گفت‌وگو با فردین شقاقی رتبه ۸ حقوق جزا و جرم‌شناسی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

گفت‌وگو با رتبه ۸ حقوق جزا و جرم‌شناسی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

لطفاً مختصری از سوابق تحصیلی‌تان بگویید

فردین شقاقی متولد ۱۳۷۹ از شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی هستم.

از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید؟

مطالعه منظم را از ۱۰ مهر شروع کردم. قبل از این تاریخ مطالعه هدفمند نداشتم و صرفا کتاب های مرجع را خلاصه نویسی کرده بودم. شیوه مطالعه هم به این شکل بود که اول کتاب ها را یه دور کامل می خواندم و دور دوم را که شروع می‌کردم در کنارش تست هم می زدم. با توجه به اینکه در دانشگاه کلاس داشتم فرصت مطالعه تمام وقت را نداشتم.

منابع مطالعاتی‌تان چه بود؟

متون حقوقی: ۵۰۴ واژه حقوقی ، ۱۱۰۰ واژه دکتر رمضانی و دوره متون حقوقی دکتر احسان امیربیک.

متون فقه: صفر تا صد متون فقه ارشد جناب سنجلی + ۱۱۰۰ تست متون فقه جناب سینجلی + ساده ساز متون فقه دکتر کلانتری

جزای عمومی: منبع اصلی مواد قانون مجازات اسلامی بود و در کنارش سه جلدی جزای عمومی دکتر میرمحمدصادقی و دوره پیشرفته حقوق جزای عمومی و اختصاصی دکتر کامفر و برای جمع بندی کمک حافظه جزای عمومی دکتر شادی عظیم زاده را هم خوانده بودم. برای تست هم تست جناب غفوری و استاد کامفر رو استفاده کرده بودم.

جزای اختصاصی: منبع اصلی کتب دکتر میرمحمدصادقی بود که خلاصه کرده بودم. در کنارش دوره پیشرفته حقوق جزای عمومی و اختصاصی استاد کامفر و شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی جناب غفوری و برای جمع بندی دو جلدی کمک حافظه جزای اختصاصی استاد شادی عظیم زاده را خوانده بودم. منبع تست هم کتاب تست استاد شادی عظیم زاده و جناب غفوری بود.

آیین دادرسی کیفری: منبع اصلی قانون آیین دادرسی کیفری بود به اضافه نکته ها در آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی و دو جلدی وکیل یار که برا جمع بندی خوانده بودم.

قوانین عام و خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار
مجموعه قوانین عام و خاص حقوقی و کیفری پایگاه خبری اختبار همراه با آرای وحدت رویه و ملاحظات تنقیحی

درباره برنامه مطالعاتی‌تان هم کمی توضیح بدهید

برنامه مطالعاتی خودم را با برنامه آزمون‌های آزمایشی هماهنگ می کردم و بدین شکل بود که هر شب درس هایی که فردا باید بخوانم را می‌نوشتم. درس متون حقوقی رو که ماه اول تموم کرده بودم دیگر در برنامه مطالعاتی نداشتم و از مهر به بعد فقط ۴ تا درس بود که در برنامه تنظیم می کردم.

هر روز دو درس را می خواندم. سعی می کردم هر بخشی از کتاب را که مشخص می کنم، حداقل دوبار در طول هفته بخوانم. در قسمت یادداشت گوشی هم ساعت مطالعه هر درس را هر روز می نوشتم و الان دقیق می توانم محاسبه کنم که برای هر درس چند ساعت وقت گذاشته ام.

پرسش های آزمون چقدر با انتظار شما مطابقت داشت؟

به نظرم در هر درس حداقل یک تست غلط یا تست دارای بیش از یک جواب داشتیم. درس حقوق جزای عمومی نسبتا آسان بود و درس های متون فقه و آیین دادرسی کیفری سخت و فراتر از انتظار بود.

در سوال های آیین دادرسی کیفری و جزا و آیین دادرسی کیفری سوالات زیادی از آراء وحدت رویه وجود داشت. در درس جزای اختصاصی هم قوانین خاص نسبت به سال های پیش بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود.

برای ادامه تحصیل کدام دانشگاه را مد نظر دارید؟

با توجه به اینکه کارشناسی را دانشگاه شهید بهشتی بودم، برای مقطع ارشد می خواهم تحصیل در دانشگاه تهران را تجربه کنم.

چه توصیه ای برای داوطلبان این آزمون دارید؟

توصیه ام برای داوطلبان این است که اولا مطالبی که می خوانند را در کمتر از یک هفته حداقل دو بار مرور کنند. ثانیا برای تست حداقل از دو منبع استفاده کنند. ثالثا پاسخ تشریحی تست ها را چه درست زده باشند چه اشتباه، حداقل یک بار بخوانند و اگر نکته جدیدی دارد آن را یادداشت نمایند.

گفت‌وگو با فردین شقاقی رتبه ۸ حقوق جزا و جرم‌شناسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا