نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون وکالت ۹۶ بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۸ دیماه ۱۳۹۶ اعلام شد، چیزی حدود دو هفته زودتر از وعده ای که از سوی مسوولان برای اعلام نتایج داده شده بود، این اتفاق که به نوعی خلاف رویه سال های گذشته و خلف وعده ها و تاخیرهای مکرر بود را باید به فال نیک گرفت.

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت 96

نتایج اعلام شده چه چیزی را نشان می دهد؟

اول- در این مرحله فقط کارنامه داوطلبان منتشر شده است، در این کارنامه نمره تراز هر درس و تراز کلی و رتبه داوطلب در سهمیه درج شده است.

دوم- رتبه هر داوطلب در میان داوطلبان همان کانونی که برای آزمون انتخاب کرده بوده و در میان داوطلبان همان سهمیه ای که در آن شرکت کرده بوده، اعلام شده است.

از کجا بفهمیم که قبول شده ایم ؟

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اصولا هر یک از کانون های وکلا به نحو مستقلی اداره می شوند و در همه امور از جمله پذیرش کارآموز مستقل هستند.

در این مرحله سازمان سنجش کارنامه داوطلبان را به اسکودا که نماینده همه کانون های وکلای دادگستری ایران در برگزاری آزمون وکالت است ارائه می کند و اسکودا نیز کارنامه های داوطلبان هر کانون را به تفکیک به همان کانون ارسال می کند.

پس از دریافت کارنامه های داوطلبان، هیات مدیره هر کانون، پس از بررسی و با در نظر گرفتن نمره کسب شده توسط داوطلبان سهمیه ایثارگران، اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هر یک از سهمیه های آزاد و ایثارگران را اعلام می کند.

معیار قبولی در آزمون و پذیرش به عنوان کارآموز وکالت، اعلام از سوی هیات مدیره هر کانون است.

ما در پایگاه خبری اختبار، مانند دوره های گذشته به محض اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هر کانون فورا اطلاع رسانی خواهیم کرد برای اطلاع دقیق و فوری از آخرین اخبار می توانید صفحه ویژه اخبار آزمون وکالت ۹۶ را از اینجا دنبال کنید و یا اینکه عضو کانال تلگرام پایگاه خبری اختبار بشوید، همچنین می توانید اختبار را در اینستاگرام دنبال کنید یا با ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۰۰۹۹۰۰۰ عضو سامانه پیامکی اختبار بشوید.

چطور مطئن باشیم که قبول نشده ایم؟

از لحاظ ریاضی، اگر برای کانونی که آن را برای آزمون انتخاب کرده اید در آگهی آزمون وکالت کلا ۵۰ نفر ظرفیت تعیین شده باشد و رتبه شما ۵۱ شده است، بدیهی است که هیچ شانسی برای قبول شدن نخواهید داشت.

البته همان طور که گفته شد همه چیز پس از خداوند وابسته به تصمیم نهایی هیات مدیره کانون مورد نظر است، و نهایتا باید منتظر اعلام نهایی پذیرفته شدگان از سوی هر یک از کانون های وکلا باشیم.

ترکیب سهمیه ها در پذیرفته شدگان نهایی کانون ها چگونه خواهد بود؟

در چند سال اخیر کانون های وکلا در پذیرش داوطلبان سهمیه ایثارگران همان قاعده کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهمیه آزاد را اعمال کرده اند.

به طور کلی کانون های وکلا در دوره های اخیر در صورتی که تعداد داوطلبان سهمیه ایثارگران که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند به حدی نرسد که کل سهمیه اختصاص یافته به ایشان را پر کند، ظرفیت های خالی مانده را از داوطلبان سهمیه آزاد پذیرش می کنند، با این حال مواردی هم بوده است که برخی کانون های خلاف این رویه عمل کرده اند.

با وجود آنکه در آگهی آزمون وکالت ۹۵ برای کانون وکلای دادگستری مرکز ۶۰۰ نفر ظرفیت اعلام شده بود، ولی این کانون همه این ۶۰۰ نفر را از سهمیه آزاد پذیرش کرد و ۴۱ نفر از سهمیه ایثارگران را علاوه بر این تعداد پذیرفت.

برای اطلاع از نسبت پذیرش سهمیه ها در آزمون وکالت ۹۵ توجه کانون های وکلای دادگستری می توانید از اینجا جدول تحلیلی اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون وکالت ۹۵ را ببینید.

نویسنده: سیاوش هوشیار

 

 

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲۶۳ دیدگاه ها

  1. سلام اقاى هوشیار با عرض سلام و خسته نباشید. من رتبه ى۳۹سهمیه با تراز شش هزار کانون اذربایجان شرقى شدم ایا قبول میشوم؟

  2. با عرض سلام خدمات سرکار خانم زنده دل عزیز، بنده در کانون خراسان در سهمیه ایثارگران رتبه ۱۳ با تراز ۸۵۰۰ شدم و یکی از دوستان در سهمیه ازاد رتبه ۹۱ با تراز ۸۳۲۶ اورده است ایا با توجه به ظرفیت ۱۰۵ نفری بنده قبول میشوم؟؟

  3. سلام خدمت جناب هوشیار و خانم زنده دل عزیز
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    کانون با ظرفیت ۵۰ نفر
    رتبه ی اینجانب ۲۷ سهمیه آزاد.
    قبولی بنده حتمی است یا اما و اگر دارد؟
    ممنون از راهنمایی شما

  4. سلام جناب هوشیار. لطفا بفرمایید اعلام نتایج قطعی و اسامی پذیرفته شدگان نهایی کانون مرکز در سهمیه عادی و نیز ایثارگری معمولا چه زمانی اعلام میگردد؟

  5. سلام آقای دکتر
    سهمیه ایثارگری تایید نشده،به کجا باید اعتراضوکرد؟ آیا مهلتی هست یا خیر؟
    سریع جواب بدید لطفااااا

  6. سلام جناب دکتر هوشیار وقت بخیر
    رتبه بنده در سهمیه ایثارگران ۶١٧ شده است با تراز ۶٠۴۵
    با توجه به تراز آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد که حدودا ٨۵٠٠ می باشد آیا برای اینجانب احتمال قبولی وجود دارد یا خیر؟
    متشکرم.

    1. سلام

      هر کانون ۳۰ درصد به سهمیه اختصاص می‌ده.

      اگر شما مرکز هستین، با توجه به این‌که ۱۱۰۰ نفر ظرفیت داره و ۳۳۰ نفر سهم ایثارگران می‌شه، شما با رتبه ۶۱۷ پذیرفته نمی‌شین

    2. در سهمیه ایثارگران را از کجا آورده اید؟ آنچه که در کارنامه اعلام شده ستونی است که نوشته : رتبه در کانون و در سهمیه. یعنی سهمیه ایثارگران در کانون مربوطه اعمال شده است. بنا بر این شما با رتبه مذکور حسب نتیجه اعلامی در کانون مرکز قبول هستید.

  7. سلام خدمت آقای هوشیار،ممنون که وقت میگذارید و پاسخ میدید،من بارتبه۱۷ سهمیه در کانون خوزستان با تراز۷۰۲۸ ،با توجه به ظرفیت۷۵نفری این کانون چقدر احتمال قبولی دل رو؟
    در ضمن برای اعتراض به نمرات باید چه زمانی اقدام کرد و کجا؟

  8. سلام واقعا خسته نباشید. رتبه من در سهمیه ایثارگران شده ۲۰ از بین ۷۵ نفر ظرفیت کل که بر اساس سهمیه ۳۰ درصدی که میشه ۲۲ نفر.ترازم شده ۷۲۰۰ که از حداقل ۷۰ درصد نفر آخر قبولی آزاد بیشتره به طور موثق میدونم تراز رتبه های ۴۵ تا ۵۰ کمتر از ۹۰۰۰ اه. در ضمن کانون انتخابی من خوزستانه با این حساب من قبول میشم؟ سپاس فراوان

  9. با عرض سلام و خسته نباشید
    رتبه بنده ۲۰۹ از سهمیه آزاد کانون مرکز هستش میخواستم ببینم شانس قبولی در شهر تهران رو دارم؟
    با تشکر

  10. با سلام.با تراز ۹۱۰۰ احتمال قبولی در مرکز و در تهران وجود دارد؟با رتبه ۳۸۰ در سهمیه ازاد

    1. اقای هوشیار ممنون میشم جواب بدید تشکر
      اقای هوشیار پس مشهد ممکنه نهایت ۳ نفر بگیره،
      اگر مثلا با رتبه ۲۲ من شهر کاشمر یا هرجا((( مثال عرض میکنم))) بیفته
      با وجود تاهل بنده واینکه همسرم مشهد کارمند دولتی هستن ایا من کاراموزیمو و حتی بعد از اختبارو نمیتونم مشهد باشم؟ اخه به واسطه شغل همسرم جای دیگه ممکن نیست،،،اگر نمیشه راه انتقالیش چیه؟؟
      واینکه اقای هوشیار خیلیا هستن حتی شهرستانهای خراسان شمالی بهشون رسیده ولی الان تو شهر خودشون دارن فعالیت میکنن!!!! ممنون میشم دراین موارد یک راهنمایی بفرمایید،،

      1. سلام
        برای مهمان شدن در دوره کارآموزی می‌تونید درخواست بدین به کانون با ذکر دلایل‌تون؛ بررسی می‌شه و اگر قبول بشه کارآموزی در مهشد هستین ولی انتقال دائم بعد از پایه‌یک شدن سخته و رویه بر اینه که مدتی از اشتغال در محل اصلی بگذره و بعد درخواست بدین و تصمیم‌گیری بشه که در صورت تأیید، مبلغی باید برای جابجایی به کانون بدین که اون و هم خودشون تعیین می‌کنن.

        کسانی که در شهرهای دیگه به جز محل پروانه اشتغال دارن زیاد هستن ولی مرتکب تخلف می‌شن و کانون در صورت کشف مطلب باهاشون برخورد می‌کنه

         

    1. سلام

      باید منتظر اعلام نتایج باشید و باید دید داوطلبان سهمیه ایثارگران چه کرده اند

      ولی به نظر می رسد با شرایط موجود برای قبولی مشکل داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا