روز «دفاتر اسناد رسمی» در تقویم کشور ثبت می‌شود

پایگاه خبری اختبار- کانون سردفتران و دفتریاران از موافقت با ثبت روز ۶ دی به عنوان «روز دفاتر اسناد رسمی» در تقویم رسمی کشور خبر داد.

به گزارش اختبار، هم‌زمان با روز ۶ دی، روابط‌عمومی کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد در نتیجه پیگیری‌های صورت‌گرفته، این تاریخ به‌عنوان «روز دفاتر اسناد رسمی» در تقویم کشور ثبت شده و خبر رسمی آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

انتخاب روز ۶ دی به‌عنوان روز دفاتر اسناد رسمی، به آن دلیل صورت گرفته که این روز، دویست و هشتاد و دومین روز سال است و در آیه ۲۸۲ سوره بقره نیز بر ضرورت کتابت عقود و معاهدات تاکید شده است (وَلْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کَاتِبٌ بِالْعَدْلِ).

خبر موافقت با نامگذاری این روز اما برای وکلای دادگستری یادآور وعده‌ی دیرین نامگذاری رسمی روز ۷ اسفند به‌عنوان روز وکیل است.

این نامگذاری از مدت‌ها پیش یکی از خواسته‌های کانون‌های وکلای دادگستری بود که پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتظار تحقق آن می‌رفت.

در اسفندماه ۱۳۹۵ جشن استقلال کانون وکلای کانون مرکز با حضور حسن روحانی برگزار شد و در این مراسم، ردای وکالت بر دوش او انداخته شد.

روحانی ضمن سخنان پر شوری با تأکید بر اهمیت استقلال کانون وکلای دادگستری، اعلام کرد: «به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی قول می‌دهم این موضوع را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنم تا روز هفتم اسفند به عنوان روز وکیل در تقویم نام‌گذاری شود.»

یک سال بعد (اسفند ۱۳۹۶) لعیا جنیدی، وکیل و معاون حقوقی رئیس‌جمهور، خبر داد که برای ثبت روز ملی وکیل در تقویم ایران به رئیس‌جمهور نامه‌ای نوشته و بعد از موافقت او، درخواست به شورای انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

با اینحال روحانی بدون عمل به این قول خود، با صندلی ریاست‌جمهوری خداحافظی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا