۱۰ مهر آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب

جانشین وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد :

۱۰ مهر آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب

از روز ۱۱ مهر برای مشمولانی که جریمه پرداخت نکرده باشند، برگ آماده به خدمت صادر می شود

سردار ابراهیم کریمی، جانشین وظیفه عمومی ناجا گفت : کار بررسی ۲۸۸ هزار پرونده مشمولان غایب نهایی و در هفته های گذشته پیامک هایی برای تعیین تکلیف آنها ارسال شده است .

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار کریمی افزود : مشمولان غایب باید توجه کنند ، اگر کسی به هر دلیل پیامک های سازمان وظیفه عمومی را دریافت نکرده است ، باید ظرف چهل و هشت ساعت آینده به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+۱۰) مراجعه و برگ های لازم را دریافت کند .

وی در ادامه اظهار داشت: در صورت پرداخت نشدن این جریمه ها ، این گونه تصور می شود که افراد غایب از پرداخت مبلغ جریمه غیبت خدمت وظیفه عمومی خود منصرف شده اند و باید به خدمت سربازی اعزام شوند به همین دلیل نیز از روز یازدهم مهر برگ های آماده به خدمت برای این افراد صادر و ارسال می شود.

این مقام مسئول درباره مبالغ جریمه غیبت برای هر مقطع تحصیلی نیز گفت : ما در برگه تعیین وضعیت کاملا توضیح می دهیم که جریمه ها به چه شکل است، اما برای کسانی که زیردیپلم هستند ۱۰ میلیون تومان ، برای کسانی که دیپلم دارند ۱۵ میلیون تومان ، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان و با بالارفتن مقاطع تحصیلی، جریمه ها نیز بالا می رود که در نهایت برای دکتری تخصصی ۵۰ میلیون تومان جریمه پایه برای مدت هشت سال غیبت درنظر گرفته شده است .

جانشین وظیفه عمومی ناجا گفت: برای هر سال افزایش غیبت بیشتر از هشت سال، ده درصد به جریمه پایه اضافه می شود البته افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند به ازای هر کدام از پنج درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی افزود: کسانی که جریمه های خود را پرداخت می کنند ، کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی دریافت می کنند که هیچ فرقی با کارت های دیگر ندارد البته برای دارندگان این کارت ها مجلس محدویتی هایی را پیش بینی کرده که در مواقع خود اعمال خواهد شد که این محدودیت ها عمومی نخواهد بود .

سردار کریمی درباره چگونگی تشخیص میزان تحصیلات افراد متقاضی استفاده از طرح جریمه نیز گفت : در این زمینه دو راهکار وجود دارد که یکی خوداظهاری فرد و دیگری راستی آزمایی است. سازمان وظیفه عمومی با وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم و بهداشت بانکهای اطلاعاتی خود را تجمیع کرده که درحال استفاده می باشد بدین شکل که مدارک تحصیلی افراد از طریق این بانکها راستی آزمایی می شود و تعهدی نیز از افراد گرفته می شود که اگر زمانی خلاف اظهارات آنها به اثبات برسد ، برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد .

وی درباره مشمولان غایبی که در خارج از کشور زندگی می کنند گفت : آنها نیز می توانند از این قانون استفاده کنند؛ این افراد می توانند با مراجعه به یکی از کنسولگریهای ایران یا نمایندگی های کشورمان مدارک خود را به این مراکز ارائه کنند تا مورد تایید آنها قرار گیرد و یا اینکه می توانند مدارک خود را از طریق یکی از اعضای درجه یک خانواده های خود تحویل دفاتر پلیس +۱۰ نمایند.

سردار کریمی میزان غیبت مشمولانی را که در خارج از کشور زندگی می کنند نیز مانند مشمولان داخل کشور عنوان کرد و گفت : مشمولانی که در خارج کشور هستند و هشت سال غیبت دارند ، می توانند مانند مشمولان داخل کشور از این تسهیلات استفاده نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا