سازمان سنجش نحوه محاسبه هزینه ثبت‌نام در آزمون‌های سراسری را تشریح کرد

پایگاه خبری اختبار- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سنجش آموزش کشور شاخص‌های محاسبه هزینه‌های ثبت‌نام در آزمون ورودی مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تشریح کرد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، در پی انتشار گزارشی با عنوان” افزایش نگران‌کننده هزینه ثبت‌نام در آزمون دکتری و سکوت سازمان سنجش” که روز گذشته در خبرگزاری ها منتشر شد، دکتر محمدحسین حاجیلو معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان شاخص‌های محاسبه هزینه‌های ثبت‌نام در آزمون ورودی مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تشریح کرد و گفت: برای برگزاری این آزمون‌ها، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و خدمات بهتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و محاسبه این هزینه‌ها با توجه به تعداد کد رشته‌های امتحانی و هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها شامل تهیه کاغذ، سلفون و…، چاپ سؤالات و پاسخنامه‌ها، حق‌الزحمه طراحان سؤال و عوامل اجرایی و هزینه‌های مراکز مجری برگزاری آزمون‌ها در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

دکتر حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان سنجش آموزش کشور از سرویس‌های حمل و نقل برای ارسال و بازگشت محموله سؤالات شامل دفترچه و پاسخنامه گفت: افزایش هزینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل با توجه به ضرورت رعایت الزامات حفاظتی در افزایش تعرفه‌ها مؤثر است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه این سازمان بر اساس درآمد و هزینه اداره می‌شود و از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در قانون به دولت اجازه داده شده تا هزینه‌های مورد نیاز برای خدمت به متقاضیان آزمون، از محل همان درآمد تأمین شود و تلاش شده است به هر ترتیب هزینه‌های اداری به نفع داوطلب کاهش یابد و البته برخی از فرایندها برای حفظ و افزایش سلامت آزمون، بسیار ضروری است.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری(Ph.D)، گفت: می‌توان به جرات اذعان کرد که به عنوان نمونه میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری با توجه به ۲۴۱ کدرشته امتحانی و تعداد محدود داوطلبان هر کد رشته، بیش از مبلغی است که از داوطلبان این آزمون هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود زیرا هرچه تنوع رشته‌ها بیشتر می‌شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون مورد نیاز است.

دکتر حاجیلو همچنین تاکید کرد سازمان سنجش به عنوان یک سازمان دولتی به دنبال کسب منافع از محل تعرفه‌های ثبت نام نیست و هرگونه هزینه مترتب بر فعالیت‌های سازمان در چارچوب مقررات مالی دولت با نظارت مراجع ذی صلاح صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

تصویبنامه درخصوص تعیین هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳

مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ تمدید شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. توجیهات الکی

    سوالات چرخشی سالهای قبل رو روی ورق آچار پرینت میگیرید
    و یک صندلی چوبی رو توی یک دانشگاه دولتی با یه تیکه ورقه سه در چهار میذارید
    و یک کیک و آب معدنی میدین

    برای هر چهل نفر هم یک مراقب میذارید از کارمندان همان دانشگاه

    سوالات رو میریزید توی یک گونی برزنتی
    و با وانت جلوی در تخلیه میکنید
    و می چینید بغل صندلی چوبی ها

    بعد از صحبت های کارمند دانشگاه پشت میکروفون
    و فرمان شروع کنید

    دفترچه های با پرینت سیاه سفید و یک لا پلاستیک رو باز میکنیم
    و توی یه ورقه اچار دیگه تیک میزنیم

    کل فرایند آزمون گیری همینه

    برای این فرایند، نفری ششصد و ده هزار تومان میگیرید

    حساب کنید برای چندهزار داوطلب چه مقدار سرسام آوری میشه این پول!

    با ما شوخی میکنید سازمان سنجش؟
    در حد ریاضی پنجم دبستان کافیه تا بتونیم ضرب و تقسیم کنیم سودآوری آزمون ها رو برای شما

    لطفا استدلالات عجیب نکنید
    این پول ها ، اونم از جیب داوطلب بیچاره
    توجیه ندارد
    خوردن هم ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا