انتشار سؤالات و کلید آزمون وکالت سال ۱۳۹۸

مهلت اعتراض به سؤالات اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- دفترچه رسمی و کلید آزمون وکالت سال ۱۳۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

بر اساس اعلام این سازمان، داوطلبان در صورت هر گونه سوال می توانند حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۸ با اتحادیه کانون وکلای دادگستری مکاتبه نمایند.

کلید اعلام شده از سوی سازمان سنجش بر اساس دفترچه گروه C می باشد.

برای دانلود کلید رسمی و دفترچه سوالات گروه C آزمون وکالت ۹۸ اینجا کلیک کنید

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

۱

۲

۲۱

۴

۴۱

۲

۶۱

۲

۸۱

۳

۱۰۱

۳

۲

۳

۲۲

۲

۴۲

۳

۶۲

۴

۸۲

۲

۱۰۲

۱

۳

۳

۲۳

۱

۴۳

۱

۶۳

۱

۸۳

۴

۱۰۳

۴

۴

۱

۲۴

۴

۴۴

۲

۶۴

۳

۸۴

۱

۱۰۴

۲

۵

۲

۲۵

۳

۴۵

۱

۶۵

۴

۸۵

۱

۱۰۵

۴

۶

۴

۲۶

۱

۴۶

۴

۶۶

۲

۸۶

۳

۱۰۶

۱

۷

۱

۲۷

۲

۴۷

۳

۶۷

۱

۸۷

۴

۱۰۷

۳

۸

۴

۲۸

۴

۴۸

۳

۶۸

۴

۸۸

۲

۱۰۸

۳

۹

۴

۲۹

۱

۴۹

۱

۶۹

۳

۸۹

۱

۱۰۹

۲

۱۰

۲

۳۰

۳

۵۰

۴

۷۰

۱

۹۰

۴

۱۱۰

۳

۱۱

۳

۳۱

۴

۵۱

۲

۷۱

۳

۹۱

۳

۱۱۱

۴

۱۲

۲

۳۲

۱

۵۲

۱

۷۲

۲

۹۲

۱

۱۱۲

۲

۱۳

۴

۳۳

۱

۵۳

۳

۷۳

۴

۹۳

۳

۱۱۳

۱

۱۴

۱

۳۴

۳

۵۴

۴

۷۴

۱

۹۴

۲

۱۱۴

۴

۱۵

۱

۳۵

۲

۵۵

۲ و ۳

۷۵

۲

۹۵

۲

۱۱۵

۱

۱۶

۳

۳۶

۴

۵۶

۳

۷۶

۱

۹۶

۴

۱۱۶

۱

۱۷

۴

۳۷

۱

۵۷

۱

۷۷

۳

۹۷

۱

۱۱۷

۳

۱۸

۱

۳۸

۲

۵۸

۴

۷۸

۳

۹۸

۴

۱۱۸

۲

۱۹

۳

۳۹

۴

۵۹

۳

۷۹

۴

۹۹

۲

۱۱۹

۴

۲۰

۲

۴۰

۳

۶۰

۲

۸۰

۲

۱۰۰

۳

۱۲۰

۲

 
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷۵ دیدگاه ها

  1. از اون دسته کسانی که نسبت به رای هیات عمومی دیوان عدالت مبنی بر حذف سهمیشون اعتراض میکنن سوالم اینه مگه شما حقوق نخوندین؟!
    رای به زبان ساده میگه از تاریخ ١۴ آبان ماه به بعد اگر ارگان نظامی گواهی ٣/۴ براتون صادر کنه باطله، یعنی وقتی میبرینش کانون قانوناً نباید تأیید بشه حالا اگر هم تأیید بشه تخلف هست و درنهایت اون کانون در مراجع قضایی محکوم میشه.
    درضمن موقعی حق مکتسبه معنا پیدا میکرد که حکم کارآموزیتون صادر میشد نه کارت ورود به جلسه!!

  2. سوال ۵۷: اولاً با توجه به ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ ((لااقل نصف به علاه ۱ =لااقل اکثریت عدی = لااقل اکثریت مطلق) از طلبکارها با داشتن لااقل سه چهارم از کلیه مطالبات ) آیا اگر ۷۴.۹۹ درصد دارندگان مطالبات حاضر باشند با لااقل اکثریت عددی طلبکاران قرارداد ارفاقی بسته می شود ؟ مطمئنا جواب نه می باشد و شما طراح محترم چه دلیلی دارید که می فرمایید ۷۴.۹۹درصد اکثریت سرمایه ای نیست در حالی که شما فرمودین که ۷۵ درصد و به بالا اکثریت سرمایه ای می باشد لطفا اعلام نمایید و ثانیاً داریم در قرارداد ارفاقی شرایطش برای انعقاد این ها هستش که تاجر باشه ، طلبکاران باشن با شرایط ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ و تصدیق دادگاه و هیچ اسمی از ناظر نیاورده که در انعقاد قرارداد ارفاقی دخالت داشته باشد. البته دو کار رو انجام میده نه اینکه در بستن قرارداد دخالت کنه : یکی قبل از انعقاد دعوت میکنه برای بستن قرارداد که دکتر اسکینی گفته اینکار ناظر را حتی می توان با انتشار آگهی انجام داد دومین کار ناظر یک گزارشی شفاهی یا کتبی به دادگاه میده و این گزارش نظر شخصی ناظر نیست تا بگیم دخالت در انعقاد قرارداد ارفاقی داشته و هیچوقت هم تصمیم دادگاه در مورد تصدیق ، تابع نظر ناظر نیست پس ناظر قبل از انعقاد قرارداد یه کاری انجام میده و بعد از بستن قرارداد میان تاجر و طلبکاران با شرایط ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ یه کاری انجام میده. حال دادگاه یا تصدیق می کند یا نمی کند چون در هردو حالت نظر دادگاه قابل اعتراض است از این می توانیم نتیجه بگیریم که ناظر هیچوقت نمیتونه خلاف نظر تاجر و طلبکاران گزارشی به دادگاه اعلام کند تا بگوییم ناظر در موقع نوشتن یا ارائه شفاهی دخالتی داشته باشد.

  3. رای هیأت عمومی دیوان عدالت ١۴ آبان ماه صادر شده و از تاریخ صدور برای کانون ها لازم الاجرا بوده، پس عملا چنانچه این رای در زمان اعلام نتایج نهایی از سوی کانون های محلی مورد لحاظ قرار نگیرد تخلفی آشکار محسوب و موضوع از طریق دادسرای انتظامی قضات و دیوان عدالت قابل شکایت هست

  4. سوال ۸۶ : ماده ۱ در قانون جرم سیاسی گفته انگیزه اصلاح امور کشور در حالی که منافع ملی کشور همیشه و الزاماً نمی تواند به معنای اصلاح امورکشور باشد.
    سوال۹۲: اجاره می تواند با سند عادی صورت گیرد و هم میتونه با سند رسمی و هیچ الزامی در هیچ کجای قوانین موضوعه به ثبت سند اجاره موجود نمی باشد.
    سوال۱۰۶: از تبصره ۱ و تبصره ۵ ماده ۸۱ ق آ د ک و ماده ۳۴۰ ق آ د ک جرم تعزیزی درجه ۷ از جرایمی هست که بطور مستقیم در دادگاه رسیدگی می شوند و در نتیجه اساساً در دادسرا مورد تحقیق قرار نمی گیرند تا تحقیقات مربوط به آنها منجر به صدور کیفرخواست گردد که دکتر خالقی در کتاب نکته ها در قانون آیین دادرسی (چاپ یازدهم ویرایش ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ صفحه ۱۲۲ نکته شماره ۱۰ بیان کرده : در مورد این جرایم پایان تحقیقات مقدماتی در دادگاه و احظار طرفین جهت رسیدگی را باید واجد این اثر شناخت) با توجه به این توضیجات هیچکدام از گزینه ها درست نیستند.

    1. سلام،دوست عزیز بهترست همین مطالب رو مکتوب کنید و به این شماره فکس کنید.فکر میکنم اینطور بهتر میشه نتیجه گرفت.
      کاری که من هم در تهیه و تدارک آن هستم.{۸۸۷۰۲۲۸۹_۰۲۱ فکس دفتر مرکزی اسکودا}

      1. با سلام دوست عزیز من قبل اینکه اینجا نظرم را بدم به اسکودا پست کردم لطفا اعتراض کنید پارسال دو روز قبل از اعلام نتایج گزینه صددرصد غلط را برای سوال ۴۸صحیح اعلام کردند یعنی جواب سوال ۴۸ تجارت سال ۹۷ را دو گزینه صحیح اعلام کردند که یکی از گزینه ها صددرصد غلط بود. با تشکر از دست اندرکاران سایت وزین اختبار

  5. سوال ۵۷: اولاً با توجه به ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ ((لااقل نصف به علاه ۱ =لااقل اکثریت عدی = لااقل اکثریت مطلق) از طلبکارها با داشتن لااقل سه چهارم از کلیه مطالبات ) یک سوال از طراح محترم : آیا اگر ۹۹/۷۴ درصد دارندگان مطالبات حاضر باشند با لااقل اکثریت عددی طلبکاران قرارداد ارفاقی بسته می شود ؟ مطمئنا جوابتان نه می باشد و شما طراح محترم چه دلیلی دارید که می فرمایید ۹۹/۷۴ درصد اکثریت سرمایه ای نیست در حالی که شما فرمودین که ۷۵ درصد و به بالا اکثریت سرمایه ای می باشد لطفا اعلام نمایید و ثانیاً داریم در قرارداد ارفاقی شرایطش برای انعقاد این ها هستش که تاجر باشه ، طلبکاران باشن با شرایط ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ و تصدیق دادگاه و هیچ اسمی از ناظر نیاورده که در انعقاد قرارداد ارفاقی دخالت داشته باشد. البته دو کار رو انجام میده نه اینکه در بستن قرارداد دخالت کنه : یکی قبل از انعقاد دعوت میکنه برای بستن قرارداد که دکتر اسکینی گفته اینکار ناظر را حتی می توان با انتشار آگهی انجام داد دومین کار ناظر یک گزارشی شفاهی یا کتبی به دادگاه میده و این گزارش نظر شخصی ناظر نیست تا بگیم دخالت در انعقاد قرارداد ارفاقی داشته و هیچوقت هم تصمیم دادگاه در مورد تصدیق ، تابع نظر ناظر نیست پس ناظر قبل از انعقاد قرارداد یه کاری انجام میده و بعد از بستن قرارداد میان تاجر و طلبکاران با شرایط ماده ۴۸۰ و ماده ۴۸۱ یه کاری انجام میده. حال دادگاه یا تصدیق می کند یا نمی کند چون در هردو حالت نظر دادگاه قابل اعتراض است از این می توانیم نتیجه بگیریم که ناظر هیچوقت نمیتونه خلاف نظر تاجر و طلبکاران گزارشی به دادگاه اعلام کند تا بگوییم ناظر در موقع نوشتن یا ارائه شفاهی دخالتی داشته باشد. در تمام گزینه ها کلمه منعقد آمده است و این بدان معنی است که منظور انعقاد قرارداد است .

  6. سلام
    مهلت اعتراض تا ۲۸ دی هست پس اعلام نتایج واسه بهمن ماه میشه؟ چخبره!
    دوستان کسی گروه نساخته برای بررسی سوالات بشه بحث کرد چندتا از سوالات واقعا جوابش با عقل و قانون جور در نماید اینجا هم که دیر به دیر بروز میشه بنتیجه هم نمیرسیم(البته مدیر محترم سایت همیشه زحمت میکشن) لطفا اگر سراغی از گروه داشتید به اشتراک بزارید تشکر

  7. سوال ۴۷تجارت را اگر معامله را نسیه در نظر بگیریم پاسخ اعلامی که بر اساس نص قانون اعلام کرده درسته .
    ولی اولا . بر اساس اصاله الاطلاق نمیتونیم معامله رو بدون هیچ قیدی بر مورد استثنایی حمل کنیم
    پس اگر موضوع معامله نقد یا حال باشد که اطلاق ماده بیشتر منصرف به این مورد میباشد
    بر اساس خیار تفلیس فروشنده استحقاق استرداد داشته باشد ترجیح دارد به اینکه خریداری که پول پرداخته را مستحق گرفتن عین بدانیم
    قطعا هر کسی هر چیزی داده را میتواند پس بگیرد

  8. سوالات جواب ها همگی درست بودن چرا میگین غلطه؟
    بعدشم سطح سوالا واقعا نسبت به سال گذشته راحت بود و به روز میگین چرا قانون خاص عزیزان باید قوانین به روز شن یا نه سوالات جزا و کیفری واقعا عالی طرح شده بودن
    نخوندین بهانه نگیرین مدل درس خوندنتونو تغییر بدین عوض حفظ نص ماده فلسفشو بدونین اینطوری بهتر یاد میگیرین لازمم نیست کل موادو بخونید من خودم خیلی از درسارو نرسیدم تموم کنم ولی قبول شدم اصولم هیچی نزده بودم سفیده سفید همون سال ۹۷ قبول شدم شماها مشکلتون فقط بهونس و فقط عدم تلاش هی میگین فردا شروع میکنم یا هم تو انتخاب کانون اشتباه میکنید همگی بسیج شدین رفتین مرکز چرا؟ شهرستانا قبولیش خیلی راحتتره بخصوص کانون بوشهر که امسال اگه زرنگ بودین اونجارو هدف قرار میدادین برای قبولی بخاطر مشکلاتی که طی این یه سال اونجا داشت و شهرا شما نداشت

    1. سلام به شما.یه خورده دقت در سوالات کنید بعد بگین همه درسته یا نه.همه اینایی که الان ناراحتن و نگران داره حقشون ضایع میشه .و صد درصد تلاش کردن که اینجور نگران هستن.
      خارج از گود نشستین الان ادعای ساده بودن دارید

    2. نتایج احتمالشه کی اعلام شه؟؟؟چرا این همه مهلت اعتراض گذاشتن؟؟؟چرا اینقدر استرس میدن عاخه وقتی میتونن سریع تر نتایجو اعلام کنن

    3. نمیدونم چرا همه قبولیای سال قبل مدعین که سال قبل راحت تر بوده میخاین بگین سالی که سختتر بوده شما قبول شده بودین؟
      احسنت به شما! تبارک الله احسن الخاقین.
      حالا راضی شدین؟
      نه خواهرم برادرم! من سال قبل آزمایشی شرکت کردم معدلم بالاتر از امسال که یکساله دارم میخونم بود
      سال قبل من خیلی افسوس خوردم که کاش فقط دو ماه میخوندم بقدری سوالات سبک بودن نسبت به امسال متاسفانه امسال با سال قبل قابل مقایسه نیست!
      البته حق دارین! ماهم مثل شما بعد آزمون سوالات و پاسخنامه رو جلومون میذاشتن میگفتیم آسونه!
      امسال حداقل ١ نمره کاهش معدل خواهیم داشت!

    4. واقعا چرا فکر میکنید بقیه نخوندن و شما فقط خوندید
      چرا به تلاش بقیه توهین میکنید
      منم آزمون پارسال رو نگاه کردم و دیدم واقعا آسون بود
      یعنی اینهمه متقاضی که الان دارن اعتراض میکنن نخوندن و شما با یه نگاه ساده فهمیدید آزمون ساده بوده؟
      اگه کسی تلاش نکنه اصلا حرفی نمیزنه نه اینکه بیاد برای تلاشی که کرده از حق خودش دفاع کنه
      قطعا خود شمام پارسال اگر بود حال بچه هارو بهتر درک میکردید

    5. جنابعالی وقتی خونه نشستی و داری سوالات رو دونه دونه با مواد قانونی تطبیق میدی و احیانا با مسامحه نظر طراح سوال رو هم ارجح میدونی قطعا نمیتونی در مقام یک شرکت کننده در این ازمون نظر بدین!!
      آزمونی استاندارده که قدرت تحلیل و استدلال داوطلب رو محک بزنه نه صرفا حفظیاتی از قوانین خاص و پراکنده !!
      آزمون استاندارد الزاما به معنای یک ازمون آسان و نص محور نیست، آزمونی که سوالاتش حداقل دیگه دوتا جواب صحیح نداشته باشه، یا اینکه اصلا جواب صحیح اعلامی اشکال نداشته باشد، کف انتظارات شرکت کنندست!!
      به فرض مثال در اصول فقه ما توقع داریم اگر هم از نظریات اختلافی سوال میدن حداقل نظر مشهور رو ملاک قرار بدن.
      این بدور از عدالته ک یک نفر زحمت بکش و تمام فروض یک بحث رو در نظر بگیره و نظر مشهور رو اعمال کنه در پاسخنامه منتها بعدا طراح محترم نظر شازی رو ملاک پاسخ قرار بده….

    6. به قبولی٩٧کرمان:
      ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی
      ته که یارم نه‌ای پیشم چرایی
      ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم
      نمک پاش دل ریشم چرایی

    7. بنده سال قبل هم شرکت کردم . سال قبل سخت بود مخصوصن آیید دادردسی مدنیش که سوالات ۵ متری داده بودن . اما امسال سخت تر بود چون سوالات پیچیده و ترکیبی نه در یک مبحث بلکه در ۴ مبحث مدنی تجارت جزا (موکد) و آدم به صورت گسترده وجود داشت

    8. شما خودتون جواب سوال خودتون رو دادین. با اصول صفر درصد و یک درس پایین‌تر از حد تراز قبول شدین. پس آزمونتون راحت بوده.

  9. سوال اصول فقه شهرت روایی صحیحه و سوال ۴۷ تجارت دو گزینه صحیح داره که متاسفانه گزینه صحیح تر و کاملتر رو باید لحاظ میکردن که نکردن

  10. سلام،در صورت اعتراض و تشخیص صحت ادعا،آیا موردی موضوع رسیدگی میشه یا خیر در کارنامه ی تمام شرکت کنندگان موثر هست؟لطفا راهنمایی کنید.

  11. البته سوالم به وکالت مربوط نیست. ولی خانوم زنده دل اطلاع دارین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امثال گزینش داره یانه؟؟ ممنون

  12. البته سوالم به وکالت مربوط نیست. ولی خانوم زنده دل از طلاع دارین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امثال گزینش داره یانه؟؟ ممنون

    1. شانس تون کمه..
      بچه های قزوین امسال خیلی قوی بودن مخصوصا اونایی که چتر بودن معدلشون اکثرا بالای ۱۲.۵۰هست ۶۳ نفر هم بیشتر سهمیه آزاد نداره

    2. قطعا با این معدل هم شانس قبولی و هم شانس رتبه خوب دارید.نمی دونم دوستی که قبولی شما رو بعید دونستن،اصلا هیچ اطلاعی از کف معدل قبولی و ….دارن یا نه؟معدل ۱۲ به بالا جزو معدلهاییه که قطعا تراز بالایی هم خواهد داشت و در هر کانونی که این معدل اخذ بشه احتمال قبولی صد درصد خواهد بود.پیشاپیش قبولیتون رو تبریک میگم

  13. با سلام
    خانم زنده دل در خصوص اینکه درسهمیه آزاد کانون مرکز با چه میانگینی احتمال قبولی هست تخمینی زده شده؟ منظورم اخرین نفرات قبولیه(کف معدل یا میانگین اخرین نفرات قبولی در سهمیه ازاد)

  14. سلام دوستان با معدل ١٠/١۵ امکان قبولی در مرکز هست خواهههههش میکنم اگه اطلاع دارین بگین.

    1. والا اونجور که از ظاهر ماجرا بر میاد کف معدل امسال میاد پایین . اما خیلی از دوستان هستن که معدلشون خوبه و رو نمی کنن در هر صورت بالای ۱۲ میشه گفت بنا بر تجربیات سنوات گذشته قریب به قطع قبوله . امسال رقابت بین معدلای بین ۱۰/۵۰ تا ۱۱/۵ به شدت زیاده البته باز هم همه چی بستگی داره به اون دوستانی که معدلشونو پنهان کردن و رو نمی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا