تاسیس بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه

پایگاه خبری اختبار- اولین جلسه هیأت امنای بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه با حضور معاون اول دستگاه قضا برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از قوه قضاییه، اولین جلسه بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه و سایر اعضای هیأت امنای این بنیاد تعاون، برگزار شد.

 حجت الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه اولین جلسه هیات امنای بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه گفت: هرچندکه سابقه پیگیری برای تشکیل بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه به چندسال پیش برمی‌گردد ولیکن هیچوقت عملیاتی نشده بود اما با تأکید ریاست قوه قضائیه پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد با همکاری مشترک معاونت مالی و پشتیبانی و معاونت اول و سایر بخش‏‌های مرتبط، اساسنامه تشکیل بنیاد تعاون کارکنان قوه قضاییه تدوین و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ به امضای ریاست محترم قوه قضاییه رسید و ابلاغ شد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هدف اصلی بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه کمک برای معیشت کارکنان از جمله پیگیری امور مسکن و سایر امور رفاهی است.

مصدق افزود: هیات امنای بنیاد تعاون از عالی‌ترین مقامات قوه قضاییه انتخاب شده‌اند و شامل ۱۰ نفر از مسئولین زیر هستند:
۱- معاون اول قوه قضائیه؛(رئیس هیأت امناء)
۲-معاون مالی و پشتیبانی و امور عمرانی قوه‏ قضائیه؛(دبیرهیأت امناء)
۳- دادستان کل کشور؛
۴- رئیس حوزه ریاست قوه‏ قضائیه؛
۵- معاون راهبردی قوه قضائیه؛
۶- رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛
۷- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‏ قضائیه؛
۸- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‏ قضائیه؛
۹- معاون حقوقی و امور مجلس قوه‏ قضائیه؛
۱۰- رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور؛
هستند که این امر بیانگر اهتمام رئیس قوه ‏قضاییه به مقوله معیشت و رفاه کارکنان در عالی ترین سطح مدیریتی در دستگاه قضایی است.

معاون اول قوه‏ قضاییه تصریح کرد: ماهیت این بنیاد غیرتجاری است و صرفاً یک نهاد پشتیبانی است که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تشکیل می‌شود و فعالیت خواهد کرد و در مسائلی مانند ساماندهی تعاونی‏‌های مسکن کارکنان، پیگیری حقوق رفاهی و معیشتی کارکنان و ارائه راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت کارکنان اقدام خواهد کرد.

اولین جلسه هیات امنای بنیاد تعاون کارکنان قوه ‏قضاییه در تاریخ هفتم آذر ماه تشکیل شد و مقرر شد طی دو هفته اعضای هیات امناء، پیشنهاد‏های تکمیلی خود را در مورد انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل ارائه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا