آغاز ثبت نام آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- فرایند ثبت‌نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا (ویژه طلاب) سال ۱۴۰۰ از امروز ۱۸ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد داشت.

ثبت نام‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰ منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از امروز مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ آغاز و در روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ پایان می‌پذیرد.

برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون قضاوت ویژه طلاب کلیک کنید

برای خواندن اطلاعیه ثبت نام آزمون قضاوت ویژه طلاب کلیک کنید

هزینه ثبت‌نام ۲۰۰ هزار تومان است و مرحله اول آزمون (تستی) روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می‌شود.

دانش‌آموختگان سطح دو، سه و چهار حوزه در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

منابع آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰:

– متون فقه: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها ) و مکاسب بخش بیع (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)

– اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها)

– ادبیات عرب در حد سطح یک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام موضوع جذب عمومی قضاوت: اخبار ۲۲ شبکه ۳ مراسم تجلیل از قضات رو پخش کرد که در اون مدیر امور فرهنگی قوه قضائیه پشت میکروفن گفت افتخار ما اینه که بیش از دوازده هزار و صد و اندی قاضی که افتخار خادمیشونو داریم بیش از پنجاه درصدشون متولدین ۱۳۶۰ به بعد هستند خوب پس چرا شرط سنی رو آوردین پایین چرا با سرنوشت و زندگی ما بازی میکنید در کشوری که دم از امام علی (ع) زده می شه که سنبل عدالته چرا با ما بازی می کنید خدا آقای آملی رو خیر بده سن جذب عمومی قضات رو که فکر کنم ۳۶ یا ۳۸ بود رو به ۴۰ سال افزایش داد آخه چرا این کارها رو می کنید به خدا هر روز میام توو سایت اختبار به امید اینکه شرط سنی رو تغییر داده باشن اما هیچ خبری نیست تنها دلخوشیمون درسمونه اینقدر ما رو بازی ندین شما که هی می گید این کارو کردیم فلان خدمت رو به مردم کردیم مگه ما مردم نیستیم اونم از نوع مفیدش اون از دانشگاه علوم قضایی که براش شرط سنی گذاشتن که خود سایت اختبار خبر داده که شرط سنی رو برای آزمون ۱۴۰۰ برداشتن پس برای آزمونهای سال بعد چی ما که خواسته زیادی نداریم فقط می خوایم جلو پامون سنگ نذارید خدارو خوش نمیاد که با آیندمون بازی کنید مسئولین بسیار محترم اختبار شمارو به پدر و مادرتون و ائمه اطهار (ص) قسم می دیم که صدای ما باشید ما که دستمون به مسئولین ذیربط نمی رسه این درخواست‌هایی که بچه ها دارن و تعدادشون هم کم نیست به گوششون برسونید و بچه هایی که تهران هستید ما که اونجا نیستیم رئیس قوه قضائیه دیدار مردمی داره لطفا برید و بهشون بگید و صدای ما هم باشید دیگه چی بگم خدایا به امید خودت .

  2. دوستان گرامی که علاقه‌مند هستند سند وجود نهاد دیوان عالی کشور و فرجام رو در فقه امامیه مطالعه کنند و مشاهده کنند که فقه امامیه چه ظرفیت عظیم تاریخی دارد که متأسفانه از آن بی‌خبریم و باید به آن افتخار کرد و نیز از سرقت‌های ادبی و تاریخ فقه، غرب چگونه سوء‌استفاده نموده و نهادی (یعنی دیوان عالی کشور و فرجام) که مؤسس آن شرع مقدس اسلام است را خود مبدع آن جلوه داده است، آگاه گردید. از همین موضوعات می‌شود فهمید که چقدر در حوزه‌های علمیه دروس به صورت سطحی تدریس می‌شود و فکر می‌کنند که فقه فقط در سه چهار کتاب لمعه، شرح لمعه، مکاسب، رسائل و کفایه خلاصه می‌شود و منصب قضاوت یک منصبی است که فقط مختص به روحانیون و حوزویان است. دوستان گرامی می‌توانند در خصوص موضوع فوق‌الذکر به کتاب دایرهالمعارف علوم اسلامی، قضایی، ج ٢، صص ۹۴۰ – ٩۴۴ اثر گرانقدر استاد دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی از انتشارات گنج دانش مراجعه کنند. اسنادی که جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در این خصوص به آن اشاره می‌نماید: عهدنامه مالک اشتر و نهج البلاغه و کتاب تحف العقول و دیگری کتاب ادب القاضی از الماوردی شافعی می‌باشد.

    موفق و پیروز باشید.

  3. برادر، بنده با افتخار بدون حتی یک ساعت تحصیل در دانشگاه و صرفا با دروس حوزوی و فقه سطحی!! بلافاصله بعد از خدمت، در آزمون وکالت پذیرفته شدم و الآن وکیل هستم.

  4. یکی از دوستان که با دوره کارآموزی قضات طلاب هم دوره شده بود، باور کنید می گفت از سواد حداقلی مباحث حقوقی مثل قوانین جاری نا آگاه بودند و با سوالات ابتدایی در کلاس های مربوط دوره ها پدر اساتید رو در آورده بودند و جالب اینکه ادعا می کردند این منصب فقط برای مجتهد تعریف شده(منظور روحانیون بودند)، بله متاسفانه سیاست قوه جذب حداکثری این قشر است و این به شدت خطرناک هست.

  5. با سلام، یک آزمون جذب عمومی طلاب و حوزویان برگزار میشه و یک آزمون اختصاصی،دقیقا مانند دانشگاهیان. ایراد عمده حوزوی ها به جذب قضات دانشگاهی این هست که مطابق مسلمات فقهی و دینی قاضی می بایست مجتهد و فقیه باشه نه فارغ التحصیل چهارساله حقوق. بستر اجتهاد هم در حوزه هست نه دانشگاه.

    1. این حرف جنابعالی که قضاوت رو مخصوص حوزویان میدونید مربوط به قرن چهارم هجری قمری هستش، ولی در حال حاضر قضاوت مختص قشر دانشگاهی البته از نوع باسواد هست نه حوزویان! مگه قضاوت در این عصر فقط مسلمات فقهی هستش! اگه اینجوری هست که شما میگید پس، یه مقدار در مورد هلدینگ یا قراردادهای توزیع بین المللی، BOT یا EPCE یا EPCF برامون اجتهاد کنید یا از مسلمات فقهی این قراردادها بگید! من برای فقه ارزش زیادی قائلم و فقه شالوده و بنیان نظام حقوقی ایران هستش. اما نه اون فقه سطحی که شما در حوزه مطالعه می‌کنید، بلکه فقه پویا! فقه پویا رو میشه در کلام فقیه گرانقدر سید محمد کاظم طباطبایی یزدی در کتاب (سوال و جواب) ایشان یا در مکتوبات میرزای نائینی یا محقق قمی در کتاب جامع الشتات وی نسبت به عصر خودشون مشاهده کرد! به طوری که سید یزدی را به عنوان یک فقیهی که برای عرف زمانش ارزش زیادی قائل بود می‌شناختند. امثال جنابعالی با این که ادعای فقاهت و اجتهاد را دارید اما به هیچ عنوان از تاریخچه نهادی مانند دیوان عالی کشور که حقوقدانان غربی ادعای ابداع آن را دارند، ندارید چون برعکس قوه و شم فقاهت و باریک بینی و غور در فقه را ندارید! برای نمونه عرض می‌کنم دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در کتاب دایرهالمعارف اسلامی بخش قضایی عنوان می‌دارد که نهاد دیوان عالی کشور توسط فقه امامیه تأسیس شده و سند این موضوع را از نامه امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر در خصوص به عهده گرفتن ولایت مصر نقل می‌نمایند بدین مضمون که به مالک اشتر می‌فرمایند اگر در ولایات مصر، قضات آراء متفاوت و متشتتی در موضوع واحدی صادر نمودند آن آراء را برای وی بفرستند تا از این به بعد قضات بر اساس رویه واحدی که آن معصوم انشا می‌نمودند عمل نمایند! حالا دوست عزیز متوجه شدی که فقه پویا یعنی چی؟! و این قطره‌ای بود از دریای ژرف و عمیق فقه! که متاسفانه شما و امثال جنابعالی ادعای اجتهاد و احاطه بر آن را دارید!

      موفق و پیروز باشید.

  6. بقیه بچه های حقوقی که داوطلب آزمون وکالت هستن آدم نیستن که ثبت نام و تاریخ امتحانشون دقیق مشخص بشه ؟؟؟ فقط طلبه ها الان مهم شدن که دوبار دوبار آزمون بدن؟؟؟ ازمون قضاوت دارین ۲۳ اردیبهشت برگزار میکنین یعنی همون روزی که ازمون مرکز وکلا هم قراره برگزار بشه.پس چرت ثبت نام ازمون وکالت شروع نمیکنین و خبری از ثبت نام نیست؟ باز چه نقشه ای واسه تعویق یا لغو آزمون کشیدید آقایون مسئول قوه قضاییه!!!خسته شدیم ب خدا از سردرگمی و کارهای شما

  7. مگه حوزویان و طلاب خونشون از بقیه بچه های مردم رنگی تره که دوبار براشون آزمون گذاشتند؟؟؟
    چرا قوه قضائیه تبعیض قائل میشه
    کسی پاسخگو نیست؟؟؟
    دانشجو و فارغ‌التحصیل یعنی کشک
    انصاف هم خوبه والا

    1. چرا این اخبارو که ربطی به وکالت نداره رو تو سایتتون قرار میدهید اگر به خاطر افزایش بازدیده فایده نداره

    2. سلام دوست عزیز وقت بخیر، اشتباه از قوه قضائیه بود،چون می بایست همچون سال‌های گذشته در یک روز از دانشجویان و طلاب آزمون بعمل می آمد و از دانشجویان ،کتاب مربوط به خودشان و از طلاب هم کتاب مربوط به خودشان ،اما متاسفانه امسال فقط کتاب مربوط به دانشجویان امتحان گرفته شد درحالیکه طلاب آشنایی با این کتب نداشتند.موفق باشید

  8. سلام
    توجه بفرمایید که قوه قضائیه چقدر ریز داره کار خودشو میکنه. یه آزمون عمومی جهت حوزویان و یه آزمون عمومی جهت طلاب
    تا حالا فکر کردید طلاب با حوزویان چه فرقی دارند؟؟
    به نظر من هیچ تفاوتی نیست و صرفا بازی با کلمات است. اگه به توضیحات دوستان توجه کنید هیچ تفاوتی بین این افراد وجود نداره و قطعا سیاست قوه قضائیه استفاده از روحانیان در دستگاه قضا است و انگار دانشگاهیان هیچ رسالتی ندارند. چرا تبعیض قائل شدند، چرا روحانیان میتوانند دوبار آزمون دهند؟؟؟ یکی به عنوان حوزویان و یکی به عنوان طلاب
    به هر حال اگه طلاب و حوزویان میتوانند کشور را نجات دهند یاعلی
    ما همه منتظر تغییر هستیم
    امیدوارم روحانیان قضاوت درستی داشته باشند و قانون را بخوانند و براساس قانون خدمت کنند، چون قطعا طلاب و حوزویان از مباحث حقوق جزای عمومی هیچ شناختی ندارند و از تاسیسات جدید و نهادهای آن در فقه سخنی برده نشده و درجه بندی مجازات و تعلیق و تعویق و آزادی مشروط و نظام نیمه آزادی و مجازات جایگزین حبس و تعدد و تکرار جرم و جرم سیاسی و جرم آنی و مستمر و مرکب و مکاتب کیفری و…. در حوزه تدریس نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا