نایب‌رئیس کانون مرکز: نگرانی کارآموزان از آزمون دوره اول، از اخبار غلط ناشی می‌شود

پایگاه خبری اختبار- نایب رییس کانون وکلای مرکز اعتراضات اخیر برخی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ را ناشی از انتشار اخبار اشتباه درباره ریزش زیاد کارآموزان در مرحله اول کارآموزی دانست.

به گزارش اختبار روز شنبه ۱۰ تیرماه جاری تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در کانون وکلای مرکز تجمع و به اصل برگزاری، سرفصلها و زمان آزمون مرحله اول کارآموزی خود اعتراض کردند.

محمد شاه محمدی، نایب رییس کانون وکلای مرکز در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس در این مورد توضیحاتی ارایه کرد و بیان داشت: تصور برخی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ این بود که نیازی به گذراندن کارآموزی ندارند.

او گفت: تعدادی از کارآموزان به اصل برگزاری آزمون مرحله اول اعتراض داشتند و این جلسه فرصتی بود تا کارآموزان نقطه نظرات خود را مطرح و از سوی کانون روشنگری لازم صورت پذیرد.

اعتراض کارآموزان سه دلیل اصلی داشت

شاه محمدی افزود: درخواست کارآموزان سه محور اصلی داشت؛ نخست اینکه آزمون گرفته نشود. در پاسخ بیان گردید که کانون وکلا براساس ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال مکلف به برگزاری آزمون کارآموزی است.

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز افزود: کاراموزان درخواست داشتند که سرفصل های آزمون کاهش یابد. تعویق اختیاری شرکت در آزمون، درخواست دیگر کارآموزان بود تا بجای شرکت در اولین آزمون بتوانند در آزمون بعدی شرکت کنند.

او اظهار کرد: در خصوص درخواست‌های اخیر گفته شد که به هیات مدیره منعکس خواهد شد و تصمیم هیئت مدیره اطلاع رسانی خواهد شد.

علت اصلی نگرانی کارآموزان شایعات و اخبار اشتباه بود

نایب رییس کانون وکلای مرکز در پایان گفت: بهترین نتیجه جلسه این بود که متوجه شدیم علت اصلی نگرانی کارآموزان در مورد آزمون، ناشی از شایعات و اخبار اشتباهی بوده که از سوی اشخاص غیرمسئول در فضای مجازی و بر خلاف واقع راجع به احتمال ریزش زیاد منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت۱۴۰۰

تجمع گروهی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در مقابل مجلس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا