مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره کاهش مدت سربازی

پایگاه خبری اختبار- نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون تلفیق برای کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری مهر، محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با رأی قاطع به اصلاح قانون نظام وظیفه رأی داد.»

وی توضیح داد: «‏زمان سربازی به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد، ‏مشمولان بالای ۳۰ سال، دارای ۲ فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.‬ ‏دانشجویان خارج از کشور باید تعیین تکلیف شوند‬‬ و‬ ‏تلاش مجلس برای حرفه‌ای شدن سربازی محقق می‌شود.»

همچنین محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «با پیگیری و تلاش‌های آقای قالیباف در مجلس یازدهم، بعد از افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان در ۳ سال اخیر، امروز با تصویب حکمی در کمیسیون تلفیق برنامه، در بخش‌های زیر گام مهمی در راستای اصلاح فرآیند سربازی برداشته شد که امیدواریم با تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به اجرا برسد:

۱- کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه

‏۲- تعیین معافیت مشمولان ۳۰ سال دارای دو فرزند و بیشتر

‏۳- تکلیف دولت به تعیین وضعیت مشمولان غایب»

گفتنی است، موارد مذکور مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه است و هنوز در صحن مجلس مطرح و تصویب نشده است. این موارد در صورتی تبدیل به قانون می‌شود که در صحن مجلس تصویب شود و از سوی شورای نگهبان به تأیید برسد.

بیشتر بخوانید:

جزییات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه/ ۱۲۱ ماده الحاقی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام، شایسته است در برنامه هفتم به ازای هر ماه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت و به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت برای فرزندان جانبازان، آزادگان و رزمندگان اجرا شود.در ضمن به سربازان پایور حقوق مکفی پرداخت شود و به عنوان شغل در نظر گرفته شود.

  2. سلام من الان ۱۸ ماه خدمتم تو تربت حیدریه و خودم بچه مشهدم اا این ۳ ماه به منم تعلق گرفت و شدم ۱۵ ماه یا نه فاصلم زیر ۲۰۰ کیلومتره

  3. تایید فرماندهی کل قوا رو میخواد که اونم با مشورت با ستاد کل انجام میشه اصلا تو بحث خدمتو این موردها مجلس هیچ کارست فقط متونه پیشنهاد بده

  4. باسلام
    تمامی ملت های دنیا آب و خاک کشورشان اولویت زندگی‌شان است.
    کشورهای قدرتمند جهان با سیاست های خود به این امر مهم پرداخته اند.
    یک سرباز که بادل و جان به این وادی قدم گذاشته مطابق صد سرباز به زور به سربازی رفته است.بهتر نیست به عنوان حرفه به سربازی نگاه شود.
    هیچ پسری بعد از سربازی در کشورمان مرد نشده که هیچ خیلی ها به فنا رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا