چطور بفهمیم در آزمون وکالت ۱۴۰۲ قبول شده ایم ؟

بررسی اطلاعات درج شده در کارنامه آزمون وکالت

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری که روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، امروز از طریق سازمان سنجش اعلام شد.

برگزاری آزمون وکالت

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران که به اختصار «اسکودا» نامیده می شود، به نمایندگی از ۲۸ کانون وکلای دادگستری که تا کنون در سطح کشور تشکیل شده اند، عملیات اجرایی آزمون وکالت را انجام می دهد.

آزمون به موجب قراردادی که میان اسکودا و سازمان سنجش منعقد می شود، توسط سازمان سنجش برگزار می شود و پس از تصحیح ماشینی اوراق داوطلبان و انجام محاسبات مربوط به تراز کردن نمرات، نتایج به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

همچنین اسامی پذیرفته شدگان آزمون، پس از دریافت از سازمان سنجش، توسط اسکودا به تفکیک به هر یک از کانون های مربوطه تحویل داده می شود.

کانون های وکلای دادگستری، پس از دریافت اسامی پذیرفته شدگان در آزمون، از آنان دعوت خواهند کرد تا جهت پذیرش به کانون وکلا مراجعه کنند.

در این مرحله کانون های وکلا مدارکی که پذیرفته شدگان موقع ثبت نام ارائه کرده اند را بررسی می کنند و آنان را برای انجام آزمایشات لازم به پزشکی قانونی معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید

اطلاعات کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۲

کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۲ علاوه بر اطلاعات فردی داوطلب شامل چند بخش است:

۱- سهمیه:

داوطلبان آزمون وکالت به طور کلی دارای یکی از دو سهمیه آزاد یا ایثارگران هستند.

افرادی که واجد شرایط قانونی مذکور در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ باشند، در سهمیه ایثارگران قرار می گیرند و سایر داوطلبان در سهیمه آزاد هستند.

۲- کانون:

در این قسمت نام کانون وکلای دادگستری که موقع ثبت نام در آزمون آن را انتخاب کرده اید درج شده است، با توجه به استقلال کانون های وکلای دادگستری از یکدیگر، امور مربوط به پذیرش هر کانون توسط خودش انجام می شود و اقلا در این مرحله امکان تغییر کانون محل پذیرش وجود ندارد.

۳- نمره کل تراز نهایی:

عدد درج شده در این قسمت، نمره تراز شده داوطلب در سطح کشور است. نمره تراز جایگاه نمره داوطلب را نسبت به توزیع متوازن همه نمرات داوطلبان شرکت کننده در آزمون نشان می دهد.

۴- حد نصاب در سهمیه:

عدد درج شده در این قسمت، حداقل نمره ترازی است که اگر داوطلب هر یک از سهمیه های ایثارگران یا آزاد کسب کرده باشد، پذیرفته شده محسوب خواهد شد.

این عدد در کارنامه همه داوطلبان سهمیه آزاد برابر ۷۰٪ نمره تراز یک درصد برتر آزمون و همه داوطلبان سهمیه ایثارگران برابر ۶۰٪ درصد نمره تراز یک درصد برتر آزمون و یکسان است.

۵- رتبه در کشور و سهمیه:

عدد درج شده در این قسمت، رتبه داوطلبان میان همه داوطلبان در سهمیه خودش را نشان می دهد، یعنی رتبه داوطلبان سهمیه آزاد را در میان همه داوطلبان سهمیه آزاد و رتبه داوطلبان سهمیه ایثارگران را در میان همه داوطلبان سهمیه ایثارگران نشان می دهد.

۶- وضعیت:

در این قسمت، وضعیت داوطلب از حیث داراشدن حدنصاب مقرر برای قبول شدن در آزمون درج شده است.

چه کسانی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ قبول شده اند ؟

اگر در قسمت وضعیت کارنامه با رنگ سبز نوشته شده باشد «شما دارای حدنصاب آزمون می باشید»، به معنی قبول شدن داوطلب در آزمون است.

طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، هر داوطلبی که حد نصاب نمره را کسب کند، قبول شده محسوب می شود و برای انجام سایر مراحل پذیرش دعوت خواهد شد.

منابع آزمون وکالت چیست؟

منابع آزمون وکالت مطابق آگهی آزمون شامل لیست قوانین اعلام شده بعنوان منبع همراه با آراء وحدت رویه مرتبط و همچنین آیین نامه های اجرایی آن‌ها می‌باشد.

این منابع آزمون وکالت مطابق آخرین آگهی آزمون در مجموعه زیر توسط گروه گردآوری پایگاه اختبار تدوین و منتشر شده است، برای تهیه این کتب روی آن کلیک کنید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. میانگین نمره کل یک درصد برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مساوی ۹۵۶۷ که ۷۰٪ مندرج در کارنامه ۶۶۹۷
    سال ۹۹ میانگین ۹۸۹۹
    سال ۹۸ میانگین ۹۸۳۷
    که با مقایسه میانگین سالهای مذکور سخت بودن سوالات سال ۱۴۰۲ با کاهش حدود۳۳۰ نمره نسبت به سال‌های قبل روبرو هستیم

  2. باسلام .خانم زنده دل بزرگواروسایردوستان عزیز میشه راهنمایی کنیدچراامسال درکارنامه سازمان سنجش فقط چاپ نتیجه هست وقسمت مشاهده پاسخنامه روبرداشتن؟ممنونم.

  3. دوستان خواهشا حرفی در مورد سخت یا سهولت سوالا نزنین که هییچ ارتباطی میان سختی سوالا و قبولی وجود نداره. سخت برا همه سخت سهل برا همه سهل. مهم میزان ۱۰ درصد قبولی هستش که قبلا ۳ درصد بود. به امید اینکه این فاجعه تسهیل اصلاح شود

  4. عمداً سوالات نامفهوم و غیر علمی طرح می کنند که بگن قبولی های قانون جدید ترازشون پایین است!!! دست بردارید!!! مردم را چه فرض می کنید شماها؟

  5. سلام. آیا یک درصد برتر قبولی های امسال هم مانند سال گذشته می‌توانند مستقیم و بدون آزمون اختبار در مرکز استان دفتر بزنند؟

    1. انقدر طرح تسهیلی هارو مسخره نکنید خودم به شخصه پارسال تازه از طریق وکالت اتفاقی دوتا از همین وکلایی که خیلی ادعاشون میشه رو تو دعوا بردم
      مهم سطح مطالعه فرد هست چه قبل طرح تسهیل چه بعدش

    1. رتبه یک آزمون کارآموزی وکالت، آقای سید امین پیشنماز، دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی بودند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در دانشگاه علوم قضایی اخذ کردند. مدنی: ٨٨ درصد، آیین دادرسی مدنی: ۵۵ درصد، تجارت: ٣۵ درصد، اصول استنباط اسلامی و فقه: ٨۶/٠۵ درصد، حقوق جزای عمومی و اختصاصی: ٨۵ درصد، آیین دادرسی کیفری: ٩۵ درصد، حقوق اساسی: ٨١ درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا