نماینده رودبار: برگزاری آزمون وکالت «بی‌معنا» است

پایگاه خبری اختبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزاری آزمون وکالت را امری «بی‌معنا» توصیف کرد و گفت که یا باید آزمون وکالت به صورت متعدد برگزار شود یا این آزمون به طور کلی مرجع نباشد.

به گزارش اختبار، مهرداد گودرزوند که سوابق تحصیلی او به رشته مدیریت دولتی مرتبط است و با کسب ۱۶ هزار رای از حوزه انتخابیه رودبار به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری موج گفت: افزایش تعداد وکیل در جامعه سبب کاهش قیمت  و افزایش رقابت بین وکلا جهت بالا بردن کیفیت خدمات وکالت می شود، در این شرایط مردم قدرت تصمیم گیری بیشتری در انتخاب وکیل خود دارند و می توانند به راحتی مشکلات خود را در حوزه هایی که اطلاعاتشان کم است، به دست وکلا بسپارند.

وی در ادامه عنوان کرد: باید افرادی که در حوزه ی وکالت تحصیل و مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند، با رعایت یک سری چارچوب های اخلاقی و اصولی بتوانند فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند، برگزاری آزمون وکالت در چنین شرایطی بی معناست. کانون وکلا و مرکز مشاوران باید نسب جمعیت را در نظر گیرند و افراد حق انتخاب داشته باشند.

این نماینده در ادامه ادعا کرد: گاهی نگرانی هایی در خصوص کاهش کیفیت خدمات در صورت افرایش تعداد وکیل وجود دارد، باید در نظر گرفت بازار افراد کم توان را قطعا حذف خواهد کرد یعنی اگر مراجعه کنندگان از خدمات وکیلی ناراضی باشند قطعا دیگر به آن مراجعه نمی کنند و ناخودآگاه آن فرد از بازار و چرخه وکالت حذف می شود.

گودرزوند در ادامه با مقایسه رشته حقوق و پزشکی گفت: محدود کردن شروع فعالیت وکلا به برگزاری و قبولی در آزمون در شرایطی که کشور در کمبود وکیل به سر می برد کار اشتباهی است، مثلا آیا پزشکان بعد از گذراندن دوره ی تحصیل خود، برای باز کردن مطب آزمون می دهند؟ درواقع امتیاز و شرایط از قبل تعریف شده است و افراد طبق این شرایط پیش می روند نه قبولی  آزمون.

این نماینده در پایان خواستار شد: در روند کاری کانون وکلا و مرکز مشاوران باید تجدید نظر صورت گیرد، محدودیت موجود و ادامه این روند منطقی به نظر نمی رسد، یا باید آزمون وکالت به صورت متعدد برگزار شود تا افراد بتوانند به راحتی در آن قبول شوند یا این آزمون  به طور کلی مرجع نباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا