اژه‌ای: درباره بورس به مردم توضیح دهید تا دشمن سوء‌استفاده نکند

پایگاه خبری اختبار- رییس قوه قضائیه گفت: دولت باید درباره بورس به مردم توضیح دهد تا مردم بدانند در ادامه مسیر و برای آینده خود باید چه کار کنند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، رییس قوه قضاییه طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، در مورد موضوع بورس گفت: یکی از مسائلی که امروز در باب آن فضاسازی می‌شود و برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند، مسئله بورس است؛ لذا دولت این مسئله را برای مردم تبیین کند و توضیح دهد تا مردم بدانند در ادامه مسیر و برای آینده خود باید چه کار کنند.

رییس قوه قضائیه افزود: زمانی مطرح شد که ۵۰ میلیون کد بورسی در کشور وجود دارد، یعنی جمعیت زیادی درگیر مقوله بورس هستند.

محسنی اژه‌ای در همین راستا بیان داشت: در حال حاضر حرف و حدیث‌هایی در خصوص این مقوله مطرح است؛ من الان هیچ قضاوتی نمی‌کنم اما به هر ترتیب سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت، موضوعات این عرصه را برای مردم توضیح دهند و تبیین کنند تا دشمن نتواند از این مقوله سوء‌استفاده کند و خدایی‌ناکرده این موضوع به یک مشکل تبدیل شود چرا که تعداد افرادی که درگیر این موضوع هستند کثیر است و عده زیادی از مردم نیز با بورس آشنا نبودند اما وارد آن شدند و بعضاً هم احساس می‌کنند متضرر شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    من در مورد بورس یه تصوری دارم،‌ لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه.
    برای مثال فرض کنیم سهام یه تیم فوتبال رو در بورس به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بفروشند. بعد از آن مالک همان تیم، ‌آن را به فردی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بفروشد. این یعنی فردی یک چیز را دو بار بفروشد، با توجه به همین می بنا می توان گفت معامله دوم یک معامله ی حقیقی بود و خریدار واقعا چیزی به دست آورد ولی سهام داران، یک ورقه با ارزش متزلزل بدست آورده اند.
    از آن جا که سهام، ارزش ذاتی ندارد، برای مثال سهام داران باید منتظر بمانند که تیم مزبور پیروز رقابت ها بشود، که تقاضا برای سهام بالا برود و با فروش سهام به سود برسند، حال ممکن است تیم مزبور شکست بخورد و سرمایه ی خود را از دست بدهند. یعنی بردن سود و یا از دست ندادن سرمایه(چون ممکن است فرد حتی اگر معامله هم نکند سرمایه خود را از دست بدهد) منوط به اتفاق محض می باشد در نتیجه شبیه قمار است و مانند عقد بیع، حالت برد برد ندارد و غرری و باطل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا