نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون وکالت ۹۶ بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۸ دیماه ۱۳۹۶ اعلام شد، چیزی حدود دو هفته زودتر از وعده ای که از سوی مسوولان برای اعلام نتایج داده شده بود، این اتفاق که به نوعی خلاف رویه سال های گذشته و خلف وعده ها و تاخیرهای مکرر بود را باید به فال نیک گرفت.

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت 96

نتایج اعلام شده چه چیزی را نشان می دهد؟

اول- در این مرحله فقط کارنامه داوطلبان منتشر شده است، در این کارنامه نمره تراز هر درس و تراز کلی و رتبه داوطلب در سهمیه درج شده است.

دوم- رتبه هر داوطلب در میان داوطلبان همان کانونی که برای آزمون انتخاب کرده بوده و در میان داوطلبان همان سهمیه ای که در آن شرکت کرده بوده، اعلام شده است.

از کجا بفهمیم که قبول شده ایم ؟

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اصولا هر یک از کانون های وکلا به نحو مستقلی اداره می شوند و در همه امور از جمله پذیرش کارآموز مستقل هستند.

در این مرحله سازمان سنجش کارنامه داوطلبان را به اسکودا که نماینده همه کانون های وکلای دادگستری ایران در برگزاری آزمون وکالت است ارائه می کند و اسکودا نیز کارنامه های داوطلبان هر کانون را به تفکیک به همان کانون ارسال می کند.

پس از دریافت کارنامه های داوطلبان، هیات مدیره هر کانون، پس از بررسی و با در نظر گرفتن نمره کسب شده توسط داوطلبان سهمیه ایثارگران، اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هر یک از سهمیه های آزاد و ایثارگران را اعلام می کند.

معیار قبولی در آزمون و پذیرش به عنوان کارآموز وکالت، اعلام از سوی هیات مدیره هر کانون است.

ما در پایگاه خبری اختبار، مانند دوره های گذشته به محض اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هر کانون فورا اطلاع رسانی خواهیم کرد برای اطلاع دقیق و فوری از آخرین اخبار می توانید صفحه ویژه اخبار آزمون وکالت ۹۶ را از اینجا دنبال کنید و یا اینکه عضو کانال تلگرام پایگاه خبری اختبار بشوید، همچنین می توانید اختبار را در اینستاگرام دنبال کنید یا با ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۰۰۹۹۰۰۰ عضو سامانه پیامکی اختبار بشوید.

چطور مطئن باشیم که قبول نشده ایم؟

از لحاظ ریاضی، اگر برای کانونی که آن را برای آزمون انتخاب کرده اید در آگهی آزمون وکالت کلا ۵۰ نفر ظرفیت تعیین شده باشد و رتبه شما ۵۱ شده است، بدیهی است که هیچ شانسی برای قبول شدن نخواهید داشت.

البته همان طور که گفته شد همه چیز پس از خداوند وابسته به تصمیم نهایی هیات مدیره کانون مورد نظر است، و نهایتا باید منتظر اعلام نهایی پذیرفته شدگان از سوی هر یک از کانون های وکلا باشیم.

ترکیب سهمیه ها در پذیرفته شدگان نهایی کانون ها چگونه خواهد بود؟

در چند سال اخیر کانون های وکلا در پذیرش داوطلبان سهمیه ایثارگران همان قاعده کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهمیه آزاد را اعمال کرده اند.

به طور کلی کانون های وکلا در دوره های اخیر در صورتی که تعداد داوطلبان سهمیه ایثارگران که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند به حدی نرسد که کل سهمیه اختصاص یافته به ایشان را پر کند، ظرفیت های خالی مانده را از داوطلبان سهمیه آزاد پذیرش می کنند، با این حال مواردی هم بوده است که برخی کانون های خلاف این رویه عمل کرده اند.

با وجود آنکه در آگهی آزمون وکالت ۹۵ برای کانون وکلای دادگستری مرکز ۶۰۰ نفر ظرفیت اعلام شده بود، ولی این کانون همه این ۶۰۰ نفر را از سهمیه آزاد پذیرش کرد و ۴۱ نفر از سهمیه ایثارگران را علاوه بر این تعداد پذیرفت.

برای اطلاع از نسبت پذیرش سهمیه ها در آزمون وکالت ۹۵ توجه کانون های وکلای دادگستری می توانید از اینجا جدول تحلیلی اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون وکالت ۹۵ را ببینید.

نویسنده: سیاوش هوشیار

 

 

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲۶۳ دیدگاه ها

  1. با سلام.اگر کسی بتونه بنده رو راهنمایی کنه واقعا ممنون میشم.خیلی متوجه جریان سهمیه نشدم.با سهمیه ازاد تراز ۹۱۰۰ و رتبه ۳۸۰ امکان قبولی در تهران وجود داره؟ممنونم

  2. واقعا ناراحتم. رتبه ی ٢٣ گلستان شدم ولی این قضیه ی دوستان سهمیه دار باعث شده اصلا خوشحال نباشم چون ممکنه ما رو از لیست قبولی خارج کنه . ظرفیت گلستان ۴۵ نفر بوده . کسی میتونه راهنمایی کنه لطفا؟

    1. شما به طور قطع و یقین قبول خواهید شد چون نهایتا ۱۴ نفر سهمیه ایثارگران در کانون شما میگیرن و تا رتبه ۳۱ آزاد قبولیش قطعیه.

    2. دوست عزیز ۳۰درصد از ۴۵ نفر میشه ۱۵ نفر یعنی در بدترین شرایط تا رتبه ۳۰ قبول میشه

    3. با توجه به اینکه ۳۰ درصد ظرفیت ها برای سهمیه دارها میباشد (حدود ۱۴) نفر . شک نکنید که شما قبولید

    4. دوست عزیز شما در این مورد تنها نیستید و چون شما زیاد است مثلا خود من..که ۹۶ آزاد آذربایجانشرقی هستم و عملا منتفی هست با این شرایط و شمول سهمیه ها که اجحاف است و اجحاف

  3. سلام.
    باتشکر از رسانه اختبار.
    فرایند محاسبه و اعلام نهایی از سویی کانون مربوط(مرکز) طبق روال سابق چقدر زمان میبره؟

  4. سلام بزرگوار . از کجا میدونید که ۷۰% نفر آخر رو کسب کردید ؟ مگه نفر آخر کارنامشو داده بیرون ؟

  5. سلام مرکز رتبه در کانون و در سهمیه تا ۳۳۰ قبول هستید بقیه استان ها هم تا همون ۳۰درصد البته ۷۰ درصد نمره تراز نفر اخر رو هم باید کسب کنید فک کنم سهمیه دار ایثارگران تراز بالای ۷۰۰۰ و سهمیه ازاد هم تراز بالای ۸۵۰۰ امید داشته باشد در هر کانون و استانی قبول خواهد شد ان شاالله…

  6. سلام و خسته نباشید خدمت جناب هوشیار
    خواهشا بفرمایید با رتبه ٣۵ کانون مرکز و سهمیه ایثارگران ، خود شهر تهران قبول میشم؟

  7. سلام وخسته نباشید
    خدمت استاد عزیز جناب اقای هوشیار
    درخواست وخواهشی داشتم ازتون اگر امکانش هست میشه زودتر اعلام کنید رتبه یک آزمون ۹۶چه کسی هستش وترازشون چنده واز کدوم یک از کانون های کشور هستش.
    باتشکر

  8. سلام جناب هوشیار ابتدا تشکر میکنم از سایت خوبتان و وقتی که برای ما گذاشتید
    خواستم بدونم با رتبه ۲۱۶ تراز ۷۴۱۰ سهمیه ایثارگری امکان قولی دارم؟
    با سپاس فراوان

  9. سلام خسته نباشید.من رتبه ۲۵ کانون فارس سهمیه ایثارگران با تراز ۷۶۵۰ آیا امکان قبول شدن وجود دارد؟نتایج نهایی کی اعلام میشه؟ممنون که پاسخگو هستید.

      1. سلام
        شما قبولید حتما
        چون از ۱۲۵ نفر کانون فارس جدود ۴۱ نفر سهمیه دارن
        با تراز فعلی شما قبولید چون مشخصه که ۷۰٪ تراز نفر آخر آزاد رو آوردین

    1. سلام بزرگوار . از کجا میدونید که ۷۰%نفر آخر رو کسب کردید ؟ مگه نفر آخر کارنامشو داده بیرون ؟

  10. با سلام و سپاس فراوان از زحمات جنابعالی
    من والا گیج شدم ممنون میشم کمک کنید ،ترازم ۶٧٠٠ شده با سهمیه رتبه ۴٧ کانون و سهمیه نوشته اگه این رتبه رو در سهمیه اورده باشم خیلی جای تعجب داره که ترازم از رتبه ١ سهمیه پارسالمون بیشتر شده
    یعنی امکان داره این رتبه بنده رتبه واقعی از بین ۶٠ نفر باشه؟؟؟

  11. وقتی قراره ۳۰۰ نفر ار سهمیه بگیرن همون اول اعلام کنن ظرفیت ۷۷۰ نفر است و نه بگن ۱۱۰۰. واقعا چرا باید به این شکل گسترده شامل سهمیه بشن.

    1. سلام دوست عزیز
      هنوز معلوم نیست شاید کانون مرکز مثل سال قبل هم سهمیه را قبول کرد و هم ۱۱۰۰ نفر رو پس منتظر باشید در ثانی الزام قانونی است که ۳۰ % ظرفیت اختصاص پیدا کنه به ایثارگران و امسال فرقی که با سال های قبل به وجود امده اینه که اولا دامنه کسترش ایثارگران بیشتر از قبل شده و ثانیا تراز نفرات سهمیه هم بالا رفته
      در سال های قبل هم همین سهمیه بوده فقط داوطلبان سهمیه شرط استفاده از سهمیه که ۷۰ درصد اخرین فرد قبولی را کسب نمیکردند و به ناچار سهمیه انها شامل سهمیه ازاد لحظ میشد اتفاقی که امسال رخ نداده و همین مطلب باعث این برداشت ها شده
      با تشکر

  12. سلام خدمت تمام مدیران محترم سایت اختبار و دوستان عزیز
    اگر برای عزیزان مدیر سایت امکان دارد در وقت مناسبی صفحه ای را اختصاص بدهید به تبادل نظر و راهنمایی کسانی که سال اینده قصد شرکت در ازمون وکالت را دارند .تا دوستانی که تمایل دارند .از روش مطالعه و عیبهای خودخوانی و خوبی های ان ان و عیبهای موسسه و خوبی های ان و در حد توان هر کس مطلبی که میتواند کمکی باشد به دوستانی که قصد شرکت برای سال اینده را دارند بگذارند…این تبادل نظر میتواند دید روشنی به عزیزان بدهد و در نهایت خودش تصمیم بگیرد …با سپاس

    1. سلام

      تبریک به شما

      چشم. البته ما یک بخش تالار گفت‌وگو و تبادل تجربیات راه انداختیم برای آزمونهای مختلف، ولی متاسفانه به دلیل همه‌گیر شدن تلگرام و گروه‌های تلگرامی، سایت‌ها و صفحه‌های این‌چنینی استقبال نمی‌شه ازشون و این بخش هم داره خاک می خوره در گوشه‌ی سایت

  13. سلام جناب هوشیار استاد محترم لطفا به این سوال که فکر کنم مهم هم باشه جواب بدید.اگر در بین افراد دارای سهمیه تراز یکی از انها از یکی از نفرات ازاد که رتبه قبولی دارد بیشتر باشد فرد سهمیه دار جای فرد ازاد را خواهد گرفت و فرد دیگری که سهمیه دارد جای ان را پر میکند یا سهمیه دارها با هر ترازی فقط جزو سهمیه ها لحاظ خواهد شد؟؟؟ممنونم

    1. خیر … سهمیه داره فقط با خودشون سنجیده میشن حتی اگه ترازشون از رتبه یک آزاد هم بیشتر شده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا