گفت و گو با مهران احمدی کمرپشتی رتبه ۴ آزمون وکالت ۱۴۰۲ کل کشور

فهرست عناوین این صفحه

پایگاه خبری اختبار- مهران احمدی کمرپشتی متولد ۱۳۷۰ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علامه محدث نوری، در آزمون وکالت ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه ۴ در کل کشور با نمره تراز ۱۱۹۷۴ شده است.

در ادامه مشروح گفت و گوی اختبار با مهران احمدی کمرپشتی در خصوص منابع آزمون، زمان‌بندی، نحوه مطالعه و… را خواهید خواند:

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید

مهران احمدی کمرپشتی متولد ۱۳۷۰ هستم. سال ۱۳۹۳ از دانشگاه غیر انتفاعی علامه محدث نوری فارغ التحصیل شدم و در همان دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد را در رشته حقوق خصوصی به اتمام رساندم.

به علت مشکلات اقتصادی متأسفانه وارد بازار کار شدم و از درس فاصله گرفتم، دوران کرونا تلنگری شد که به خدمت سربازی بروم و به هدف و مسیر اصلی خود در رشته حقوق برگردم.

دفعه چندمی بود که در آزمون وکالت شرکت می‌کردید؟

امسال برای اولین بار در آزمون وکالت و به نوعی اولین آزمون حقوقی شرکت کردم.

شرایط شغلی و خانوادگی شما در زمان آمادگی برای آزمون چه بود؟ آیا شاغل بودید؟ چه مقدار زمان برای مطالعه داشتید و چطور از این زمان استفاده می کردید؟

با توجه به شرایط سنی که داشتم تصمیم قطعی برای قبولی در آزمون وکالت امسال گرفتم و به همین علت تمام وقت خود را در طی این مدت به مطالعه اختصاص دادم.

با توجه به حواشی مختلفی که برای نهاد وکالت پیش آمده و نگرانی‌هایی که از آینده این شغل برای برخی داوطلبان ایجاد شده، چطور انگیزه‌تان را حفظ کردید؟ آینده را برای خودتان چطور می‌بینید؟

سعی کردم به دور از تمام حواشی ایجاده شده فقط و فقط تمام تمرکزم را صرف مطالعه و کسب نهایت آمادگی جهت شرکت در آزمون کنم.

مطمئنم این مسائل و اختلافات پیش آمده حل خواهد شد بنابراین برای موفقیت در آینده از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

 منابع مطالعه‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

با توجه به دوری چند ساله از درس و مطالعه سعی کردم از منابعی استفاده نمایم که مناسب افرادی است که پایه نسبتا متوسط دارند.

در حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی از دو جلدی دکتر توکلی

در جزا و آیین دادرسی کیفری از کتاب آقای غفوری

در تجارت دو جلدی آقای رشیدی نسب

در اساسی قانون یار و در متون فقه کتاب آقای سینجلی

تست مدنی و تجارت دکتر قربانی

آیین دادرسی مدنی دکتر عمروانی

تست جزا و آیین کیفری آقای غفوری

برنامه‌ریزی‌تان برای مطالعه به چه شکلی بود؟

از زمانی که به طور جدی تصمیم به قبولی گرفتم، به طور میانگین از ۷تا ۹ ساعت در روز مطالعه داشتم.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده روزی ۲ درس به همراه قوانین خاص را مطالعه می کردم، به صورتی که هر سه روز یک بار دوره تکرار یک درس می شد.

بعد از ۶ ماه با برنامه ریزی مرتب و دقیق به مرور دروس پرداختم به صورتی که در چند ماه آخر تسلط کامل بر مواد قانونی پیدا کردم و روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تست می زدم و این روند را تا روز آزمون ادامه دادم.

چه درسی موقع مطالعه یا سر جلسه آزمون برای شما چالش برانگیز بود و چطور آن را مدیریت کردید؟ دچار کمبود وقت نشدید؟

در زمان مطالعه درس مدنی به خاطر گستردگی مطالب بسیار سنگین بود، در آزمون ولی دروس آیین دادرسی مدنی و اساسی شوک آور و غیر قابل پیش بینی بودند به صورتی که این ۲ درس را ۳ بار در سر جلسه بررسی کردم.

چون در زمان مطالعه به دروس جزا و آیین دادرسی کیفری تسلط پیدا کرده بودم و از قضا این ۲ درس در آزمون امسال نسبتا آسان تر طرح شده بود از وقت اضافه بهرمند شدم و آن را به ۲ درس آیین مدنی و اساسی اختصاص دادم.

انتقادهایی درباره نحوه طراحی سوالات آزمون وکالت مطرح بود، نظر شما درباره سوالات و شیوه برگزاری چیست؟

سوالات آزمون امسال متاسفانه نسبت به سال های قبل موارد اختلافی بسیار زیادی داشت به صورتی که در پاسخنامه غیر رسمی اساتید این مسلئه به مشهود نمایان بود.

 انتظار این نمره را داشتید؟

با توجه به پاسخنامه رسمی و نمرات سالیان قبل انتظار قبولی با رتبه ۲ رقمی را داشتم، ولی حقیقتا تک رقمی را خیر.

 توصیه شما به داوطلبین آزمون وکالت چیست؟

از نظر بنده برنامه ریزی دقیق برای آزمون، رعایت بهداشت روانی لازم جهت مطالعه و انتخاب منابع مناسب شرط موفقیت داوطلبان در آزمون وکالت است.

از مسئولان و حقوقدانان محترم خواهشمندم حواشی ایجاد شده را دامن نزنند و باعث دلسردی و نا امیدی جامعه حقوق خوان نشوند.

از جهت انگیزه، باور به توانایی خود بسیار مهم است. هیچ چیزی دور از دسترس نمی باشد. با تلاش و کوشش و برنامه ریزی و تمرکز قله های موفقیت قابل فتح است.

گفت و گو با مهران احمدی کمرپشتی رتبه ۴ آزمون وکالت ۱۴۰۲ کل کشور

بیشتر بخوانید:

گفت و گو با سید امین پیشنماز رتبه ۱ آزمون وکالت ۱۴۰۲ کل کشور

گفت و گو با محمد سفیدیان رتبه ۵ آزمون وکالت ۱۴۰۲ کل کشور

گفت و گو با سینا امیررحیمی رتبه ۲ آزمون وکالت ۱۴۰۲ کل کشور

مجموعه قوانین خاص حقوقی و کیفری آزمون وکالت (اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه) کتاب قوانین خاص آزمون وکالت هوشیار

مجموعه قوانین عام و خاص حقوقی آزمون وکالت (قوانین حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و حقوق تجارت) کتاب قوانین عام و خاص حقوقی هوشیار

مجموعه قوانین عام و خاص کیفری آزمون وکالت (قوانین حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری) کتاب قوانین عام و خاص کیفری هوشیار

قانون اساسی (منبع حقوق اساسی آزمون وکالت) کتاب قانون اساسی هوشیار

مجموعه آیین نامه اجرایی قوانین آزمون وکالت (شامل آیین نامه های اجرایی منابع آزمون وکالت) کتاب آیین نامه اجرایی قوانین منبع آزمون وکالت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. قانونی که به موجب آن انحصارهای چند ده ساله در وکالت و سردفتری و کارشناسی برداشته شده است یکی از افتخارات ملی کشور ما است که کشورهای پیشرفته ده ها سال است که مشابه آن را اجرا می کنند… این که یک عده برای حفظ منافع خود مدام تبلیغ علیه این قانون می کنند نباید ما را فریب بدهد… شما اگر آزمونی استاندارد و درست برگزار می کنید چه ترسی دارید که کسی با کسب ۷۰ در صد از نمره یک درصد اول وکیل شود؟ نکنه یک درصد اول آزمون خدای نکرده نمره زیر ده می گیرند؟؟؟ پس اشکال از شما طراحان سوال است نه داوطلبان.

    1. دوست عزیز اینا تسهیلی نیستن به هر حال همیشه ۳ یا ۴ هزار نفر اول لایق قبولی هستن ولی بعد از اون تا عددی که قبول شدن میشن تسهیلی

      1. عجب ولی واقعا این حجم از حسادت بی معنا شما هم بخون با تسهیل قبول شو … دیگه قرار نیس هی بیاد راجب این موضوع حرص بخورید … کسی که واقعا سواد وکالت داشته باشه به قول خودشون نباید از وکلای تسهیلی بترسن … اون کسایی هم که ظاهرا وکیل هستن از حرصشون میان کامنت میزارن تا تو دل بقیه رو خالی کنن چه با تسهیل قبول بشین چه بدون تسهیل وکیل هستین به حرف بقیه کاری نداشته باشید موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا