پیگیری رئیس مجلس از قوه قضائیه در مورد موضوع آزمون کارآموزی وکالت

پایگاه خبری اختبار- رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی در خصوص آزمون های کارآموزی کانون های وکلا، وعده پیگیری این موضوع را از مجرای قوه قضاییه داد.

به گزارش اختبار، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه امروز صحن علنی مجلس به تصمیم کانون‌های وکلا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص برگزاری آزمون علمی برای قبول‌شدگان آزمون‌های وکالت و سردفتری سال گذشته اعتراض کرد و در تذکری گفت: قوه قضائیه مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین است، در قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار قانونگذار تکلیف را برعهده قوه قضائیه و وکلای دادگستری قرار داده است تا از طریق برگزاری آزمونی از سوی سازمان سنجش کشور پروانه کارآموزی به افرادی که ۷۰ درصد میانگین نمرات را کسب کرده‌اند، صادر کند.

وی افزود: تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و کانون وکلای تهران اعلام کرده است که تا دو روز آینده در دانشگاه علم و صنعت آزمون علمی برگزار می‌کند. با توجه به قانون برگزاری آزمون علمی بعد از قبولی در آزمون سازمان سنجش خلاف است. این موضوع در خصوص سردفتران نیز تکرار شده است. ما با تعیین صلاحیت عمومی داوطلبان مشکل نداریم اما برگزاری آزمون علمی خلاف قانون است.

محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ به این تذکر گفت: درخصوص موضوع آزمون وکلا جنابعالی تحقیق و تفحصی دارید که در حال اقدام است، حتما من هم از قوه قضائیه موضوع را پیگیری می‌کنم، اینکه قانون اجرا نمی‌شود درست است و ما حتماً پیگیری خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. منتظریم.
    احرای قانون تسهیل ، حق پذیرفته شدگان سردفتری هست.
    این یک مطالبه عمومی از طرف صدها جوان این مملکت و خانواده هاشون هست.
    این قانون میتونه آینده تحصیل کرده های حقوق و همه کسانیکه سالها پشت این انحصار موندن رو ، روشن تر بکنه.

    اقای قالیباف ، از قانونی که خودتون تصویب کردین. حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا