آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۹۸ برگزار می‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد:

احتمال برگزاری آزمون در پاییز وجود دارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با برگزاری آزمون وکالت از سوی این مرکز در سال ۹۸، گفت: آئین نامه می‌گوید هر سال این آزمون برگزار شود و این آزمون برگزار خواهد شد. هنوز نصاب، ظرفیت و تاریخ مشخص نیست اما پیش بینی ما این است که در پاییز این آزمون برگزار شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت امام. جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: هرچه به جامعه وکلا و تخصصی کردن و توسعه فعالیت و شانی که نیاز دارد توجه شود، کمک به دستگاه قضا و قضاوت است. جهت‌گیری من در مرکز این است و برای من فرقی نمی‌کند وکیل یا کارشناس، عضو مرکز باشد یا عضو خانواده وکلا. برای مردم هم فرقی نمی‌کند لذا هر بخشی از خانواده را تقویت کنیم و توسعه دهیم ثمره‌اش به کل این خانه می‌رسد. داخل نهاد کارشناسی هرچه اختلاف نظرها را علنی بگوییم علی رغم اینکه اختلاف نظر طبیعی است کار خود را هدر داده‌ایم.

رئیس مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عنوان کرد: در یک ماه و نیم گذشته سعی کردیم الزامات اولیه را در مرکز ایجاد و مقدماتش را فراهم کنیم. جهت گیری ما این بود که خود متخصصین عنان و زمام امور را در دست بگیرند. موفق به تأسیس سامانه‌ای در مرکز شدیم جهت ثبت نام از عزیزان عضو مرکز که تمایل به همکاری دارند. فرم آمادگی به همکاری آماده شد. هر یک از وکلا کارشناسان و کارآموزان می‌توانستند و می‌توانند در آن سامانه اعلام کنند که می‌توانند در فلان حوزه از مرکز همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از وکلا و کارشناسان ما در این سامانه ثبت نام و اعلام آمادگی برای همکاری با تمام ارگان‌های مرکز کردند. ما با کثرت مواجه شدیم و ناگزیر به گلچین و اولویت بندی هستیم. تمام همکارانمان را از میان این افراد عضو خانواده مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه انتخاب خواهیم کرد. از این جمعیت ۴۰ هزار نفری در سراسر کشور نیروها گزینش خواهند شد. در کمیسیون معاضدت، صدور پروانه، آموزش و … قواعد موجود مرکز را مورد بازنگری قرار دادیم و هر آنچه از اختیارات رئیس مرکز امکان تفویضش وجود داشته باشد تفویض خواهد شد.

بهادری جهرمی افزود: آئین نامه مرکز سال گذشته اصلاح شده بود اما نیاز بود اقداماتی انجام شود. اولین اقدام تعویض لوگوی مرکز بود. در این راستا فراخوان دادیم و بیش از ۱۰۰ طرح ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت. یک طرح به عنوان طرح برتر و یک طرح هم به عنوان طرح شایسته تقدیر انتخاب شد. لوگوی جدید را برای رئیس قوه قضائیه ارسال کردیم و پس از اظهار نظر ایشان نهایی و رونمایی خواهد شد. لوگوی برتر با بهره گیری از ایده‌های سایر لوگوها مورد اصلاح قرار گرفت. موضوع مورد توجه دیگر در آئین نامه، اصلاح ساختاری بود. کمیسیون تدوین قوانین و مقررات تأسیس شد. همه دستورالعمل‌ها در حال بازنگری هستند. در مورد برخی مسائل هم دستورالعملی نداشتیم که در حال تدوین یا نهایی شدن هستند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: در مورد آئین نامه تعرفه حق الوکاله، کارشناسی و داوری آقای رئیسی امر کردند پیشنهاداتی آماده شود. امروز سومین جلسه در معاونت حقوقی در مورد تعرفه حق الوکاله‌ها برگزار می‌شود و دو نفر نماینده از طرف ما در آن جلسه حضور دارند. ما در یک ماه و نیم گذشته بحث برگزاری آزمون مشاوران خانواده را داشتیم که دو هفته پیش برگزار شد. ۵۲۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند. این آزمون به طور همزمان در ۹ استان برگزار شد که مرحله اول از مراحل صدور پروانه مشاور خانواده بود. بعد از برگزاری این آزمون و اعلام نتایج، مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت را خواهیم داشت و سپس پروانه کارآموزی برای این افراد صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: از واحد سنجش و ارزیابی خواستیم سند شایستگی‌های مشاوره تدوین شود. و معیارهای انتخابی مشخص شود. متناسب با این سند فرآیند آزمون، احراز صلاحیت و مصاحبه تدوین می‌شود و سعی می‌کنیم کار را هر چه امکان دارد تخصصی‌تر پیش ببریم. سعی کردیم از نظر همه کارشناسان استفاده کنیم. ان ‌شاءالله این سند رونمایی خواهد شد. رئیس محترم قوه قضائیه نگاه مثبتی به جامعه وکالت و کارشناسی دارند و این نگاه تقریباً شبیه نگاهشان به خانواده قضات است و متناسب با این نگاه توجه ویژه‌ای هم به این خانواده دارند. با عنایت و لطف ایشان دیداری با وکلای سراسر کشور انجام شد که تا جایی که اطلاع دارم اولین دیدار با این حجم و کیفیت بوده است. ۱۲۰ وکیل در این جلسه حضور داشتند و اداره جلسه به خود وکلا داده شده بود. خود وکلای کانون و وکلای مرکز نماینده ‌ای انتخاب کردند و جمعاً ۱۸ نفر صحبت کردند. رئیس قوه قضائیه پاسخ و جهت مثبت را مشخص کردند و به نظر من حرفی باقی نماند و این جلسه دستاورد جدیدی بود.

بهادری جهارمی در رابطه با اقدامات آتی این سازمان گفت: برای اولین بار در تاریخ ۲۰ ساله مرکز ان شاءالله همین هفته (از تاریخ ۱۱ تیرماه) از وکلای استان تهران و کارشناسان استان تهران جهت عضویت در هیئت مدیره انتخابی عضو وکلا و هیئت مدیره انتخابی عضو کارشناسان استان تهران ثبت نام به صورت الکترونیکی به عمل خواهد آمد. ما در دو استان سیستان و بلوچستان و استان تهران این هیئت مدیره را نداشتیم. هیئت مدیره سیستان و بلوچستان شکل گرفت که محصول زحمات دوره قبل بود. انتخابات وکلا هم جمعه گذشته برگزار شد و ۵ نفر اصلی و دو نفر علی البدل و بازرس انتخاب شده است. پیش بینی من این است که در همین تابستان هیئت مدیره انتخابی استان تهران شکل خواهد گرفت.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: برای اولین بار مطابق آئین نامه جدید، پروانه کارآموزی برای افراد صادر خواهد شد و برای اولین بار صدور پروانه‌ها به رؤسای هئیت مدیره استان‌ها تفویض خواهد شد. فرم‌های وکالت نامه مرکز را از حیث ماهوی و شکلی باز طراحی کردیم و به زودی چاپ خواهند شد. آئین نامه جدیدی برای کارآموزان داشتیم. تصمیم گذشته این بود که آئین نامه برای کارآموزان آتی اجرایی شود اما ما تصمیم گرفتیم کارآموزان جاری هم مشمول شوند. همه کارآموزان حق کاندیداتوری داشتند. حدود ۹۰ کارآموز کاندید شدند. ۳ نفر انتخاب شدند و این افراد امور کارآموزان را بر عهده دارند و خودشان هدایت امور را بر عهده گرفتند هرچند کار سنگینی بود. خواهش من این است که کارآموزان و هیئت مدیره‌ها در سطح کشور هماهنگی لازمی را با این کارآموزان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه درب مرکز به روی مراجعین بسته نیست، گفت: ما اگر بخواهیم به کار تک تک اعضا برسیم به دلیل اینکه ۴۰ هزار عضو داریم کار سختی خواهد بود. با طراحی نظامات به دنبال راه انداختن کار همه عزیزان هستیم. بسیاری از اعضای عضو مرکز به آرای صادره و دستورات موقت دیوان اعتراض داشتند و رویه این بود که این دستورات را اجرا نمی‌کردند. به رعایت مرّ قوانین تاکید دارم. نص آئین نامه جدید دیوان را صالح ندانسته و امر به هیئت نظارت مرکز واگذار شده است. به صورت کلی دستور کلی صادر شد که تمامی آئین نامه‌های دیوان علیه مرکز لازم الاجرا است و این افراد در حال استیفای حقوق هستند. نیاز نیست تک تک افراد برای این امر مراجعه کنند. نیاز به ملاقات حضوری با رئیس مرکز وجود ندارد اما هر ایده و طرحی باشد از شبکه‌های مجازی قانونی پاسخگو هستم. بیش از ۱۵۰ پیام در روز را شخصاً پاسخ می‌دهم. کم کم این فشار کار از روی من برداشته می‌شود و بخشی از مراجعات کم خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: سه شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با ثبت نام قبلی زمان ملاقات حضوری در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با آئین نامه تعرفه حق الو کاله تصریح کرد: باید جامعه وکالت را در دسترس قرار دهیم ولی اینها به این معنا نیست که اگر وکیلی عددی خارج از عرف گرفت یا موکل رقمی خارج از آن عرف پرداخت کرد مرتکب جرم شده باشد. ما نمی‌توانیم وکیل و موکل را ملزم به کاری کنیم. اگر تأمین معاش وکیل انجام نشود مجبور به قبول تعداد پرونده‌های بیشترمی شود و در حق موکل ظلم خواهد شد.

بهادری جهرمی در رابطه با وعده برگزاری همایش ملی وکلا و کارشناسان رسمی خاطرنشان کرد: ما حداقل سالی یک همایش ملی برای وکلا و کارشناسان رسمی خواهیم داشت. اولین همایش ملی را در ۱۸ تیرماه با حضور اعضای و هیئت مدیره ‌ها در مجتمع شهید بهشتی خواهیم داشت. 

وی در رابطه با ادغام کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا گفت: من نظری در این زمینه نداشتم. از من سوالی پرسیده شد و من گفتم پیش زمینه هر موضعی شفاف سازی وضعیت قانونی موجود است. باید تناسب مرکز وکلا و کانون وکلا مشخص شود. عده‌ای معتقد هستند که عنوان قانونی مرکز وکلا معتبر نیست. عرض من کاملاً حقوقی و تخصصی بود. عرض کردم گام اول برای هر مذاکره‌ای شفاف سازی وضعیت قانونی موجود است. یکی از آنها عنوان مرکز است. به همان دلیل که عنوان قبلی را آئین نامه مشخص کرده بود رئیس قوه می‌توانست به موجب قانون بر اساس صلاحدید هر زمان لازم بود عنوان را تغییر دهد. وقتی قانون نهادی را ایجاد می‌کند آن نهاد قانونی ایجاد شده است. جزئیات قانون در ماده ۱۸۷ به رئیس قوه قضائیه تفویض شده بود.

بهادری جهرمی افزود: نیاز به قانون جدید نداشتیم اما باز هم قانون جدید تصویب شد. شاید شخصی نظر بدهد در تهران دانشگاه تهران و شهید بهشتی ادغام شود. من در این امر بلانظر هستم. مهم این است که بپذیریم هم دانشگاه تهران و هم دانشگاه شهید بهشتی اعتبار دارند. دانشگاه تهران دانشگاه تهران است و مدرک خود را اعطا می‌کند. دانشگاه شهید بهشتی هم کار خود را می‌کند. همان قانون گذار که دو مرکز را ایجاد کند می‌تواند تصمیم بگیرد که چه کند. هیچ کس نمی‌تواند خود را بالاتر از قانون بداند. همه باید به قانون احترام بگذاریم. ما وکلا باید ملتزم به قانون باشیم. هر کسی ریشه دیگری را زیر سوال ببرد ریشه خود را زیر سوال برده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با اینکه آیا امسال آزمون برگزار می‌شود؟ من از پرسیدن این سوال تعجب می‌کنم. آیا می‌شود قانون را اجرا نکرد؟ آئین نامه می‌گوید هر سال این آزمون برگزار شود. آزمون برگزار خواهد شد هنوز نصاب، ظرفیت و تاریخ مشخص نیست اما پیش بینی ما این است که در پاییز این آزمون برگزار شود. من قائل به قانون و کارشناسی هستم. قانون برای ما از واژه ظرفیت استفاده کرده و ما مکلف به اعلام ظرفیت هستیم. رئیس قوه قضائیه در مورد ظرفیت به صراحت اظهار نظر کردند. ما مشکلی در مملکت مبنی بر حجم بسیار زیاد فارغ‌التحصیلان حقوق داریم. مبنای این مشکل چه بوده است؟ آیا مبنا چیزی جز عدم نیاز سنجی و کارشناسی بود؟ اگر هدفمان درآمدزایی و کار بدون کارشناسی نبود الان مردم ما با این مشکل مواجه نبودند. هیچ مسئولی دوست ندارد جوان بیکار ببیند. اگر کسی می‌خواهد به همین رویه جلو برود هیچ مشکلی حل نخواهد شد و مشکل پیچیده‌تر خواهد شد. ما نیاز به کار کارشناسی و نیاز سنجی داریم.

وی ادامه داد: مانند سایر کشورها باید به نسبت تعداد جمعیت و تعداد پرونده نیاز سنجی کنیم که بخشی از این کار انجام شده است و باید ببینیم در کشورمان مطابق با فرهنگ بومی کشور میزان فعالیت‌های بالقوه و بالفعل وکیل در دادگاه و خارج از دادگاه را مشخص کنیم. در حال استخراج آماری در این زمینه هستیم. باید توانایی جذب، کارآموزی و میزبانی را در مرکز داشته باشیم. نمی‌توان لقمه بزرگ‌تر از دهان برداشت. پیشنهادی را برای هیئت نظارت خود مشخص خواهیم کرد. اجازه دهیم کار از جهت کارشناسی انجام شود نه از جهت سیاسی.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با آموزش کارآموزان تصریح کرد: آئین نامه ویژه کارآموزان در حال تدوین است. برای مثال گفتیم برای کارآموزانی که تحصیلات تکمیلی دارند در مقایسه با سایرین باید تفاوت‌هایی قائل شد و در جهت تکریم شأن حتی از خود افراد برای آموزش استفاده شود. کارآموز از سطح آزمون گذشته و کارآموز دیگر دانشجو نیست مانند دانشجوی دکتری که نه دانشجو است نه استاد که در فرآیند آموزش خود مشارکت می‌کند. ما گروه‌هایی را ایجاد می‌کنیم که تحت نظر اساتید دوره‌ها و کلاس‌ها را برگزار کنند. کسی که حقوق مدنی ۹۰ درصد زده است نباید در کلاس بنشیند بلکه باید آن را تدریس کند اما کسی که مدنی ۲۰ درصد زده است الزام دارد در کلاس شرکت کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶۸ دیدگاه ها

  1. سعیدی حوصله مان سر رفت!!! عامل اصلی بیکاری بسیاری از جوانان این مملکت نه توهم انحصار است بلکه افرادی هستند که با وجود داشتن شغل و سن و سال بالا و همینطور همسر و فرزند داشتن باز هم به دنبال یک شغل دیگری هستند!! برادر عزیز لطفا در همان شغل نمایندگی خود فعالیت کنید. اگر هم دلتان وکالت میخواهد درس بخوانید و قبول شوید. دائما نمایش مناعت طبع از خود نشان میدهید اما در معرفی خودتان با توجه به نظرات منتشر شده چیز دیگری را مشاهده میکنیم! این چه نماینده ی حقوقی هست که مهندس نیز میباشد و سرش در حوزه کاری بسیار شلوغ است و مسئولیت یک خانواده را هم عهده دار میباشد و کتاب های آزاد (هایدگر و امثالهم ) را هم به نحوی مطالعه نموده و تسلط یافته که به دیگران توصیه در مراجعه به آنها میکند اما دائم در فضای مجازی حضور دارد!!

    1. به به جناب علیرضا خان.پارسال دوست امسال آشنا.من حوصله شما را سربردم یا دوست وکلیتان امیرحسام؟!حجم نوشته های ما را مقایسه کن.اینجا هم جانبداری وکالتی می کنی؟! ضمنا اگر کسی زن و بچه داشته باشد باید برود بمیرد؟ قانون اساسی گفته مجردها همه جا باشند؟ چه کسی شرایط تاهل را در انتخاب حرفه و صنف قید کرده تا حالا؟ بعد شما که اینهمه سینه برای وکلا به تنور می چسبانید و می گویید جوانها فلان و بهمان چرا به کانون ها ایراد نمی گیرید که خروجی را هم درست کنند.این صندوق وکلا و کارگشایان که اینهمه فربه شده اصلا حقوق بازنشستگی پرداخت می کند؟ اصلا وکیل بازنشسته داریم؟ چند نفر؟ این را پیگیری کنید که حکم بازنشتسگی عزیزان وکیل (ادام الله بقائهم) کمی زودتر از جواز دفن صادر شود و اینها یکی نباشد.ضمنا مالیات را هم واقعی بدهید شما را به خدا نه تعرفه ای.ثواب دارد.

      1. سعیدی کسی که زن و بچه دار است نباید بمیرد. بلکه انتظار این که مانند یک جوان بیکار وقت و انرژی لازم برای پذیرفته شدن در آزمون وکالت را داشته باشد باید از سر دور کند! صحبت این است که این افراد داوطلب هستند که باید خود را برای آزمون آماده کنند و نه اینکه آزمون منطبق با شرایط ایشان باشد! در ادامه پاسخی که داده ای مجددا فرافکنی نمودی و نقص های خودت را در معضلات دیگر پنهان کردی.. دوباره تاکید میکنم که ایجاد روند مطلوب و اصلاح مشکلات مورد اشاره ی شما با ادعای توهم انحصار و به زور وارد گود وکالت شدن حل نمیگردد.درس بخوانید.

  2. دوست گرامی آقای سعیدی، من وکیل دادگستری روزانه برنامه مطالعاتی متنوع از حقوق و ادبیات و تاریخ و فلسفه دارم چون بزرگان حقوق همچون استاد بزرگوار جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در کتاب‌هایشان چنین توصیه نموده‌اند و واقعا توصیه ای بس گران‌بها و مغتنم است! چون آگاهی از واقعیات حقوقی بدون آگاهی از تاریخ آن محال است امری که استاد بزرگوار در آخر کتاب علم موضوع شناسی یا فقه الموضوعات به امثال من حقوق خوان توصیه کرده اند. دوست گرامی به استدلال هایتان نگاه کنید بدون دادن کوچکترین آدرس و ارجاعی و کلی گرایانه فقط ادعا می کنید! بدون این که به کوچکترین مرجعی استناد کنید یا بگویید که از فلان کتاب نقل می کنید! ارزش و بار حقوقی به اصطلاح نظرات جنابعالی هم بدین‌گونه است و تمام آن کلی گویی است که در همین سایت هیچ طرفداری ندارید که از نظرات شما حمایت کند! ببخشید اما باز هم می گویم دوره این کلی گویی های بدون سند تمام شده است! موفق باشید دوست گرامی.

  3. دوست گرامی آقای سعیدی، اگر اینطور هست چرا تا الان یک نماینده حقوقی شرکت های دولتی نتوانسته است رتبه برتر کنکور در سهمیه آزاد یا آزمون کارآموزی وکالت شوند!؟

  4. دوست گرامی آقای سعیدی، علاوه بر وکالت همین الان در حال نوشتن مقاله ای در مورد کارشناسی می باشم و همچنین، دو مقاله دیگر. هم رشته ای عزیز اگر دوست شما صحبت کردن یومیه اش را بلد نیست بنده با به همراه دوست وکیلم که در پاریس وکالت می کند با مدیرعامل یک شرکت بزرگ فرانسوی در ایران ملاقات و گفت و گوی دو ساعته داشته ام. شرکت هایی که با آن‌ها کرده ام آنقدر بزرگ هستند که حتی در مخیله شما نمی گنجد از چندتا از آن‌ها در نظرات قبلی ام نام بردم شرکت سابیر از بزرگترین شرکت های سد ساز ایران است! دیگری از بزرگترین شرکت‌های تخصصی راه در آزادراه تهران-شمال است! شما نماینده و کارمند دولتی هستید اما من وکیل دادگستری ام! تفاوت این‌دو از عرش تا فرش است دوست گرامی! اتفاقا برخورد قضات با نمایندگان حقوقی ادرات خیلی بدتر از این است اما ببخشید یکی از قضات مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران به ایشان می گفتند (پیک)! دوست عزیز اگه هر شخصی به دیگری توهین می کنه در حقیقت به خودش توهین می کنه و با زبان بی زبانی می گوید که فرهنگ و شخصیت و خانواده من این است! بعد جواب آخرین کامنت مرا ندادید که کدام از این اساتید که نام بردم مدعو است!؟ دوست عزیز قبول کنید دوره شما گذشته و سرآمده است و برای این استدلالات مبتدی و سطحی کسی وقعی نمی گذارد! باز هم می گویند وکالت و حقوق عرصه جوانان است و عصر دهه پنجاه تمام شده است! تمام تجربیات افراد باسوادتر از شما الان در نشست های نقد رأی کانون وکلای مرکز و دانشگاه مان و پژوهشگاه قوه قضاییه در دسترس است! اگر یک جوان درس ادله اثبات و حقوق ثبت رو در دانشگاه پیام نور تدریس کرده استاد بنده در این درس جناب آقای دکتر سید مفید کلانتریان قاضی سابق شعبه ٢٧ مجتمع قضایی شهید بهشتی و شهید مدنی تهران بوده‌اند شخصی که استاد فقید جناب آقای دکتر امیرناصر کاتوزیان از وی به عنوان یکی از برترین شاگردانش یاد کرده است. لطفا در مورد حقوق داوری صحبت نفرمایید چون استادان این موضوع در ایران انگشت شمارند و جناب آقای دکتر سید مفید کلانتریان جزء نخبگان ایران در این زمینه هستند. دوست گرامی تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق که رفته در ادارات دولتی به عنوان نماینده حقوقی استخدام شده اند توانایی قبول شدن در آزمون وکالت و قضاوت را نداشته اند! بنده جوان با رئیس یکی از ادارات حقوقی دولتی پرونده ای داشتم در شعبه دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید مدنی تهران دادرسی پرونده ۵ سال طول کشید و مثل جنابعالی خیلی مدعی بود و ادعا می کرد که در فلان دانشگاه آزاد و پیام نور حقوق بیمه تدریس می کند! اما در آخر دستگاه دولتی محکوم شد و قاضی دادگاه که فردی باسواد و با معلوماتی بود گفت وکالت عرصه جوانان است! من وکیل دادگستری از شخصی که تخصصش حقوق بیمه بود بهتر دفاع نمودم! قبول کنید که عصر شما به پایان رسیده است و وکالت و رشته حقوق عرصه جوانان است. موفق و پیروز باشید دوست گرامی.

  5. یعنی آقای سعیدی، جناب آقای دکتر کورش کاویانی، دکتر پاسبان، استاد جناب آقای دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی و دکتر حبیب اله رحیمی و آقای دکتر مؤذن زادگان و آقای دکتر غلامی و غیره مدعو هستند و از دانشگاه وزین پیام نور می‌آیند دانشگاه علامه طباطبایی!؟

    1. این عزیزان را می شناسم.اما آقایان دکتر صفایی و دکتر اخلاقی که اشاره کرده بودید استادان محترم بازنشسته دانشگاه تهران هستند.ضمنا اسمی از پیام نور برای شما نیاوردم.به عکس در پیام نور آن سالها استادان غالبا مدعو بودند و هیات علمی ثابت هنوز شکل نگرفته بود.از افتخارات من حضور در پیام نور است.ارزش این دانشگاه را در شکل گیری ذهن حقوقی خودم بسیار موثر می دانم.مگر دانشجو خود نخواهد و گرنه آنجا همه چیز برای آموختن مهیاست.آری پیام نور واقعا وزین بود.البته چون تبلیغ رسانه ندارد متاسفانه تخریب می شود. به دختر هوشمند روستایی می ماند که چون بزک ندارد کسی نامی از او نمی شنود.القصه در جلسه ای یک فرد فاضل چون شما داشت کلیت دانشگاه آزاد را تخریب می کرد.من مواردی را می دانستم که ایشان در جریان نبود.گفتم سر کلاس دکتر گلدوزیان نشسته ای؟ دکتر شامبیاتی چطور؟ حالا دکتر نوربها چه؟ گفت نه؟ گفتم دکتر دانش پژوه را می شناسی؟ گفت نه! گفتم این بزرگواران همه هیات علمی حقوق دانشگاه آزاد نراق بودند.گفت راست می گویی؟ گفتم بله! باور نداری برو تحقیق کن.دهانمان پر نکنیم هرچه خواستیم بگوییم. شخصیتی محترم در دانشگاه پیام نور تشریف میآورد به اسم جناب آقای دکتر انصاری. پیرمردی بود مسلط به فرانسه و وکیل در پاریس.متخصص جرم یابی علمی .پیشترها وکیل ارتش بوده در فرانسه.توان تحلیل ریاضی داشت که حیرت می کردی. در باره تحلیل مدلینگ ها در جرم یابی نظیر نداشت. مدلینگ قطره خون.مدلینگ لب.مدلینگ چهره و راه رفتن.یافته های ریاضی را به خدمت جرم یابی علمی گرفته بود این مرد بزرگ.نمونه اش را هیچ دانشگاهی نداشته و هنوز هم ندارد تنها شنیدم که با دانشگاه تهران همکاری می کرده. پیرمردی بود فرزانه و کم ادعا. انوقت شما بسادگی به خود اجازه می دهید به این افراد محترم که حتی فرصت دیدارشان را نداشتید توهین کنید! نمونه از این دست بسیار است.لزوما همه بزرگان مشهور نیستند.گمنامان بسیاری هستند که بزرگانند بی ادعا.
      خاکساران جهان را به حقارت منگر
      تو چه دانی که در این گرد سواری باشد
      امیر حسام مجبورم می کنی گاهی حرفهایی بزنم که در شرایط عادی حاضر به گفتنشان نیستم.

  6. دوست گرامی آقای سعیدی، علم و عمل الان در کنار هم آموزش داده می شود یادم هست در دوران کارشناسی انجمن علمی حقوق دانشکده مان جلسات نقد و بررسی رأی برگزار می کرد و الان هم آن انجمن به کار خود ادامه می دهد. پژوهشگاه قوه قضائیه از شهریور سال ۱۳۹۱ تا پاییز ۱۳۹۳ اقدام به انتشار آرای دادگاه های تجدیدنظر استان تهران (بخش حقوقی و کیفری)، دیوان عالی کشور (بخش حقوقی و کیفری) و دیوان عدالت اداری نموده است. به علاوه این که فصلنامه علمی ترویجی (رأی) نیز گزیده ای از آرای دادگاه ها را به همراه نقد آن منتشر می کند و نیز وجود سامانه بانک اطلاعاتی آراء قوه قضائیه! به همین دلیل می گویم دوره شما تمام شده است و دوره، دوره جوانان است. چرا که وکیل جوان مسلط به علم و عمل و رویه قضایی نیز بر خلاف دهه شما (دهه پنجاه) به راحتی در دسترس است یا مؤسسات استانداردی چون شهر دانش اقدام به برگزاری دوره های کارگاهی عملی حقوقی می کنند پژوهشگاهی که به نام ترین اساتید حقوق همچون دکتر خالقی دانشیار گروه حقوق جزای دانشگاه تهران و یا جناب آقای دکتر اخلاقی یا دکتر قاسم زمانی، دانشیار گروه حقوق بین الملل دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی جزو هیئت علمی آن می باشند یا کانون وکلای دادگستری مرکز که اقدام برگزاری نشست های علمی و نقد رأی با دعوت از اساتید و وکلا و قضات سابق دادگستری می نماید مانند جناب آقای دکتر سید مفید کلانتریان رئیس سابق شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران که از بنام ترین اساتید کشور در زمینه حقوق شکلی و بالاخص حقوق داوری می باشند. تجربه های بسیار گران بهاتر از شما در دسترس جوانان قرار دارد! موفق و پیروز باشید دوست گرامی دانشمند.

  7. دوست گرامی افتخار می کنم که جایزه رتبه برتر در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز و کارشناسی ارشد رو از دست استاد فقید جناب آقای دکتر امیرناصر کاتوزیان و استاد جناب آقای دکتر اخلاقی دریافت کرده ام و یک سال قبل از فوت مراسم تجلیل برای ایشان در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی ترتیب دادیم و به علت نزدیکی محل سکونت استاد فقید به محله خودمان چند بار ایشان را از نزدیک در محیطی غیر حقوقی ملاقات کرده ام و اندرزهای ایشان هیچ وقت از خاطرم نمی رود. زمانی که برایم از داستان تألیف کتاب فلسفه حقوق خود فرمودند، این اساتید هیچ وقت به دست بوسی من و شما احتیاج ندارند! نیاز دارند که راه شان ادامه یابد!

  8. ضمناً من مانده ام شما با این اطلاعات حقوقی بسیار و تحصیلات عالیه چرا در آزمون بسیار آسان کانون وکلا قبول نشده اید!؟

    1. اولا من دانسته حقوقی چندانی ندارم.بارها اعتراف کردم.تنوع اعتباریات در رشته حقوق بی نهایت است.تقریبا کمتر قاعده ای می شود ارائه کرد که همه قبولش داشته باشند مخصوصا در حوزه خصوصی.باز حوزه کیفر قاعده مند تر است. آن یکی علیرغم اینکه می گویند قاعده عمومی دارد اما با این وجود پر است از استثنا.البته برای دانشجوی امثال من اینگونه است.فضلایی چون شما اشراف کامل دارید.به شما جسارت نباشد خدای ناخواسته .هنوز اراده نکرده ام وکیل باشم.قول می دهم اگرچنین اراده ای به سراغم بیاید با یک ماه کار رتبه یک آزمون را ثبت می کنم.این آزمون برای شما بزرگ است.کمی حرفه ای باشی و مختصری وقت بگذاری چندان دشوار نیست پسر خوب. مافیای موسسات و شما اگر نگویید آزمون وکالت فلان و بهمان است و برای عده ای بیچاره آنرا با المپیاد جهانی ریاضیات مقایسه نکنید چه دارید که از ان دفاع کنید؟! ببینید یک مشاوران را نمی توانید تحمل کنید.دیروز با یکی از همکاران شما جلسه داشتم.بخدا حرف زدن یومیه اش را نمی دانست. اتفاقا بحث های یاد شما افتادم.اگر اقدامم مستعد شکایت نبود برخی بحث هایش را ضبط می کردم برایتان می گذاشتم تا ببینید که این خبرها نیست.شما را به خدا به کار اصلی تان بپردازید.۱۰ سال است در آزمون قبول شده اید.رها کنید آنرا.به کار اصلی تان بپردازید. یک آزمون بود و تمام شد.اگر انسان توانا باشد از هیچ چیزی نباید بهراسد.

    2. سلام
      واقعا ازمون سهل و اسونه؟ نه بخدا اینطور نیس
      البته شاید من حافظه بلند مدتم خوب نیس من ۳ ساله پشت ازمونم
      البته شاغلم

  9. در ثانی شما هیچ وقت محیط دادگاه و جلسه دادرسی را تجربه نکرده اید! بر عکس یک وکیل دادگستری.

    1. من نماینده حقوقی هستم پسر خوب .بارها در مراجع مختلف قضاوتی از قضایی گرفته تا اداری حضور داشته ام و دفاع کرده ام یا خواهان بوده ام.همچنین داور بوده ام. عضو مراجع اداری بوده ام و رای صادر کرده ام.حالا می گویی محیط محاکم را تجربه نکرده ام؟! اتفاقا چون تجربه کردم میلی به وکالت ندارم.اینکه یک دادیار جوان (شاید متولد ۱۳۶۸ و حتی ۱۳۷۰) بگوید بفرمایید بیرون تا صدایتان کنم را وهن شخصیت خودم می دانم. داشتم فکر می کردم عده ای چه ذوقی می کنند برای رسیدن به این ذلت. یک بار شاهد بودم یکی از همین دادیاران جوان وکیلی با شخصیت را با تندی از شعبه بیرون کرد.من جای ایشان خجالت کشیدم. البته جوان هستند و شور دارند.این را می فهمم اما طرف مقابل چه؟! حالا شما می گویید چرا عطش وکیل شدن ندارم؟!

  10. ضمناً دوست گرامی محدوده های پرونده های شما هر چقدر هم زیاد باشد در حول موضوعات تکراری دور می زند برعکس پرونده های محدود بنده که با موضوعات مختلف و متنوع سر و کار دارم!

    1. اینطور نیست.محدوده موضوعات پرونده هایی که من سروکار دارم را ببینی از تعجب سر انگشت خواهی گزید دوست من. خبر نداری اینگونه قضاوت نکن.

  11. دوست گرامی آقای سعیدی، دانشجویان رتبه برتر سه دانشگاه اول ایران و تهران به بجنورد به خاطر رتبه هایشان قانوناً اجازه دارند در دو رشته به صورت توأمان تحصیل کنند اگر شما ۳۰ سال پیش در یک رشته درس خوانده اید و الان یک لیسانس هم در دانشگاه وزین پیام نور گرفته اید همکلاسی های بنده بعضا در دو رشته به صورت همزمان و توأمان تحصیل نموده اند! دوست گرامی دوره دوره جوانان است!

    1. خب از فضل دوستانتان می خواهید چه نتیجه ای بگیرید؟ خانم زنده نام بنده خدا فقط به کامنتهای عصبانی شما بیشتر نمی رسد. من تنها اندیشه شما را نقد کردم.شما اینهمه راه و بیراه برای چه می آورید؟ گویی عصبانیت شما پایانی ندارد. ضمنا توصیه می کنم رنکینگ دانشگاهتان را در ایران ببینید.بسیاری استادانتان بازنشستگان محترم مدعو از دانشگاههای دیگر بودند.

  12. دوست گرامی، اگر شما بیرون از دادگاه با شرایط پیمان سر و کار دارید تمام شرکت های کارفرمای شرکت ما تقریبا دولتی می باشند و اگر هم نیستند از تیپ های قراردادی حرفه ای شرایط عمومی پیمان با ما کار می کنند از قبیل شرکت بزرگراه های کشور و شرکت جنرال مکانیک و شرکت صنایع ملی مس ایران و شرکت های زیرمجموعه آن و شرکت سابیر و غیره. دوست جنابعالی حتما سواد تئوریک و عملی نداشته است که این حرف را برای شما عنوان کرده است! دوست عزیز برعکس شما بنده فکر می کنم تا فردی تحصیلات آکادمیک را به صورت دقیق فرا نگیرد به علت این که تئوری و عمل رشته حقوق بسیار به هم نزدیک است، در دنیای وکالت و قضاوت نمی تواند فرد موفقی باشد! هم رشته ای گرامی دنیای شما با نسل ما از لحاظ علمی و غیره فرسنگ ها فاصله دارد! همکلاسی هایم الان در دانشگاه نانت و پاریس یک (سوربن) و پاریس دو (اسس) در حال تحصیل هستند و شما به دانشگاه پیام نور می نازید که دانشگاه وزینی می باشد! دوست گرامی دانشجو کتاب می خواند و به آن استناد می کند من هم به طور دقیق به استناد مطالعات خود اشتباهات شما را در استدلال هایتان گوشزد کردم و شما می گویید که از فلانی شنیدم! و می گویید فکر کنم که فلان استاد مکتبی ندارد! اما من با ارجاع دقیق به کتب اساتید به جنابعالی نشانی دادم که شما اشتباه فکر می کنید چون حتی در حال حاضر نیز برنامه مطالعاتی خود از منابع روز را با وجود اشتغال به وکالت دارم! و به جنابعالی پیشنهاد می کنم به سایت Libgen. Pw بروید و تا دلتان خواست به صورت رایگان کتاب‌های انتشارات کمبریج، اشپیگل، آکسفورد و سایر ناشران بزرگ دنیا رو ازون دانلود و مطالعه کنید. دوست گرامی قبول کنید دنیای حرفه ای وکالت متعلق به ما جوانان است و نه افرادی که آمال و آرزوهایشان در شرایط عمومی پیمان خلاصه می شود!

  13. دوست گرامی شما باز هم روزنامه وار پاسخ دادید! آندلس جزء جغرافیای تاریخ و حقوق و فلسفه اسلام می باشد از ابن طفیل و ابن رشد گرفته تا دیگران. به شما پیشنهاد می کنم که کتاب آندلس (تاریخ حکومت مسلمین در اروپا) از مرحوم استاد جناب آقای دکتر محمد ابراهیم آیتی استاد دانشگاه تهران، از انتشارات دانشگاه تهران را مطالعه بفرمایید. در مقدمه کتاب زنده بیدار از ابن طفیل که یک کتاب فلسفی است می‌خوانید که داستان معروف رابینسون کروزوئه از این کتاب سرقت ادبی شده است و بعد شما بنازید به فلسفه غرب!

    1. حاشیه نروید لطفا.دقیق بنویسید اندلس به لحاظ جغرافیای سرزمینی بخشی از خاورمیانه هست یا خیر؟ ابتدا سرزمینی بحث کنید. هامشهای پراکنده شما اینقدر زیاد است که ربط آنها به گفته هایم و پاسخهای مرتبطه را فراموش می کنم.خوب است خانم زنده نام از دست ما کفری نشده است بنده خدا.

  14. بنده دوست دارم به آن حدیث قدسی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عمل کنم که عالم کسی است که علم دیگران را به علم خود اضافه کند. جنابعالی اگر کتب استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی رو مطالعه می کردید این حرف را نمی زدید! ایشان می فرمایند در دنیای حقوق و سایر علوم نباید تک بعدی و در یک مدار بسته حرکت کرد و اشکالی که به بعضی فقها وارد می کردند همین بود که بعضی از فقها فکر می کردند که در دنیا فقط یک زبان وجود دارد و آن تازی است و مردم همه جهان به این زبان تکلم می کنند. به همین دلایل متقن خدمت جنابعالی عرض می کنم که شما کتاب‌های استاد بزرگوار جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی رو مطالعه ننموده اید! و شما اصرار دارید که بگویید مطالعه نموده اید و تازه چاپ اول آن را دارید!!! دوست عزیز شما شنیده اید و ندیده اید اما بنده کتب این اساتید را مطالعه کرده ام و از نزدیک دیده ام و این ضرب المثل در این جا مصداق می یابد که (شنیدن کی بود مانند دیدن!). دوست گرامی دانستن تقدم و تأخر تألیف کتب استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی جهت شناخت مکتب فکری ایشان مهم است چون ایشان در کتابی با تاریخ مقدم نظری داده اند ولی بعدها در تألیف مؤخری از نظر سابق عدول یا آن را تکمیل کرده اند. دوست گرامی توصیه می کنم کتب این اساتید گرانقدر را روزنامه وار مطالعه نفرمایید! دوست گرامی بنده برای جناب آقای دکتر محقق داماد خیلی احترام قائلم ولی درجه آثار ایشان با استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی قابل قیاس نیست چیزی که خود ایشان در جلسه برگزاری گرامیداشت استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی که قرار است در مهرماه ١٣٩٨ برگزار شود، به آن اذعان داشتند. دوست گرامی قیاس آثار بنی صدر با تألیفات شخصیت بزرگ دنیای اسلام استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی توسط شما؛ مع الفارق است!!! به نظر من دوست گرامی باز هم می گویم قبول کنید عرصه وکالت و حقوق متعلق به جوانانی است که از ابتدا رشته حقوق را انتخاب کرده اند! موفق و پیروز باشید.

  15. دوست گرامی امثال من و اشخاص حرفه ای هیچ وقت وارد گود شما نمی شوند مثل استاد جناب آقای دکتر اخلاقی که مؤسسه ای حرفه ای بین المللی وکالت در عرصه دعاوی حقوق تجارت بین الملل دارد. بنده به همراه چند همکلاسی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم به صورت تخصصی کار می کنیم که دوست گرامی و همکار بنده در زمینه تخصصی شرکت های بین المللی شیلات و کشتیرانی بین المللی کار می کند و نیازی به گودهای جنابعالی ندارند! دوست عزیز در فرانسه و انگلستان در مورد دفاع شفاهی و دفاع کتبی وکیل که همان لایحه دفاعیه می باشد و حتی در مورد آداب صحبت کردن با وکیل طرف مقابل و قاضی دادگاه و غیره کتاب‌های بسیاری نوشته اند! و این کتاب که خدمت دوستان معرفی کردم یک کتاب علمی درباره چگونگی لایحه نویسی می باشد و نه یک کتاب نمونه لایحه! به همین دلایل است که می گویم وکالت از شکل سنتی خارج شده و به صورت یک علم تبدیل شده است. دوست گرامی آقای دکتر جعفری تبار در کنار دکترای حقوق یک کارشناسی ارشد و دکتری ادبیات و زبان فارسی نیز دارند و شما هنوز سرسری مطالب بنده را می خوانید! این کتاب اسلوب حرفه ای لایحه نویسی را آموزش می دهد و نه اینکه یک کتاب نمونه لایحه باشد! دوست گرامی بنا دارم مانند مانند همکلاسی سابقم بعد از قبولی در آزمون دکتری در دانشگاه خودم و دادن امتحانات جامع و تصویب پروپوزال جهت فرصت مطالعاتی به دانشگاه پاریس یک بروم و همان جا نیز پذیرش بگیرم. همکلاسی بنده الان در حال دفاع از رساله دکتری اش در همین دانشگاه در رشته حقوق داوری تجارت بین الملل می باشد و بعد نیز به کشورم برمی گردم و دین خود را به هموطنانم ادا می‌کنم. البته دوست گرامی ام آقای کوروش شاملو در آنجا سابقه ۲۵ سال وکالت در پاریس را دارد که اتفاقا دو سال پیش رئیس سابق دیوان عالی کشور فرانسه را به دعوت کانون وکلای دادگستری مرکز به ایران آورد و رئیس وقت کانون وکلای دادگستری مرکز نیز به دعوت متقابل آن ها به کانون وکلای پاریس دعوت شد. و برای خود بد نمی دانم که آنجا نیز وکالت کنم. چون شنیده ام با مدرک دکتری این دانشگاه می توان بدون آزمون وارد bar پاریس شد. دوست گرامی در دانشگاه ما جناب آقای دکتر حبیب اله رحیمی به همراه جناب آقای دکتر سید حسین صفایی دارای کتاب مسئولیت مدنی از انتشارات سمت و نیز کتاب حقوق مسئولیت مدنی تطبیقی برای مقطع دکتری و ارشد از انتشارات شهر دانش می باشد، آقای دکتر پاسبان دارای کتاب حقوق شرکت های تجاری از انتشارات سمت می باشد آقای دکتر کورش کاویانی دارای مجموعه چهار جلدی حقوق تجارت از نشر میزان می باشد و استاد جناب آقای دکتر محمد رضا ضیایی بیگدلی دارای کتاب حقوق بین الملل عمومی می باشد و سایر اساتید دانشگاه همچنین. دوست عزیز دانشگاه شما شاید جزوه ای درس خوانده اید اما دانشگاه ما چنین نبود و علاقه به مطالعه کتاب به جای جزوه را مدیون این اساتید بزرگوار هستم. دوست گرامی تفکر شما از منظر حقوقی مربوط به دوران دهه ۵۰ می باشد، قبول کنید عرصه وکالت به جوانان تعلق دارد و نه افراد سن بالا. اشتباهات استدلالات جنابعالی زیاد است توصیه می کنم رساله طرح در کتاب قوه قدسیه استاد جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی از انتشارات گنج دانش رو مطالعه کنید تا ببینید استاد صاحب سبک می باشد یا نه!

    1. آقای امیرحسام من هرگز جزوه ای درس نخوانده ام.در دانشکده مهندسی که اصلا منبع فارسی وجود نداشت.استادانم از استانفورد، ام آی تی ، یو سی ال ای و… فقط وفقط کتابهای زبان اصلی معرفی می کردند که گاه خود مولف بودند یا از خود استادشان گرفته بودند. آن روزها ارز گران نبود.کتاب اصلی را با ۳۵۰ تومان می شد خرید.ریاضیات عالی اروین را با ۳۵۰ تومان خریدم یعنی هزار تومان هم نشد.همزمان دروس لیسانس و فوق لیسانس مکانیک در سطح ایران را خواندم واگر کسی یک درس می افتاد با خفت اخراج می شد بدون مماشات. آزمون ها هم جز انگشت شماری همه کتاب باز بود. استادان می گفتند هرچه دوست دارید سرجلسه بیاورید.تنگ نظری نکنید.هر امتحان حداقل ۴ ساعت بود و اغلب تمدید هم می شد. نمی خواستم اینها را بگویم اما دیدم پز می فروشید و افراد را تحقیر می کنید گفتم پاسخی داده باشم. در حقوق هم همه منابعم کتابهای اصلی بود. یکی از خوبی های پیام نور در لیسانس همین بود اتفاقا. در ارشد هم که استادانم همه خود صاحب اثر بودند که همه را می شناسی.جزوه ای در کار نبود. همه دروس کرسیهای نقد بود. اصلا نقادانه درس می گفتند و نقادانه کنفرانس می خواستند.در پاسخ سئوالات امتحان ترم اگر نظر خودت را نمی نوشتی نمره ات را نمی دادند.تقریبا همه می فرمودند که توقع ابراز نظر دارند و نقد و بررسی و اجتهاد.یادمان باشد که دست همه استادان بوسیدنی است.در یکی از دروس از منابع مکمل کتاب حضرت استاد دکتر صفایی و شاگردانش بود در باب بیع بین المللی کالا.جناب آقای محراب پور هم کنوانسیون وین را به شایستگی برگردان کرده اند به فارسی و قیاس نقادانه آنها موضوع یکی از دانشجویان بود.من البته نیازی به ترجمه نداشتم بیشتر دنبال نظریات استاد دکتر صفایی بودم که واقعا شخصیت ایشان را دوست دارم.خاطرم هست که در همان جلسه قرار شد این کتاب و برخی نظریات آن نقد شود.خب این به معنای نفی حضرت استاد بود؟! نه.یا اثر دکتر کاویانی در اسناد تجاری انصافا بی نظیر است.همینطور دکتر صقری.یا دکتر عبدی پور از دانشگاه قم که الحق کتاب اسنادش خواندنی است منتها چون این عزیز در تهران نیست اسمش نمی آید وگرنه بزرگانی هستند در عالم حقوق.همه عزیزانی که نام برده ای از بزرگان نام آورند و حق به گردنمان دارند.خب اینها که منافاتی با ارج نهادن به مقام استاد ندارد برادر من. می گویم مرید نباشیم.دانشجو باشیم.می دانید دو بار دست دکتر کاتوزیان را بوسیدم یکبار همین اواخر که حال معظم له خوب نبود. از همسر بزرگوارشان هم تجلیل کردم که عمرشان با عزت دراز باد.آقای دکتر فرمودند تمام زحمتم بعد از بیماری با این بانوی بزرگوار است.
      ببین دوست گرامی حرمتها سرجای خودش اما داری بحث نظری می کنی.بگو و بشنو.مدام وهن دیگران را نشر نده.دانشگاه که مهم نیست. اصل دانشجوست. دانشجو دانشجو باشد زمین و زمان را به هم می دوزد تا بیاموزد.من خود اینگونه بودم.همه را عاصی می کردم.فریادشان به آسمان بود.خداوند همه استادنمان را در پناه خود محافظت فرماید و از عمر امثال بکاهد و بر عمرشان بیفزاید. آمین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا