تاریخ آزمون سردفتری ۱۴۰۲، در انتظار اعلام سازمان سنجش

پایگاه خبری اختبار- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای برگزاری آزمون امسال جذب سردفتری با سازمان سنجش، مکاتبه شده است.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صادق سعادتیان گفت: مطابق ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ازطریق سازمان سنجش آموزش کشور آزمون جذب سردفتری را برگزار کند.

سعادتیان گفت: هر زمانی که سازمان سنجش آمادگی برگزاری آزمون را داشته باشد این آزمون را برگزار می‌کنیم.

معاون سازمان ثبت همچنین گفت: اعلام برنامه و زمان برگزاری آزمون با توجه به برنامه و زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود و وابسته به پاسخ این سازمان است.

سال گذشته ثبت نام آزمون سردفتری در آبان انجام و آزمون نیز در ۲۵ آذر با شرکت بیش از ۲۵ هزار داوطلب مرد و بیش از ۲۶ هزار داوطلب زن برگزار شد.
نتایج آزمون و کارنامه داوطلبان ۲۶ بهمن منتشر شد. در آزمون سردفتری ۱۴۰۱ که بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برگزار شد، ۹۵۰۱ نفر قبول شده‌اند.
در این آزمون معیار پذیرش داوطلبان ظرفیت عددی نبود و هر کسی که ۷۰ درصدِ نمره برترین‌های آزمون را کسب کرد به عنوان قبولی معرفی شد.

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۲ دیدگاه ها

  1. آزمون شرکت کن وسردفتری قبول شو هررشته ای یه موقعیت خوب داره حقوق هم دفترخانه درآمدش به نسبت خوبه البته گذشته نا حالا کادمندی قضیه اش جداس

  2. بنده مدرک کارشناس دارم و نزدیک به ۱۰ سال کارمند دفتر اسنادرسمی بودم و در تمام امور دفترخانه بخصوص در تنظیم اسناد رهنی و ورثه ای مهارت خاصی داشتم .
    حدود ۶ سال از این مدت را با حقوق ماهی یک میلیون کار کردم که در این مدت درآمد دفترخانه ها از حدود ۲۰ میلیون به حدود ۷۰ میلیون رسید ولی متاسفانه سران دفاتر حاضر به افزایش حقوق پرسنل نبودن و با درآمد هنگفتی که این زر اندوزان و زیاده خواهان داشتن اکثرا مشغول بساز بفروشی شده بودند و بندهم مجبور به ترک کار شدم .
    درصورتی که یک سردفتر یا وکیل با یک مدرک کارشناسی نهایت باید به اندازه یک کارمند دولت درآمد داشته باشد نه چند برابر کارمند و مدیرکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا