مصوبه سقف وام خرید و ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲

مصوبه شماره 144878 مورخ 1402/08/14 هیات وزیران

تصویب‌نامه درخصوص اصلاح ماده ۳ آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا

بنیاد شهید و امور ایثارگران – سازمان برنامه و بودجه کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۷/۳۰ به پیشنهاد شماره ۴۰۰/۰۲/۱۸۵۹۳۱ مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد ماده (۳) مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موضوع بند (ب) ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ و بند (ت) ماده (۸۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ تصویب کرد:

ماده (۳) آیین نامه تسهیلات خرید با ساخت مسکن ،آزادگان جانبازان و خانواده شهدا موضوع تصویب نامه شماره ۷۸۲۶۶ت ۵۳۲۸۷هـ مورخ ۱۳۹۵/۶/۳۱ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۷) به ماده مذکور الحاق می‌شو:

«ماده ۳- سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون ،نفره شش میلیارد (۰۰۰ ۰۰۰ ۶٫۰۰۰) ،ریال، مراکز استانها پنج میلیارد (۰۰ ۵,۰۰۰) ریال سایر شهرستانها چهار میلیارد (۰۰۰,۰۰۰, ۴,۰۰۰) ،ریال، روستاها سه میلیارد ( ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان با نرخ چهار درصد (۴) با مدت بازپرداخت بیست ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن همانند سنوات گذشته تعیین می‌شود.

تبصره ۷- بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند (۵۰۰۰) فقره تسهیلات بانکی از محل سهمیه سال ۱۴۰۲ را برای ایثارگران دهک های پایین درآمدی که در سنوات گذشته از این تسهیلات استفاده کرده اند و تا پایان سال ۱۴۰۱ تسویه نموده اند و در حال حاضر فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب یا نامتعارف باشند به شرط خرید یا ساخت مسکن تخصیص داده و بدون رعایت سایر شرایط جهت خرید و ساخت معرفی نماید نامناسب و نامتعارف بودن مسکن در چهارچوب دستورالعملی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. با سلام این وام اصلا پرداخت نمیشود فقط کافیه به یکی از شعب بنیاد شهید مراجعه فرمایید.

  2. سلام. لطفاً ترتیبی اتخاذ شود تا جانبازان بتوانند با سند ملک خود وام را دریافت کنند زیرا با توجه به شرایط اقتصادی وام مورد نظر وام تعمیرات مسکن می باشد ووام خرید نمی تواند باشد

  3. بنده شش ماه بصورت داوطلب جبهه رفتم ولی چون جانباز نیستم تاحال هیچ وام به بنده تعلق نمی‌گیرد بااینکه اسمم ایثارگر است وحدود یکسال است کارت خرید بانام ایثار دادند ولی شارژ نکردند یک عده هرساله انواع وامها میگیرند ویک عده مثل بنده بااینکه رزمنده بودیم هیچ وامی تعلق نمیگیردواقعاً مسولین مربوطه رسیدگی کنند ممنون

    1. سلام وقت بخیر داخل سامانه ایثار وام با مصوبه سال ،۱۴۰۲ فعال نیست تاریخ فعال سازی مشخص نشده ؟

  4. سلام
    اینا همه وعده های سر خرمن هستند بنده از اول سال ۱۴۰۲/۰۲/۱۳نامه از بنیاد شهید گرفتم تشکیل پرونده هم دادم چهار ضامن هم روی پرونده بالای بیست بار هم مراجعه کردم اول که میگفتند مجوز برای پرداخت نمیدن بعد گفتن تسهیلات نیست بعد هم گفتن وقتش تموم شده سال بعد دوباره باید ثبت نام کنید بنظرم طراح های بنیاد شهید برای تسهیلات مسکن چیزی جز انداختن هزینه اضافی برای متقاضی نداره هیچ حساب و کتابی درش نیست

  5. حال تکلیف بسیجیانی که کارت ایثار دارند و با وجود ۱۰-۲۰ ماه جبهه داوطلبانه چه می‌شود حال که برا این کارت ایثار حتی به اندازه کارت ایثار ارتش که موظف به حضور جبهه بودند ارزش و اعتباری قائل نمی‌شوند چرا این کارت ایثار رو دادند و هزینه کارت کردند.
    واقعابرا رفع این همه تبعض حتی بین ایثارگران باید به چه کسی شکایت برد!!

  6. دست بردارید خداوکیلی !!!!!!!!!!!!!!!!
    اون جانبازه بدبختی که با چند سال سابقه جبهه و حظوره مداوم تا دقایق اخر جنگ و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و هزار امراض گوناگونی که دچارش شده و الان با کمک معیشت صدقه ای شش یا هفت میلیونی و زندگی مستاجری داره گرسنگی می کشه ب نون شب محتاج و ماه ۱ کیلو میوه نمی تونه بخره اخه چطوری دیگه با این وام و نداشتن اه خونه دار میشه ۵۰ خونه را اونجایی که یعنی اهمیتی نداره یک میلیارد و نیم پول میخواد انشاالله ب یاری حق اه همین خانواده های جانباز گریبانتون میگیره تازه میگند چرا مساجدی که چهل سال و زمان کم با اون جمعیت کم صف نمازش جا برا همه نبود الان با جمعیت امروز ۲ تا صف کامل هم تشکیل نمیشه فرهنگ ایثار و شهادت را میخواند ترویج دهند !!!؟

  7. سلام رزمندگان دوران دفاع مقدس با آن امکانات بسیار ناچیزیک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادن وتمام جوانی خود درجبهه وجنگ گذ اندن مثل من که دارای ۳۸خدمت که ۸۵ ماه آن درجبهه از همچین مواردی که حق ما است محروم باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا