وزیر دادگستری مدعی شد مرکز مشاوران قوه قضائیه در سال جاری کارآموز جذب خواهد کرد

وزیر دادگستری مدعی شد مرکز مشاوران قوه قضائیه در سال جاری کارآموز جذب خواهد کرد

پایگاه خبری اختبار – وزیر دادگستری مدعی شد مرکز مشاوران قوه قضائیه در سالجاری کاراموز جذب خواهد کرد.

مصطفی‌ پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا امسال مرکز مشاوران قوه قضاییه اقدام به جذب وکیل خواهند کرد، گفت: هم برای کانون وکلا و هم ماده۱۸۷ جذب داریم.

 وزیر دادگستری گفت: البته در لایحه وکالت گفته شده است که باید آزمون‌ها یکپارچه باشد. قطعا جذب وکیل در کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه داریم زیرا عده‌ای بازنشستگی می‌شوند و نیاز جامعه به وکالت هم بالا می‌رود.

او تاکید کرد: بحث اساسی در لایحه وکالت، یکپارچه کردن این دو نهاد حقوقی است که دنبال آن هستیم.

لازم به توضیح است که مرکز مشاوران قوه قضائیه آخرین بار در سال ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری آزمون و جذب کاراموز کرده است و از سوی دیگر لایحه وکالت هنوز مراحل ابتدایی رسیدگی را می گذراند و تا اجرایی شدن فاصله زیادی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    هزینه ها و مالیات مشاوران حقوقی ماده ۱۸۷ خیلی کمتر از هزینه ها و مالیات وکلای دادگستری هست.

  2. سلام
    کسی اطلاع داره که منابع آزمونی مشاوران چیا هستن؟ و کی برگزار میشه؟
    و یه سوال دیگه: من شنیدم کسی که مشاوران هست مثل کاراموزان وکلای کانون پولی نمیپردازه درسته؟
    قضیه ش چیه؟ وکلا چقد پول میریزن به حساب کانون ؟ و اینکه ماهی یکبار؟ سالی یکبار؟؟

    1. جزییات آزمون و اینکه صددرصد امسال آزمون برگذار میشه مشخص نیست، ولی منابع یکی است جز ثبت و متون فقه البته منابع دقیقرا از سایت های حقوقی بگیرید.

  3. چه عالی ان شالله که ظرفیت خوبی هم بذارن …ایشالله امسال قبول بشیم به امید خدا

    ازشون تشکر میکنیم

  4. سلام
    اولا وکالت تقریبا بازنشستگی ندارد،چرا که اکثر بازنشستگان طی شرایطی کاراموز میشوند تا بتوانند شروع بهوکالت کنند، ثانیا تعداد وکلایی که بازنشسته میشوند قابل قیاس با تعدا پذیرش هرساله وکیل نیست، ثالثا در صورت تایید این مطلب که میبایست کانون وکلا و مرکز مشاوران ادقام شود پذیرش دوباره مرکز مشاوران امری اشتباه است چرا که شرایط ادقام را سخت میکند، رابعا کانون وکلا براساس کمیسیون پذیرش بر اساس نیازی که مسولین قضایی استان ها تشخیص میدهند اقدام به جذب وکیل مینماید، چه لزومی دارد در صورتی که پذیرش فراتر از نیاز یا در حد نیاز صورت میگیرد یک نهاد دیگر اقدام به پذیرش کند در صورتی که میبایست ادقام شود و وجود آن نهاد همیشگی نیست

    1. سلام
      خب شما شرکت نکن دوست من! همون کانون آزمون بده
      چرا اینقدر ناراحت میکنی خودتو ؟
      در مورد ادغام بهترین تصمیم هست … وکیل وکیله دیگه ! وکیل ماده ۱۸۷ ..وکیل کانون یعنی چی؟!!!!

      نمیدونم چرا همه چیز توی کشور ما باید اقسام ارقام داشته باشه
      بیمارستان خصوصی! بیمارستان دولتی!
      نرخ دولتی قیمت ها …نرخ آزاد فیمت ها…

      1. من ناراحت نیستم،اما شما وقتی که قبول شدید و وارد این شغل مقدس شدید ناراحت خواهید شد که چرا تصمیم غیر کارشناسی باید هم در آموزش عالی باشد و هم در پذیرش وکلا.

  5. امیدواریم که وزارت محترم دادگستری هرساله با برگزاری آزمون مشاوران ین انحصار و این گره ای که اسکودا ایجاد کرده را از بین ببرد.

  6. با سلام و عرض ادب خدمت شما بال های نجات جوانان که زانوی بیکاری به بغل گرفته گرفته اند .
    توکل بر مهربان خدای بخشنده و توانا تنها رافع گره های مخلوقات خالق دانا و است لذا از از وکلای کانون ها و امور مشاوران استدعا دارم توجه لازم را داشته باشند زیرا افزایش وکلا بنا بر مصلحت جامعه ی قضایی و حقوقی و شهروندی نهایتاً لزوم وکیل برای پرونده ها خواهد شد با توجه به ماده ۳۰۲ آ.د.ک البته درست است که در خور ماده وکیل تعیینی و یا اینکه تسخیری حسب مورد لازم است را حصری بیان نموده ولی میتوان استنباط نمود که انگیزه قانونگذار از این امر نیاز جامعه حقوقی را داشته است و مصداق بارز دیگر آن که در مواردی باید ظرف پنج روز وکیل متهم معرفی گردد از مهلت پنج روز اسباط میشود که اطاله دادرسی مد نظر آن قوه ی محترم منتخب جامعه ایرانی بوده و با توجه لاضرر که شامل منافع متهم و شاکی (موکل )میشود و هم شامل داوطلبان مشتاق خدمت به خلق که عمر خود را به اعتماد به قوانین و موازین اسلام و ایران عزیزمان و چشمهای انتظار از مسوولین در راه تعلیم و تعلم که خود عبادت است نقل از رهبر کبیر انقلاب کبیر اسلام جهان امام خمینی البته بعداز ولی حق و عصر باید در نظر داشت عضو را بدرد آمد امروز در این روزگار
    پس دگر عضو های جامعه حقوق ایرانی نباید بماند قرار
    دوستان برادران جامعه محترم و محترمه ی ایرانی فقر و بیکاری فساد ببار می آورد ما اگر درختی بکاریم و زحمت آن کشیم و حاصل آن نبینیم چه رنج است ؟ بس باشد .
    تعادل ملاک است .کم بینی و زیاده خواهی چیزی جز افراط نبست از آنجایی که وکلا امین میباشند ولی تفریط و تعدی موجب میشود اخلاق آنها را محکوم کند که چرا داوطلبان باید جور گم رونقی بازار وکالت را تحمل کنند .
    شما طراحان سوال زمانی داوطلب آزمون های حقوقی بودید و سوالاتی که در آزمون ها پاسخ میدادین بشخصه این آزمون ها را تا سال ۱۳۸۹ در شرایط مجازی برگزار و حداقل میانگین ۷۵ درصد کسب نمودم در همان آزمون هایی که روزی شما داوطلب و قبولی را کسب کرید.حال که آزمون های حقوقی در سختی سطح بالایی را به خود گرفته از یکطرف و چهره ی انگیزه ناصحیح از طرف دیگر در سوالات مشاهده میشود که این نکته ی اخیر جای گلایه گزاری دارد .مصداق سوالات کیفری آزمون ارشد سال جاری سوال شماره ۲۲۳ که با کمی تامل و تعمق کاملا مشخص است صورت سوال صحیح طرح نشده است که به این شکل است .سوآل ۲۲۳ آیین دادرسی کیفری ارشد سراسری سال ۱۳۹۶ : سوال مذبور : شخصی مرتکب جرمی با مجازات ۲ناه تا ۶ ماه حبس میشود بازپرس پس جمع آوری ادله و تفهیم اتهام تنها قرار نظارت قضایی مبنی بر ? سوال مگه جرایم درجه هفت و هشت مسیر دادسرا را طی میکند ؟??خیر مستقیم در دادگاه مطرح میشود از جهت گریز پوزش میطلبم ))))) معرفی نوبه ای متهم به نهادی تعیین شده را صادر مینماید با فرض فقدان مدعی خصوصی آیا تصمیم بازپرس صحیح است
    ؟? باید عرض کنم در وهله اول سوال غلط است نوعا شامل بطلان سوال است لذا جرایم درجه هفت و هشت در دادگاه طرح میشود و مسیر دادسرا را طی نمیکند (پس اینجا مشخص میشود سوال صحیح نبوده و شکل استاندارد ندارد تعلیم و تعلم تنها چیزی است که همیشه تا ابد بر روی کره خاکی در حال پیشروی است وای که اگر اشتباه نقل شود ) در ثانی بازپرس این اختیار را ندارد اما میتواند در مواردی که شرایط صدور تامین کیفری وجود داردمیتواند در جرایمی که مسیر دادسرا را طی میکند قرار نظارت قضایی را ضمیمه ی تامین کند ? سوال ۲۲۳ کاملا غلط بوده و بقول دکتر حسین شهبازی تحصیل حاصل است شما شخصی رو که کشته شده با تیر کمان با در آوردن تیر نمیتوانی زنده کنی .حال سوال غلط را چگونه میتوان پاسخ صحیح داد ؟
    گزینه صحیح سوال فوق ?با توجه به درجه جرم صحیح است .در واقع این پاسخ مفهوم مارپیچ باید نامیده شود نه مفهوم مخالف چرا که تنها دادگاه این اختیار دارد که قرار نظارت قضایی را بدون تامین تحت شرایطی صادر کند و این جای نگرانی دارد که الگوی ما مدرسین هستند .از مدیر سایت خواهشمندم و تقاضا دارم این متن را به نمایش بگذارند تا در صورتی که طراح سوال با این متن مواجه شود پاسخ منطقی خود را ارائه نماید .
    با سپاس فراوان و کمال احترام همچنین به طراح سوال .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا