گلایه مودیان از وجود اختلال در درگاه سازمان امور مالیاتی/ تمدید مهلت ارائه اظهارنامه هنوز ابلاغ نشده است

پایگاه خبری اختبار- درحالی که مهلت قانونی ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل فردا ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد، برخی از کاربران از وجود اختلال در سامانه http://My.tax.gov.ir گلایه می‌کنند.

به گزارش اختبار صبح امروز سخنگوی سازمان امور مالیاتی کل کشور اعلام کرد که هنوز مجوزی برای تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ صادر نشده است.

 مهدی موحدی بکنظر در حساب توییتری خود نوشت:

قابل توجه اصناف و صاحبان محترم مشاغل:

مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه ۳۱ خردادماه است و تمدید این مهلت قانونی صرفاً با صدور مجوز قانونی از مراجع ذی‌صلاح ممکن است (تا این لحظه مجوزی صادر نشده است).

اکیداً توصیه می‌شود تا قبل اتمام این مهلت نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام نمایید.

ساعاتی بعد اما رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه مهلت ۱۰ روزه سازمان امور مالیاتی به مودیان صنفی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: «نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد. با توجه به اینکه در سامانه مربوط به اظهارنامه‌های نامه مالیاتی اصناف و بازاریان به دلیل حجم بار و موارد دیگر وقفه وجود داشته است و خدمات کامل به مودیان صنفی ارائه نمی‌شود مقرر شد مهلت ۱۰ روزه ای با توجه به شرایط پیش آمده برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی داده شود که مودیان صنفی بتواند با دقت بیشتر و با تراکم کمتری در ساعات و روز‌های پایانی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.»

با وجود این موضوع تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ تاکنون به شکل رسمی از سوی مسئولان ابلاغ نشده است.

در همین حال تعدادی از مودیان از وجود اختلال در سامانه درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir گلایه دارند.

بیشتر بخوانید:

دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ مصوب اردیبهشت

هشدار رئیس سازمان امور مالیاتی به افرادی که فرم تبصره ماده ۱۰۰ را نپذیرند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ۱۵ میلیون تومان درآمد سالانه ۹۹ بوده بابت ۱۰۰۰ متر نظارت ساختمان.. اشتباهی اظهارنامه مالیاتی صفر رد کردم…حالا ۴/۲۰۰ جریمه هم کردن منو .. زورش به پولدارا نمیرسه یقه مارو میگیرد…….مهندس ناظر ساختمان هستم…اگه برای بورکینافاسو درس میخوندم عزت احترام م بیشتر بود تا اینکه مستقیم پول زور بگیرن ازم تحت عنوان جریمه مالیاتی نه ماشین نه خونه نه باغ نه زمین نه هیچی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا