محکومیت شروین حاجی‌پور به ۳ سال حبس + متن رای

پایگاه خبری اختبار- شروین حاجی‌پور به اتهام «تحریک مردم به اغتشاشات به قصد برهم زدن امنیت کشور»، به تحمل سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش اختبار، شروین حاجی‌پور، خواننده جوان مازندرانی که سال گذشته با ساخت و انتشار ترانه «برای» به شهرت رسیده بود، تصویر قسمتی از رای صادره در پرونده خود را منتشر کرد.

او در ۷ مهرماه سال ۱۴۰۱ و اندکی پس از انتشار موزیک‌ویدئوی این ترانه بازداشت و روز ۱۲ مهر به قید وثیقه آزاد شده بود.

بر اساس تصویر منتشر شده از سوی حاجی‌پور،‌ اتهامات او در این پرونده عبارت است از « تبلیغ علیه نظام» و « اغوا و تحریک مردم به اغتشاشات به قصد برهم زدن امنیت کشور» که بابت اتهام اول به ۸ ماه و برای اتهام دوم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

سایر محکومیت‌های او «دو سال ممنوعیت خروج از کشور، خلاصه‌نویسی دو کتاب درباره زن در اسلام، ساخت موسیقی درباره جنایات امریکا، جمع‌آوری موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا، جمع آوری دستاوردهای انقلاب و شرکت در دوره مدیریت رفتار و دانش هنر» است.

به نظر می‌رسد این رای مربوط به مرحله بدوی رسیدگی است و امکان اعتراض به آن وجود دارد؛ هرچند از سوی حاجی‌پور جزییاتی در این رابطه اعلام نشده است.

متن قسمتی از دادنامه که مربوط به اتهامات شروین حاجی‌پور است به شرح زیر است:

…متهم در جلسه دادگاه از عمل خود صریحا ابراز ندامت و پشیمانی ننموده و با قصد و اراده و توجه کامل به افعال خود همگام با گروه های معاند و ضد انقلاب اقدام به ساخت موسیقی در ضدیت با نظام اقدام نموده و در ادامه ارشاد و هدایت کارشناسان در اصلاح رفتار متهم موثر نبوده است.

لذا دادگاه با توجه به توضیحات فوق الذکر، اسناد و مدارک موجود در پرونده، گزارش اداره کل اطلاعات، دفاعیات بلاوجه و غیر مؤثر متهم و وکلای آنها بشرحی که بیان شده است، سائر قرائن و امارات موجود در پرونده بزهکاریش را محرز دانسته به استناد مواد ۵۰۰ و ۵۱۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های باز دارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ و مواد ۱۶۱، ۱۹ و بند پ ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی، بند ب ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از ماده ۱۲ قانون کاهش مجازات، متهم موصوف را به مجازات درجه پنج از بابت تبلیغ علیه نظام به تحمل هشت ماه حبس، از بابت اغوا و تحریک مردم به اغتشاشات به قصد برهم زدن امنیت کشور، به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی با اعمال قاعده تعدد محکوم می نماید که مجازات اشد در باره متهم قابل اجرا می باشد. با توجه به اینکه دادگاه مجازات اصلی پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی را برای اصلاح مرتکب کافی ندانسته به استناد بند پ، ح، ز، از ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی متهم را به مدت دو سال ممنوعیت خروج از کشور، جمع آوری دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی، علمی و هنری و انتشار آن در فضای مجازی بنام خود، مطالعه و خلاصه نویسی کتاب حقوق زن در اسلام تألیف شهید مطهرى وکتاب زن در آئینه جمال و جلال تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی، به میزان سی صفحه هر یک بصورت مجزی و دستنویس جهت درج در پرونده و ارائه به واحد اجرا و انتشار آن از طریق فضای مجازی و ساخت موسیقی درباره جنایات آمریکا علیه بشریت و جمع آوری نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا در یک قرن اخیر و انتشار آن از طریق فضای مجازی، شرکت در دوره آموزشی مهارت رفتار و دانش در حوزه هنر، محکوم می نماید…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تعدد عجیب مجازات های تکمیلی و تبعی متهم :
    ۱- مدت دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲- (الف) جمع آوری دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی، علمی و هنری و (ب) انتشار آن در فضای مجازی بنام خود،
    ۳- (الف) مطالعه و (ب) خلاصه نویسی
    پ) «کتاب حقوق زن در اسلام» تألیف شهید مطهرى و
    ج) کتاب «زن در آئینه جمال و جلال» تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی،
    د) به میزان سی صفحه
    ذ) هر یک بصورت مجزی و
    م) دستنویس جهت درج در پرونده و
    ن ) ارائه به واحد اجرا و
    ه ) انتشار آن از طریق فضای مجازی و
    ۴- ساخت موسیقی درباره جنایات آمریکا علیه بشریت و
    ۵- (الف) جمع آوری نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا در یک قرن اخیر و
    (ب) انتشار آن از طریق فضای مجازی،
    ۶- شرکت در دوره آموزشی مهارت رفتار و دانش در حوزه هنر،

    ولی جالبتر : مطالعه و خلاصه نویسی
    پ) «کتاب حقوق زن در اسلام» تألیف شهید مطهرى و
    ج) کتاب «زن در آئینه جمال و جلال» تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی، که نوعی شکنجه در جهت مجازات متهم محسوب شده است ؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا