تصویب‌ نامه درخصوص صدور پروانه فعالیت و جواز کسب در کلیه امور حمل و نقل درون و برون شهری

تصویب‌ نامه درخصوص صدور پروانه فعالیت و جواز کسب در کلیه امور حمل و نقل درون و برون شهری

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲/۶/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد شماره ۵۶۶۷۸۱/۱ مورخ ۲/۶/۱۳۹۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موافقت نمود:

۱ـ پروانه فعالیت و جواز کسب در کلیه امور حمل و نقل درون و برون شهری، مطابق ماده (۲) قانون نظام صنفی توسط اتحادیه‌های صنفی مربوط صادر خواهد شد.

تبصره ـ استانداران و فرمانداران مکلفند نسبت به پیگیری موضوع واگذاری کلیه امور مربوط به حمل و نقل درون و برون شهری توسط شهرداری‌ها به اتحادیه‌های صنفی ذیربط اقدام نمایند.

۲ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با هماهنگی بانک‌های عامل نسبت به اختصاص مبلغ چهارهزار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات با محاسبه یارانه سود شش درصد جهت تجویز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش تا پایان سال ۱۳۹۰ اقدام نماید.

۳ـ وزارت راه و شهرسازی مکلف است با هماهنگی بانک تجارت نسبت به ارائه تسهیلات مورد نیاز به سازمان‌های صنفی جهت ساخت (۳۵۰) باب واحد اداری کوچک و متوسط مطابق نیاز هر شهرستان در سال‌‍‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ اقدام نماید.

۴ـ استانداران و فرمانداران مکلفند زمینه حضور رؤسای مجمع امور صنفی هر شهرستان را در جلسات شورای اداری استان و شهرستان ذیربط فراهم سازند.

۵ ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعتبارات ویژه‌ای را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع‌ها و شهرک‌های صنفی، اختصاص و به کلیه استانها ابلاغ نماید. همچنین استانداران مکلفند بخشی از اعتبارات عمرانی استان را جهت آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های مجتمع و شهرک‌های صنفی اختصاص دهند.

۶ ـ تعرفه برق، آب و گاز واحدهای صنفی گرمابه‌داران مشابه مراکز بهداشتی و مذهبی محاسبه شود.

۷ـ کارگروه تحول اقتصادی موضوع تعیین تعرفه برق واحدهای تولیدی صنفی مشابه تعرفه واحدهای صنعتی را بررسی نماید.

۸ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با هماهنگی بانک‌های عامل و به منظور عملیاتی شدن بسته حمایتی اصناف و اختصاص مبلغ دو هزار و پانصد میلیارد (۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات به صنوف انرژی بر نسبت به پرداخت این مبلغ در اسرع وقت اقدام نماید.

۹ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ارتقای پوشش بیمه‌ای کارفرمایان صنفی کم درآمد را اجرا نماید.

۱۰ـ واحدهای صنفی می‌توانند به منظور مشارکت واحدهای صنفی در طرح اشتغال خانگی و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال خانگی در حوزه اصناف، به عنوان پشتیبان مربوط نسبت به ارائه درخواست تسهیلات اقدام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا