وزیر دادگستری: امیدوارم دانشگاه علوم قضایی تنها مرجع تربیت قاضی شود

پایگاه خبری اختبار- وزیر دادگستری: امیدوارم در آینده نه‌چندان دور، دانشگاه علوم قضایی تنها مرجع تربیت قاضی شود.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری صبح امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در چهارمین همایش سازوکارهای حقوقی مؤثر مقابله با فساد اداری و اقتصادی که در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری برگزار شد، گفت: رشته تربیت قاضی برای ارتقای امنیت قضایی در کشور  بسیار موثر است.

وی با بیان این‌که امیدواریم در آینده نه چندان دور تنها مرجعی که قاضی تربیت می‌کند همین دانشگاه باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحقق این امر شرایط فراهم نیست که شیوه های دیگر جذب قضات را قطع کنیم

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کاری که دانشگاه علوم قضایی برای تربیت قضات  شروع کرده بسیار ارزنده است، تاکید کرد: تربیت قضات و آموزش آن ها بسیار مهم است.

رحیمی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد یکی از  اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریج کرد: فساد یک چالش بزرگ در جوامع بشری است و  فساد،  اخلاق و منابع و توسعه و سرمایه اجتماعی مردم و اعتمادشان را از بین می برد؛ لذا همه بدنبال این هستند که با فساد مبارزه کنند.

وزیر دادگستری بیان کرد: پیشنهاد می کنم  دانشگاه علوم قضایی رشته تخصصی مبارزه با فساد را راه‌اندازی کند و ما هم کمک می‌کنیم تا نیروی انسانی متخصص مبارزه با فساد تربیت شود زیرا فساد لایه های مختلفی دارد و نمی شود با روش های قدیمی مبارزه را انجام داد.

بیشتر بخوانید:

بعضی امتیازات دانشگاه علوم قضایی برای دانشجویان بورسیه کارشناسی ارشد

منابع و ضرایب دروس رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد۱۴۰۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا