اظهارات بهمن کشاورز درمورد اعلام نتایج و شکایات مربوط به آزمون وکالت ۹۵

اظهارات بهمن کشاورز درمورد اعلام نتایج و شکایات مربوط به آزمون وکالت ۹۵

پایگاه خبری اختبار – رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گفت: اگر داوطلبان آزمون وکالت ۹۵ شکایتی نسبت به سئوالات این آزمون دارند آن را کتباً به اتحادیه اعلام کنند.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۵، گفت: ان‌شاءالله نتایج آزمون به زودی اعلام می‌شود. سعی ما بر این است که ۵ دی‌ماه نتایج آزمون وکالت را اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی راجع به ماهیت سئوالات آزمون وکالت شکایتی دارد آن را کتباً به اتحادیه اعلام کند.

کشاورز درباره اعلام کلید سوالات آزمون وکالت نیز گفت: ان‌شاءالله به موقع کلید سئوالات هم اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آزمون وکالت سال ۹۵ صبح روز جمعه پنجم آذرماه همزمان در ۲۴ شهرستان برگزار شد.

 

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۴۶۷ دیدگاه ها

  1. سلام، هی میام این اختبار و شماها و آزمونو بی خیال شم نمیشه که خودم که از خدامه کلا جوابها نیاد ولی نگرانی دوستان رو که میبینم دلم طاقت نمی یاره دوباره از طریق ایسنا پیگیری کردم قرار شد خبر کلید رو کار کنن البته الان یه کم سرشون شلوغه انقدر تو این مدت پیگیری کردم دیگه مسیولش منو شناخته!! اگه از روز اول به من پیوسته بودین الان کار به تلویزیون کشیده شده بود ولی من هم که بی تفاوتی شمارو دیدم بی خیال شدم فعلا همین ایسنا هم غنیمته!!!

     

                                                                                                        خانم یا آقای ناشناس

                                                                                                             ایران

      1. قابلی نداشت م عزیز خوشحال میشم کمکی کوچک به دوستانم کرده باشم بخصوص شما که خیلی نگران بودید فقط امیدوارم اینسری هم ترتیب اثر بدن چون با مسیول مربوطه که صحبت کردم گفت انقدر به مشکل شما پرداختیم بهمون ایراد گرفتن البته اون بنده خدا باز هم گفت تمام سعیم رو میکنم البته انگار یه همایش تو قوه قضاییه هست فعلا باید خبر اونو پوشش بدن امیدوارم خبر ما یادشون نره….م عزیز خوشحالم که دیگه درصد نمیگذاری و کمی از نگرانی هات کم شده امیدوارم شاد و موفق باشی اسم جدیدت هم مبارک….

         

                                                                        خانم یا آقای ناشناس 

                                                                             ایران

      1. ممنون دوست عزیز ، فقط امیدوارم اینبار هم منو جدی بگیرن چون فکر میکنن از کل ایران فقط من خواهان شرایط بهتر این آزمون و کلید هستم!!!!

  2. دوست عزیز اقا امیر 

    سلام.

    بگذار مساله را به زبان ساده بیان کنم 

    طبیق ماده۲۵۱ یکی از ارکان قذف این است که مقذوف باید معین باشد

    حال اگر شخصی به کسی بگوید پدرو مادرت زنا کار بوده اند و تو حاصل از ان زنایی.چون به هر دو نسبت داده و احتمال در یکی از انها موجود است قذف محقق است.که در این حالت به سراغ عالم اثبات میرویم که در این حالت با مطالبه هر دو حد قذف اجرا میگردد.

    فرض دیگر این است که کسی به کسی دیگر بگوید مادرت زنا کار بوده که در این حالت هم قذف مادر است و دوباره با مطالبه مادر حد قذف اجرا میگردد

    فرض دیگر این که بگوید پدرت زنا کاربوده ….که درست مثل فرض بالا عمل میشود

    اما.زمانی که شخصی به دیگری بگوید ای زنا زاده.(فرزند نامشروع)

    شما بگو ایا مشخص است که مادرش زناکار بوده و او حاصل از زنای مادر است؟یا اینکه پدرش زنا کار بوذه و او حاصل از زنای پدر است؟یا اینکه هردو زنا کار بوده اند؟ 

    کاری هم به عالم اثبات نداریم .

    پس میبنیم در هر سه فرض ذکر شده مقذوف مبهم و نامعین است.

    پس زمانی که مقذوف نامعین باشد پس قذفی در کار نیست.چون معین بودن جز شرایط ایجاد این جرم است.مثل سرقت که متعلق بوذن مال به شخصی دیگر جز شرایط سرقت است و اگر کسی مال خودش را برباید سرقت نیست

    به هر حال به ساده ترین شکل مطلب را عنوان کردم.

    امیدوارم که متوجه شده باشید

    با سپاس.دوست کوچک شما

    1. شما بزرگوارید برادر ، اگر اینجا بحثى هم مى کنیم به این امید است که سطح اندیشه و قدرت استدلال یکدیگر رو ارتقاء بدهیم . ببینید در تمام فرض هاى شما دو نفر با یکدیگر ارتباطى بر قرار کرده اند و فرزندى رو به دنیا آورده اند و پدر و مادر شخص محسوب مى شوند اینکه این رابطه مشروع بوده یا خیر اصلا به موضوع ما ارتباط پیدا نمى کنه چرا که فرض اولیه بر اساس اصل برائت مشروع بودن رابطه است و قذف زمانى مصداق پیدا مى کند که زنا و رابطه ى نامشروعى اتفاق نیافتاده باشد چرا که در غیر این صورت بحث ما و همینطور سوالى که در آزمون مطرح شده بیهوده است . فرض هاى شما قابل تصور نیست چرا که اگر پدر شخص زنا کرده باشد زنى که با او این عمل انجام شده باز مادر شخص محسوب مى شود و اگر مادر شخص زنا کرده باشد نیز به همین شکل مردى که مرتکب این عمل شده پدر واقعى و طبیعى او ، در واقع قذف کننده با گفتن لفظ زنازاده مى گوید دو نفرى که در اثر ارتباط آنها شخص به دنیا آمده زناکار هستند ، یعنى دو نفر که پدر و مادر حقیقى شخص هستند رابطه ى نامشروع داشته اند ، به نظر شما این دو نفر در عالم واقع معین نیستند؟؟؟حالا هر کسى که باشند دو نفر اند که به آنها تهمت زناکار بودن زده شده ، به نظرتون مى شه به شخصى گفت زنازاده بدون اعتقاد به اینکه دو نفر که زنا کرده اند او را به دنیا آورده اند؟؟این ها لازم و ملزوم یکدیگر نیستند؟؟پس در نهایت به دو نفر تهمت زنا زده شده است و آیا در عالم واقع این دو نفر معین نیستند؟؟؟

  3. سلام

    لطفا در صورت امکان با ذکر دلیل بفرمایید آیا با این مشخصات امکان قبولی در کانون البرز وجود دارد یا خیر؟

    سپاس

    میانگین درصد ۷۱.۹۲(هفتاد و یک ممیز نود و دو)****معدل ۱۴.۳۸(چهارده و سی و هشت)

    مدنی۵۵

    آدم۷۶.۶۷

    تجارت۹۰

    صول۳۰

    جزا۷۰

    آدک۹۵

    1. با درود بر همه ایرانیها فارغ از لحجه و قومیت و مذهب . یلدا را به همگی شما تبریک عرض می نمایم. چرا که نقطه مشترک تمام ایرانی هاست و اتحاد را به ما یاد اوری میکند.

    2. سلام اخه عزیز من دلیلم میخای واقع این دیگه سوال کردن داره؟ صد در صد قبولی ب یاری خدا

  4. سلام به همه اختباریون من جمله آقای هوشیار و خانم زنده دل

    امروز زنگ زدم اسکودا واسه کلید سوالات گفتن با سازمان سنجشه و تا قبل از اعلام نتایج منتشرش میکنن صبور باشید همه چیز تا هفته آینده مشخص میشه

  5. میخواستم یه تحلیل روی کاهش ۵۰۰۰  نفری که در آزمون وکالت سال ۹۵  نسبت به سال ۹۴ بوده انجام بدم

    ۱. ۲۳۰۰ نفر به کانون یزد رفتن

    ۲. ۲۷۰۰ نفر به نظر شما جز کدوم دسته از داوطلبین هستن ؟

    به نظر من افرادی که از یه کانون کم میشن یا اضافه میشن امید قبولیه بالایی دارن و به خاطر قبول شدن جابجا میشن یا جابجا نمیشن

  6.  با سلام بنظرتون با این درصدها بنظرتون کانون اردبیل قبول میشم با توجه به اینکه امسال کانون اردبیل فقط ۱۵ نفر قبول میشن.مدنی ۶۰ آیین دادرسی مدنی ۶۶ تجارت ۷۳ اصول ۲۲ جزا ۵۴ آیین دادرسی کیفری ۷۳  البته سه چهار سوال اختلافی رو غلط حساب کردم حالا فارغ از اون سوالا میانگینم شده ۶۱.۶۷ و معدل ۱۲.۳۳ بنظرتون کانون مرکز یا آذربایجان شرقی بهتر نبودن

  7. اقا امیر
    خوب که خودتان از حرف«یا» استفاده کردید
    اولا اگر بخواهیم بگوییم که چون صدق به یکی از انها کفایت میکند.پس شرط ماده ۲۵۱ حقوق جزا را که صراحتا از کلمه «معین»باشد را نادیده گرفته ایم و این در حالیست که این ماده در حقوق جزا امده نه ایین دادرسی کیفری.در واقع این ماده و مواد دیگر جرم قذف را تعریف نموده اند و شرایط ایجاد انرا بیان کرده اند و بعد انکه جرم از نظر حقوق جزا تعریف و محقق شد باید به سراغ ایین دادرسی کیفری رفت و عالم اثبات.در فرض سوال رکن رکین قذف مفقود است بعد شما میفرمایید قذف محقق گشته و قاضی به دنبال مقذوف بگردد.دوما اگر بخواهیم حرف شما را ملاک قرار دهیم جواب ماده ۲۴۷ حقوق جزا را چگونه باید بدهیم .که صراحتا نوشته«به فرزند مشروع ع ع ع ع دیگری بگوید تو فرزند پدرت ت ت ت ت نیستی قذف مادر است » اگر از این‌ماده مفهوم مخالف بگیری نتیجه این میشود که اگر به ولد الزنا بگویی فرزند پدرت نیستی قذف مادر نیست .ماده ۲۴۸ هم که صراحتا گفته هرگاه قرینه ای دز بین باشد…..حد ثابت نمیشود.
    ماده ۲۵۲ هم که صریح در انتساب را شرط دانسته .جدای از این مسائل نظر بزرگان را بخوان
    در نت سرچ کن .کتاب محشای درگاهی و سایر کتابهای محشا حقوق جزا را بخوان متوجه خواهی شد.

      1. سلام

        من در مورد سوال۹۶ جزا شماره ماده و منبع (نظر بزرگان )میدهم استدلالم باطل است!!! در مورد سوال ده مدنی منبع معتبر (دکتر کاتوزیان) میدهم استدلال باطل است!!!!سوال۲۰ مدنی را هم همینطور…خودم دست به تکست گذاشتن میشوم استدلال باطل است!!!من حتی در تکست های قبلی شماره صفحه سال چاپ و غیره را دادم.ولی همش استدلال باطل است.

        اما به چه دلیل و کدام منبع باطل نمیدانم

        به هر حال الله عالم

        سپاس

        1. دوست عزیز ناشناس واقعا ادم فعال ودوس داشتنی هستی   استدلالات شما واقعا قانع کننده وعلمی هستن کسانی که باطل  میدونند دلیلی ندارند وهمچنان     ……

    1. سلام برادر ، شاید بنده منظورم رو نتونسته باشم واضح برسونم.دقیق تر مى گم : وقتى به شخصى گفته مى شود زنا زاده یعنى پدر و مادر شخص هر دو زنا کار هستند ، بعید مى دونم کلمه (( یا )) رو بکار برده باشم ، در واقع پدر و مادر شخص هر دو معین هستند و به هر دو تهمت زنا زده شده و قذف کننده نسبت به هر دو شخص که معین اند طبق ماده ٢۵٢ مرتکب قذف شده، من نگفتم قاضى باید دنبال مقذوف بگردد ، شما فرمودید ممکنه زنا به شبهه و … باشه بنده هم گفتم این موضوع مشمول امور اثباتى هست ، یعنى ممکنه هر دو در عالم واقع زناکار بوده باشند و یا فقط یکى از آنها زناکار باشد یا هیچ کدام و این موضوع در دادگاه اثبات شود(چرا که با اثبات عمل زناى این اشخاص حد قذف نیز ساقط مى شود و در صورت وجود رابطه زوجیت هر دو مقذوف هستند)ولى این امر خدشه اى به این موضوع که قذف کننده با لفظ زنازاده قصد نسبت دادن عمل زنا به پدر و مادر شخص دارد وارد نمى کند ، به شخص گفته شده زنازاده یعنى فرزند مشروع پدر و مادرت نیستى یعنى پدر و مادرت رابطه ى زوجیت ندارند و زنا کار هستند به نظر شما این معنى رو نمى دهد؟؟یعنى پدر و مادر او هر دو به شخصه حق شکایت ندارند؟؟ماده ٢۴٧ حصرى نیست که گفته باشد قذف فقط همین مورد است در نتیجه مغایرتى با قذف بودن این سوال ندارد و موضوع آن ها خارج از یکدیگر است و بنده متوجه نشدم مفهوم مخالف آن چه ارتباطى به این مورد دارد، جواب این سوال در ماده ٢۵٢ هست… 

    2. من سوال قذف و از دکتر شادی عظیم زاده پرسیدم گفتن فقط توهین  قذفی در کار نیست جهت اطلاع خودمم قذف و توهین و زدم

    3. نظر این استاد بزرگوار محترم است اما دقت کنین در تمامى پاسخ نامه هاى منتشر شده بدون استثنا قذف و توهین رو صحیح دونستن ، به نظر من هم قذف پدر و هم مادر بوده و یا حداقل به قول بعضى از دوستان شکى نیست که شخص از مادر خود زاده شده!!وقتى به او گفته مى شود زنازاده یعنى به مادر او تهمت عمل زنا زده شده است در غیر این صورت ماده ٢۵٢ چه مصادیقى دارد؟؟،مطمئن باشید گزینه درست همینه.

        1. دوستان

          به کاربردن لفظ " ای زنازاده " با استناد به ماده ۲۵۲  قذف و توهین است. توهین بواسطه اذیت شدن مخاطب " کودک"     و.  قذف به دلیل نسبت زنا به مادر کودک.  مقذوف در اینجا فرد معین است و کودک را کسی نزاییده جز مادر او. تقریرات دکتر میرمحمدصادقی

  8. دوست عزیز 

    مدنی۹۰ درصد

    سلام.اگر طرف عقد را فسخ میکرد.باز هم میتوانست از باب مسولیت مدنی برای جبران خسارات ناشی از عقد به بایع رجوع کند

    در فرضی هم که عقد را قبول میکند .یعنی حق فسخ را ساقط کرده.

    شما برای من مسولیت قراردادی را توجیه کن.

    شما بگو عدم ایفا تعهد ضمان اور است یا نه؟

    با این نگرش به قراردادها.که دیگر جایی و محلی برای مسولیت قراردادی نمیماند.

    در اخر اینکه بیع از روی نمونه هم که مورد استثنایی نیست.که نتوان قواعد عمومی قراردادها را دز ان به اجرا گذاشت……مگر بیع از روی نمونه مثل پسر عموی ابوینی است که عموی ابی را از ارث محروم میکند.و استثانست

    بیع از روی نمونه استثنا نیست و محل اجرای کل قواعد عمومی قراردادهاست

      1. اول  جواب دوست عزیز مدنی ۱۰۰

        با گفتن استدلالتان اشتباه است.که رد نظر نیست.استدلال و جواب بده و نظر من را رد کن

    1. لطفا مى تونید توضیح بدهید در این مورد چه خسارتى به خریدار وارد شده؟؟بیع عین معین از روى نمونه بوده و بعد معلوم شده کالا اوصاف متفاوتى دارد و قانون هم براى جلوگیرى از خسارت و ضرر خریدار به او اختیار فسخ داده است ، مثل خیار حیوان ، مثل خیار عیب و … در کدام مورد خریدار و یا فروشنده مى تواند خسارت بگیرد؟؟؟مثلا در خیار عیب مى توان هم معامله را فسخ کرد هم خسارت گرفت؟؟!!!!!!برادر فرض شما در حالتى درست است که خریدار ثابت کند در اثر تقصیر فروشنده به او خسارتى وارد شده است تا بتواند از این طریق خسارت بگیرد ، حتى با فرض اینکه تقصیر مفروض باشد شما بر چه اساسى در این سوال ورود خسارت رو مفروض دونستید؟؟؟

  9. دوستان سلام من در تهران زندگی می کنم این پیام من به هموطنان شهرستانیمه اخیرا در تهران موسساتی ایجاد گردیده که بیشتر فوکوس و تمرکز خود رو روی بچه های شهرستان قرار داده اند و به هزار وعده و وعید آنها رو می کشانند تهران وقتی پول رو می گیرند دیگر همه وعده هاشون رو فراموش می کنند دوستان نمی خوام راجع به اینکه کلاس و موسسه خوبه یا بد حرف بزنم چون هرکی باید خودش در این باره نظر بده که نیاز به کلاس داره یانه و آیا اصلا کلاس مفیده یا نه ولی به عنوان یه پایتخت نشین که از نزدیک با خیلی مسایل برخورد کردم وظیفه خودم دونستم واقعیاتی رو مطرح کنم خیلی از موسسات تازه تاسیس چون در مقابل برندهای دیگه چندان مشتری ای ندارند تمرکز خود رو روی بچه های شهرستان می گذارند و با وعده تضمینی نصف شهریه بعد قبولی و خوابگاه آنها را به امید معجزه می کشانند تهران و بعد داوطلب از همه جا بی خبر و حتی طمعکار متوجه می شود که همان نصف شهریه به اندازه کل شهریه است و خوابگاه هم یک خوابگاه عمومی و نه دانشجویی است که هر قشر آدمی در آن رفت و آمد دارد که برخی نیز محیط های نامناسبی هستند که هزینه اش هم با خود داوطلب است که میانگین فقط جای خواب شبی چهل هزار تومان است بقیه خرج و مخارج هم بماند کلاسها با اساتید بسیار تازه کار و با کیفیتی نازل تشکیل می گردد و از آنجایی که داوطلب پول را پرداخته و مسافت بسیاری را طی کرده نه راه پس دارد نه راه پیش و در شهر غریب مجبور به ادامه راه با هزار مشکل و خرج است. باز هم تکرار می کنم که هدفم این نیست که بگویم کلاس بد است یا خوب فقط می خواهم بگویم کمی تحقیق کنید و مشورت بگیرید و بی گدار به آب نزنید و خود را طعمه قرار ندهید هیچ کس جز خودتان دلسوزتان نیست و گاه لازم نیست برای فهمیدن برخی حقایق مسافت طولانی ای را تا شهری با هزار مشکل و مساله و معضل طی کنید بخصوص در این زمانه با اینهمه پیشرفت نه تنها شهرستانی ها حتی تهرانی ها هم باید کمی دقت بیشتر به خرج دهند.

    1. واقعا در تعجب هستم از هم رشته هایی که با وجود نظری بودن رشته حقوق و با وجود کتابها و منابع فوق العاده اساتید دانشمند حقوق ایران باز هم شرکت در کلاسهای بازاموزی را شرط قبولی میدانند و اسیر تبلیغات میشوند

    2. البته من پشت پرده و واقعیات موسسات برند و قدیمی رو هم در مطلبم گفتم ولی احتمالا از کلمات مناسبی استفاده نکردم که سایت انتقال نداده ولی فقط تا همین حد بگم که کلا خوب تحقیق کنید فقط خودتون باید دلسوز خودتون باشید.

    3. با همه خوبی این سایت یه انتقاد هم به سایت دارم چرا بالای گزارش آگهی ها نمی نویسید گزارش آگهی و به عنوان یک گزارش مطرحش می کنید شما وارد بازی این موسسات نشید اعتماد ما به شما بزرگترین سرمایه تونه به خاطر موسسات اعتماد ما از خودتون رو نگیرید .

    4. درود به شرفت * من در شهرستانم تا بحال بیش از ۵ موسسه بارها برایم اس فرستادن چندتاشون رفتم بخداقسم تلفنی میگفتن استادراهنما از تهران اومده منم رفتم دیدم یک همشهری خودم اونجا نشسته وبه عنوان راهنما معرفی کردن چه بگم واقعا اطلاعاتش ضایع کننده بود    دوتا استاد حقوقو اسم اوردم با اینکه خیلی مشهور هستند نمیشناخت    خیلی تحقیق کنید بهتر است

    5. دوستان سلام در پی تصدیق حرف دوستمون در خصوص موسسات توجه شما را به این نکته جلب میکنم که ببینید تا کنون یکی از انها در خصوص مشکلات داوطلبان اظهار نظری نکرده اند ویا اعتراضی را در خصوص این همه سوال دو جوابی به کانون نداده اند. با وجود یکماه واین همه دغدغۀ دوستان، قاعدتا باید کمی هم شده بخاطر دانشجویان خودشان هم پیگیر باشند که نیستند 

  10. با سلام.

    در مورد سوال ۹۶ جزا .میدانیم که در قذف مقذوف باید مشخص باشد.و اگر قذف محقق شود ولی مقذوف نامشخص م مبهم و ذی خق حد معلوم نباشد از باب تدرا الحدود با الشبهات حد قذف اجرا و اقامه نخواهد شد و لذا اگر کسی به ذیگری بگوید زنا زاده در وجوب حد توقف شده .و علت توقف عدم تشخیص طرف انتساب و عروض احتمالات است زیرا با توجه به عبارت مزبور احتمال دارد که طرف انتساب خصوص مادر باشد چون زاییدن مختص اوست و پدر مجبور یا در اشتباه بوده باشد و احتمال دارد در خصوص پدر باشد .بااین حال تولد او از زنا صدق میکند چون پدرش زناکار بوده با اینکه از هر دو متولد شده و دز کل زمانی که عبارت نسبت به هر دو محتمل باشد معلوم نیست که مقذوف کیست.در نتیجه قذف محقق نمیشود .مثل اینکه یکی بع جماعتی بگوید یکی از شما زناکار است .که در این حالت هم به دلیل عدم تشخص طرف قذف محقق نیست..و دیگز اینکه اگر بخواهم معنی تحت الفظی زنا زاده را از پسونده زاده به زایش بنگریم.تفسیر محدود و تبرئه در حالت شک را زیر پا گذارده ایم .معنی زنا زاده دارای حقیقت عرفی فرزند نامشروع است نه اینکه زاده را به زایش برگردانیم و بگوییم قذف مادز است.

    ذر نتیجه به دلیل مبهم بودن مقذوف.قذف محقق نیست.و این لفظ صرفا توهین است مگر اینکه .از لفظ دیگری استفاده شود که صریح در انتساب باشد  مثل لفظ مادر….یا …..

    با تشکر

    1. وقتى شخصى به دیگرى مى گوید زنازاده بدون شک به پدر و مادر او عمل زنا را منتسب کرده است یعنى پدر و مادر شخص ، مرتکب زنا با یکدیگر شده و شخص او متولد شده و شخص ، فرزند طبیعى پدر و مادر خود است نه فرزند قانونى و مشروع ، حال اینکه رابطه زوجیت بین پدر و مادر وجود دارد یا ندارد ، زنا به شبهه بوده یا نبوده و … مربوط به امور اثباتى مى باشد ، در واقع قذف کننده هر دوى پدر و مادر را قذف کرده حال اگر در دادگاه ثابت شود که فقط یکى از پدر و مادر زانى یا زانیه نبوده عمل قذف نسبت به او محقق شده است ، عجیبه براى من دوستان کلمه زنا زاده رو اصرار دارند که فقط به یک نفر از پدر و مادر منتسب کنند و به این نتیجه برسند که شبهه وجود دارد!!!!واضحه که این لغت منتسب به پدر و هم مادر است ، یعنى با ارتکاب عمل قذف گفته شده پدر و مادر مقذوف بدون وجود رابطه زوجیت و با عمل نامشروع شخص را به دنیا آورده اند و مطمئنا به این عمل قذف مى گویند…

  11. با سلام خدمت همه دوستان در این روزهای پایانی اعلام کلید لازم دیدم که چند نکته را در مورد سوال ده مدنی مطرح کنم .جدا از اینکه موسسات و یا کلید ازمون کدام گزینه را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب کنند.

    در بیع از روی نمونه در متن ماده نوشته شده در صورتی که مطابق نمونه نباشد خیار فسخ وجود دارد.خیار فسخ مورد اشاره در این ماده خیار تخلف از وصف میباشد .و همانطور که عزیزان میدانند این خیار دو حق به طرف مقابل میدهید.یکی حق فسخ و یکی قبول کل مورد معامله به همان نحو

    نکته ظریفی که در اینجا وجود دارد این است که مشتری اگر معامله را قبول نمود .یعنی حق فسخ خود را ساقط نموده .و نمیتواند از ثمن کسر کند.

    اما از باب اینکه بایع نقض عهد نموده و به درستی تعهدش را انجام نداده .طبق قاعده لاضرر میتواند خسارت را مطالبه کند .کما اینکه در فرض سوال از عنوان تاجری هم استفاده شده .که بیشتر به بیع تجاری داخلی میخورد .

    در این موزد رای وحدت رویه ای نیز داریم که البته ان رای در مورد خسارت ناشی از کاهش ارزش پول میباشد.

    به هر حال گرفتن خسارت از باب لاضرر و عدم انجام تعهد به نحوه صحیح هم با عدالت بیشتر سازگار است .و هم اینکه با تعریف و حقی که خیار تخلف از وصف به طرف میدهد .کما اینکه اگر تنها راه جلوی روی مشتری را فسخ عقد بگذاریم.با عدالت سازگار نیست…و دیگر اینکه در عقود تمایل بیشتر بر لزوم و پای بندی به عقد و انجام صحیح و درست تعهدات است.در این مورد نیز بایع درست وفای به عهد ننموده .در نتیجه مشتری میتواند .عقد را نگاه داشته اما از باب لاضرر و مسولیت خسارت نیز بگیرد

    باتشکر

    1. استدلالتون صحیح نیست ،،،، مطالبه ی خسارت در این نورد از باب مسولیت قراردادی نست و  مضافا اینکه مبنای خیار ایجاد شده، جلوگیری از ضرر نارواست و شخص با اسقاط آن ، محلی برای دریافت خسارت ندارد

      1. دوست

        عزیز

        پس 

        مسولیت

        قراردادی

        و نقض عهد را 

        چگونه باید جبران کرد؟

        قبول عقد.فقط اسقاط حق فسخ است نه اسقاط و ابرا طرف 

    2. بچه ها دیگه خسته شدم. چرا کلیدو نمیدن؟؟؟؟؟ توروخدا اگر کسی خبرجدیدو خوشحال کننده ای داره بگه. هروقت اومدم اختبار هر تیتری بود به جز رسیدن کلید. دیگه خسته شدممممممم. تماس گرفتم اسکودا یک اقایی برداشته میگه هنوز چیزی اعلام نشده !!!!!!! یعنی ۵ دی باید نتیجه رو بدن اقای کشاورز قول دادن مگه نگفتن ۵ دی. خب نباید این هفته کلیدو بدن. دیوونه کنندست

    3. لطفا مى تونید توضیح بدهید در این مورد چه خسارتى به خریدار وارد شده؟؟بیع عین معین از روى نمونه بوده و بعد معلوم شده کالا اوصاف متفاوتى دارد و قانون هم براى جلوگیرى از خسارت و ضرر خریدار به او اختیار فسخ داده است ، مثل خیار حیوان ، مثل خیار عیب و … در کدام مورد خریدار و یا فروشنده مى تواند خسارت بگیرد؟؟؟مثلا در خیار عیب مى توان هم معامله را فسخ کرد هم خسارت گرفت؟؟!!!!!!برادر فرض شما در حالتى درست است که خریدار ثابت کند در اثر تقصیر فروشنده به او خسارتى وارد شده است تا بتواند خسارت بگیرد ، با فرض اینکه تقصیر مفروض باشد شما بر چه اساسى در این سوال ورود خسارت رو مفروض دونستید؟؟؟

  12. بچه ها​ این هفته علی القاعده باید کلیدو بدن. چون یکشنبه ی هفته ی بعدکه اگه ماشاالله اقایون روسا سرقولشون بمونن وقت اعلام نتایجه. پس کلید میفته این هفته ))))) یعنی واقعا جای سوال هست اینهمه تأخیر)))))

    1. سلام دوست عزیز به نظر من هرچی رتبه تون در سامانه ی چتر دانش بهتر باشه مسلمن درصد اختلاف نهایی رتبتون خیلی کمتره ، به عنوان مثال اگه سامانه رتبتو در کانونت زیر ۱۰پیش بینی کرده باشه درصد خطای رتبه ی پیش بینی شده نسبت به زمانی که رتبه تو بالای ۷۰۰پیش بینی کرده مسلمن خیلی کمتره به این دلیل که اصولن تو این سامانه ها کسایی شرکت میکنن که امید به قبولی دارن و اغلب از داوطلبین قوی هستن و زمانی که شما جز ده نفر بالایی این جمعیت هستی به یاری خدا در اعلام نتیجه ی نهاییم شانس خوبی واسه قبولی داری ، پیروز باشی

  13. سلام  خدمت مینا خانم   اقای اویس رضوانیان  لیسانس پیام نور و ارشد و دکتری از نروز وسویسس  دارن  و الان جزهیت علمی دانشکده وابسته به ریاست جمهوریست که خیلی سخت کسی میتونه اونجا هیت علمی بگیره و رییس اتاق داوری تجاری ایران هم میشه  که استاد خودمه    

    1. دوست عزیز نمیدونم این چه رسمیه که تا یکی از واقعیات صحبت می کنه سریع بعضی ها شروع می کنند به مثال زدن از استثنایات شاید استاد شما یک استثنا بوده یا به خاطر تخصص خاصش از خارج بوده در حقوق یک اصل داریم یک استثنا نمیدونم چرا به اصل و واقعیات و و اکثریت جامعه بی تفاوتیم برای پول گرفتن از ماها همیشه این استثنایات رو می گن ولی بعدا با واقعیات روبرو میشیم که کاش اول واقعیات رو میگفتن.

  14. سلام و اداء احترام

    دوستان اگر براتون امکان داره و زحمتی نیست لطف کنید و ارزیابی خودتون رو از درصد های حقیر مبنی بر قبول شدن یا نشدن اعلام کنید؛

    کانون البرز

    مدنی ۶٠درصد

    ایین دادرسی مدنی٧٠

    ایین دادرسی کیفری٨٣

    تجارت ٨٣

    اصول ٢٠

    جزا۵۵

    1. بله انشا الله قبولید. میانگین رتبه ۴۰ پارسال توی کانون البرز ۶۰.۸ بوده و میانگین شما ۶۵.۵۳ هست که بسیار بالاتره. انشا الله با رتبه خوب قبول هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا