جزییات آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰): انتشار آگهی ۲۶ اردیبهشت، برگزاری ۳۰ تیر + ویدئو

پایگاه خبری اختبار- نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) جزییات ثبت‌نام و برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اسکودا، دقایقی پیش در یک لایو اینستاگرامی خبر از رفع موانع برگزاری آزمون وکالت داد و گفت آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت معوق ۱۴۰۰ هفته آینده و از روز ۲۶ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

آزمون نیز روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار خواهد شد تا با آزمون استخدامی روز ۳۱ تیرماه تداخلی نداشته باشد.

شرط سن

حداقل سن ۲۴ سال برای داوطلبان لازم است.

تاثیر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰)

به گفته کیانی، آگهی آزمون ۱۴۰۰ فعلا مطابق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت منتشر می‌شود و پس از لازم‌الاجرا شدن قانون تسهیل، درباره موضوع ظرفیت‌ پذیرش مطابق این قانون، آگهی تکمیلی منتشر می‌شود.

کیانی همچنین با تاکید جدی بر اینکه کانون‌ها تابع قانون هستند افزود که برای آنکه رقابت در بین داوطلبان از بین نرود، برای داوطلبانی که حائز نمره برتر شوند امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود که به زودی اعلام خواهد شد.

برگزاری دو آزمون وکالت در سال ۱۴۰۱

نایب‌رئیس اسکودا اظهار داشت که کانون‌ها امسال دو آزمون وکالت دارند که اولین آزمون (آزمون وکالت ۱۴۰۰) در تیرماه و دومین آزمون (آزمون وکالت ۱۴۰۱) در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

جزییات دقیق‌تر درباره زمان برگزار و ثبت‌نام آزمون دوم، پس از برگزاری آزمون تیرماه مشخص می‌شود.

منابع آزمون وکالت ۱۴۰۱ در کتابفروشی بزرگ دادبازار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    لطفا اعلام بفرمائید با توجه به تصویب قانون تسهیل آیا محدویت سنی در کانون مرکز وکلای دادگستری (تهران) در سن (چهل سالگی) به قوت خود باقی خواهد ماند یا خیر.؟

  2. خیر… اشتباه راهنمایی نکنید… کانون مرکز ۴۰ سال نیست… فقط استان تهران چهل سال است که این محدودیت بیجا هم با تصویب قانون تسهیل ملغی خواهد شد… چون طبق قانون تسهیل هر گونه محدودیت فراتر از قانون تسهیل ممنوع است.

  3. به گفته کیانی، آگهی آزمون ۱۴۰۰ فعلا مطابق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت منتشر می‌شود و پس از لازم‌الاجرا شدن قانون تسهیل، درباره موضوع ظرفیت‌ پذیرش مطابق این قانون، آگهی تکمیلی منتشر می‌شود.
    باز بازی با کلمات مدیران محترم کانون وکلا شروع شده است. یک روز را بهانه قرار داده و از این جمله استفاده می کنند. چرا یک روز بعد از سایر آزمون انتخاب نشده است. مشاهدات میدانی تایید می کنند که وکلای مرکز مشاوران دارند بهترین کار وکالتی می کنند و درآمد خوبی هم دارند. حالیه کانون وکلا هم ظلم به خودشان کردند ( عدم افزایش قبولی ها در سابق ) و هم به سوختگان کارشناسان سابق بر این، آیا نمی شد این ظرفیت توسط کانون افزایش می یافت ؟

  4. سلام
    انشاالله که نحوه پذیرش منجربه ورود وکیل باسواد درمجموعه عدالت ودستگاه قضا شود
    درغیراین صورت باید فاتحه ی احقاق حق و…رو خواند.
    البته باید یک تعاملی بین کانون و مرکز هم باشه چون وجود دو نهاد موازی در طولانی مدت به صلاح
    قوه ومردم نیست

  5. باسلام.
    آقای علی عزیز،مجلس آمد این کارو کرد که قیمت وکالت و بیار پایین، وکالت رو اجباری می‌کردند که خود کانون ها ظرفیت رو بالا می بردند چون نیاز بالا می رفت،اگر به وکالت اجباری بشه همه ۸۰ هزار متقاضی هم یکجا قبول شدند باز هم وکیل کم خواهد بود. زمان در کشورهای دیگر پوشش بیمه حق الوکاله و مسئولیت مدنی دعاوی وجود دارد نمی توان وکالت را اجباری کرد و به زور از مردم پول هم گرفت پس ابتدا ان همه ما به عنوان حقوقدان و وکیل و کارآموز و داوطلب باید بر فرهنگ سازی برای ایجاد بیمه پوشش هزینه های حقوقی تاکید کنیم.

  6. باسلام.
    دوست عزیز این شرط و نمایندگان عزیز مجلس انقلابی گذاشتند،اگر کانون میتونست این چیزارو عوض بکنه که اول از همه این طرح غیر علمی رو تغییر میداد. جالبه اینجور موقع ها یقه کانون را میگیرن به وقتش که میشه آفرینش را به مجلس…. میگن.

  7. بسته ی تشویقی نفرات برتر:
    ۱- نفر اول تا دهم کمک هزینه سفر به دانشکده حقوق پاریس و بلیط بازی های ایران در جام جهانی
    ۲- نفر یازدهم تا سی ام کمک هزینه سفر به دانشکده حقوق سوئد
    ۳ – نفر سی و یک تا پنجاهم کمک هزینه خرید گوشی آیفون ۱۳ پرومکس
    ۴ – نفر پنجاه و یک تا هفتاد کمک هزینه خرید کت و شلوار و اگر خانم هستند مانتو درجه یک مخصوص وکیل
    ۵ – نفر هفتاد و یک تا یکصدمین نفر کمک هزینه خرید کیف قهوه ای چرم مخصوص وکیل
    ۶ – نفر ۱۰۱ تا ۲۰۰ کمک هزینه شرکت در کلاس های آموزشی و برای قبولی در سال بعد
    ۷- نفر ۲۰۰ تا ۵۰۰ کمک هزینه کرایه اسنپ یا تاکسی برای گرفتن عکس سلفی با ساختمان کانون
    ۸- نفر ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ کمک هزینه هشتک سازی و کلیپ سازی های سال گذشته برای از بین بردن کانون وکلا بلکه انشالله به راه مستقیم هدایت شده باشند.

    علی برکت الله

  8. مسؤولین محترم وکلا خواهشا شرط سنی ٢۴ سال رو کاهش بدید آخه این چه شرطیه هر روز یک داستان جدید درست میکنید. خیلیا منتظر این آزمون هستند و زندگیشون به این آزمون گره خورده خیلیا بخاطر یکی دوماه اختلاف با شرط سنی باید یکسال دیگه انتظار بکشن… خواهشا شرط سنی رو کاهش بدید یا حداقل این شرط رو برای زمان دریافت پروانه وکالت قرار بدید…. باتشکر

    1. دوست عزیز اگه چن ماه کم داری نوشته که دوبار ازمون برگزار میشه دیگه بعد دوسال برا یک ماه شما بیان جا بجاش کنن؟!عجب؟اذر ماه ازمون بده

  9. سلام
    تبریک میگم بابت همه داوطلبانی که مثل من مدت ها منتظر اعلام آزمون وکالت کانون وکلا بودن و این خبر رو همین امروز دیدن
    خیلی از دوستان مثل من به ناچار از خبر های عدم برگزاری این آزمون مجبور شدیم آزمون وکالت قوه قضاییه ثبت نام کنیم که ۲ روز دیگه جمعه ۲۳ برگزار میشه اما الان واقعا از شنیدن این خبر خوشحالم و برنامه ریزی خودم رو دقیق میکنم برای ۳۰ تیر و آزمون وکالت کانون وکلا طبق لایحه استقلال کانون وکلا

  10. برنامه هایی نابی کانون در نظر گرفته!!!!
    نفرات برتر دارای امتیازن بقیه یه کاری میکنن از قبولی خودشون پشیمون بشن خخخخ

    1. دوست عزیز این چه حرفیه که میزنید من دو سال مدرک تحصیلم رو گرفتم و دانشجوی ارشدم و هیچ کاری هم ندارم و سن هم ۲۴سال هست و منتظرم ازمون بدم و امیدم تنها به برگزاری آزمون بعد شما میای این حرف و میزنی .خیلی واقعا عجیبه.شما نگران این شرایط سنی نباش نگران این باش که ۴روز دیگه تموم کسایی که سابقه کار قضایی دارن میتونن پروانه وکالت بگیرن این فاجعه اس و برای ما که نیرو های جوان این مملکت هستیم بده و کسی با سن و مدرک تحصیلی حقوق امثال ما باید بره گارسون رستوران بشه یا اسنپ کار کنه چون ازمون برگزار نمیشه یا برگزار میشه تقلب میشه و یه سری با متقلب بازی قبول میشن

  11. خیلی وقت پیشا باید این کارو میکردین باید از همون اول حدنصاب نمره بود تشویقیم به نظرم به رتبه ها برتر کانونا یه مبلغی در نظر بگیرین شاید بتونن دفتر بزنن برخی از عزیزان که از نظر مالی مشکی دارن یا نقل انتقال راحتتر کنید براشون که بتونن راحتتر به کانون شهر متبوعه خودشون برن الا فقط موند اجباری شدن وکالت در محاکم عین تمام دنیا که دیگه کسی بدون وکیل حضور پیدا نکنه تو جلسات و قراردادن شرایط سنی بازنشستگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا