یک نماینده مجلس: برخی به خاطر هزینه ۶۰۰ هزار تومانی نتوانستند در آزمون دکتری شرکت کنند

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مبلغ برآورد شده برای ثبت نام آزمون دکتری انتقاد کرد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع با انتقاد از هزینه نجومی ثبت‌نام آزمون دکتری در کشور گفت: به واقع متقاضیان تحصیل و دانشجویان، فعالان علم و دانش هستند و سرمایه های کشور محسوب می شوند.

وی افزود: این دانشجویان هستند که باید در ادامه راه توسعه کشور، سکاندار مدیریت کشور شده و سطوح علمی کشور را ارتقا دهند، از این رو حمایت از اقشار دانشجو نه تنها هزینه بلکه موجب سرمایه گذاری در راه توسعه کشور خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا گلایه هایی نسبت به هزینه های بالای ثبت‌نام آزمون دکتری در کشور مطرح شده است،گفت: درباره هزینه ثبت نام آزمون دکتری در کشور، باید بگویم غیرقابل قبول است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مشخص شود این شیوه نرخ گذاری بر چه پایه و اساسی بوده و مگر قرار است در پی این هزینه برآورد شده، چه خدماتی به متقاضیان آزمون دکتری ارائه شود؟

زارع با بیان اینکه مبلغ برآورد شده برای ثبت نام آزمون دکتری، غیر منطقی است، تصریح کرد: حتما باید سازمان سنجش به ابهامات و ایرادات مطرح شده در این بخش پاسخ دهد. این پذیرفتنی نیست که در شرایط تورمی موجود، هزینه های علم اندوزی دانشجویان را افزایش دهیم،چراکه دانشجویان معمولا درآمد خاصی نداشته و باید مورد حمایت قرار گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه ثبت نام آزمون دکتری افزایش غیرمنطقی داشته است، بیان کرد: متاسفانه این مسئله باعث شده تا برخی از حضور در آزمون دکتری منصرف شوند بنابراین این موضوع به هیچ وجه زیبنده کشور نیست و مسئولین باید در این بخش پاسخگو باشند نکته دیگر اینکه هزینه های آزمون های استخدامی نیز بالا است و شخص متقاضی اشتغال هزینه های آزمون استخدامی را چگونه تامین کند.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. خانم یا آقای دکتر…..
    ۶۰۰ هزار تومان برای آزمون دکتری رقمی نیست……منتظر ارقام نجومی ۶ میلیون باشید ……

  2. بخدااا منم به خاطر این هزینه بالا شرکت نکردم .اگه شرکت میکردم هزینه ثبت نام کنکور دخترم رو نداشتم .با این مبلغی که اعلام شد اولویت با کنکور دخترم بود ..ولی خیلی دلم میخواست شرکت کنم .سال پیش فقط ۲نمره تو مصاحبه کم داشتم

    1. احسنت
      پس بروید اقتصاد مردم را درست کنید
      نه که صورت مسئله را پاک کنید
      اگر به زور همه را وکیل و پزشک هم کنید باز هم کسی نیست که ۶۰۰ هزار تومان حق الوکاله بدهد به ایشان…
      و همه با پروانه وکالت باید بریم اسنپ کار کنیم

  3. سلام. خدا خیرتون بده من بخاطر هزینه بالای ازمون نتونستم ثبت نام کنم یارانه ۲ ماه است ۱- میشود نحوه محاسبه هزینه واقعی ثبت نام را توضیح بدهید
    ۲- برای هر کاری از جمله آموزش واقعا لازم است اینقدر دقیق براورد سود وزیان شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا