه، تربیت بدنی و سلامت) وزارتخانه انجام می گردد.

ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ‌التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه است و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت نیز، تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت خواهد بود.

همچنین در خصوص معافیت دائم، تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم، دو (۲) ماه پس از آخرین روز ثبت‌نام آزمون استخدامی (تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۶) است.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام وعرض ادب خسته نباشی

    بنده. خدمت.سن .سهمیه فراهمه جز مدرک لیسانس که آخر اریبهشت بدستم میاد آیا ثبتنام که انجام دادم بنظرتون کان لم یکن تلقی میشود یا خیر؟ ممنون از مساعدت همکاری شما،

  2. خواهشا درخواست خیلی ها هست لطفا زمان کخرید کارت اعتباری رو و ثبت نام رو بازم تمدید کنید در خواست خیلیا تو خبر گذاری فارس رو پیگیری کنید درخواست تمدید مهلت دارن

  3. خواهشا زمان ثبت نام و خرید کارت اعتباری رو تمدید کنید بابا فک کنید یکی پول نداشته الان پولش جور شده تو رو خدا تمدید کنید واقعا اطلاع رسانی هم ضعیف بوده

  4. لطفا حداقل یروز تمدیدکنید من به زحمت دیروزرفتم شهرستان مدرک گرفتم یجانوشته بودیدتا۱۶تمیدیده. روحیاب اون. یه فرصت دیگه بزارین چیزی ازتون کم نمیشه ولی برا جامونده ها ارزش زیادی داره

  5. رشته علم اطلاعات و دانش شناسی
    علوم کتابداری و اطلاع رسانی
    چرا در آزمون استخدامی آموزگاری و معلم پرورشی جایی ندارد؟؟؟؟؟

  6. من الان فهمیدم به ازای تأهل و داشتن فرزند، سال اضافه میشه. ای کاش فقط یک روز دیگه تمدید کنید!

  7. کاشکی اول کل مراحل رو طی میکردید بعد هزینه آزمون رو میگرفتین آخه این چه ناعدالتیه که من الان هزینه رو پرداخت کردم آخرش میگه سن شما نمیخوره واقعا گناه ما دهه شصتی های بدبخت چیه که حالا هم یه استخدامی اومده اینجور ول معطل موندیم بعد تکلیف این هزینه بربادرفته چی آخه خدارو خوش میاد این همه سال یه استخدامی بیاد بخاطر چند ماه نتونی شرکت کنی واقعا از افراد و دستگاههای نظارتی عاجزانه خواهشمندیم فکری هم بخاطر این دهه شصتی های دانشگاه رفته و مدرک گرفته بکنن که الان ۹۰درصدمتاهل و داری فرزندهستن اما هنوز بیکار و بدون درآمدمشخصی بخاطر خداهم که شده گوشه چشمی داشته باشید واقعا با دلی شکسته این رو میگم

  8. کاشکی اول کل مراحل رو طی میکردید بعد هزینه آزمون رو میگرفتین آخه این چه ناعدالتیه که من الان هزینه رو پرداخت کردم آخرش میگه سن شما نمیخوره واقعا گناه ما دهه شصتی های بدبخت چیه که حالا هم یه استخدامی اومده اینجور ول معطل موندیم بعد تکلیف این هزینه بربادرفته چی آخه خدارو خوش میاد این همه سال یه استخدامی بیاد بخاطر چند ماه نتونی شرکت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا