شرح منظم چگونگی کسب آمادگی برای آزمون وکالت

شرح منظم چگونگی کسب آمادگی برای آزمون وکالت

به قلم دانا معبدی

دانا معبدی، کارشناس‌ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه علم و فرهنگ تهران و رتبه ۵ آزمون وکالت ۹۵ (کانون البرز)، در نوشتاری با عنوان «شرح منظم چگونگی کسب آمادگی برای آزمون وکالت» به معرفی منابع مطالعاتی استاندارد و مطمئن برای آزمون های حقوقی، به ویژه آزمون وکالت، پرداخته است.

در این نوشتار همچنین لزوم یا عدم لزوم شرکت در کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی مؤسسه‌ها و راهکارهای انتظام‌دهی به مطالعات مورد بررسی قرار گرفته است.

برای دریافت «شرح منظم چگونگی کسب آمادگی برای آزمون وکالت» در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. داوطلبان محترم آزمون وکالت
    از آنجا که سوالات مشابهی از طریق ایمیل از حقیر شد لازم آمد مطالب ذیل بیان گردد:
    بطور قاطعانه نمی توان موسسه ها-کلاس ها و آزمون های آن ها را تایید یا رد نمود. این خود داوطلب است که باید صادقانه با خود صحبت کند و از خود بپرسد در دوران کارشناسی آیا حداقل ها را از علم حقوق دانسته یا خیر؛ اگر پاسخش منفی باشد باید مجددا بپرسد کدامین استاد و کلاس و موسسه است که در یک بازه زمانی کمتر از یک سال او را مسلط بر مباحث خواهد نمود-نخیر چنین نیست- یگانه جان پناه و امیدواریتان باید خودتان باشید- به خود اعتماد داشته و از دست کم گرفتن خود اجتناب کنید؛ در عوض یکسال تلاش کنید و مطالعه مستمر را فراموش نکنید.بدنبال معجزه نباشید و همچون دوران کارشناسی از جزوات و فایلهای صوتی انتظار آنچه را که عصای معجزه گر می نمود نداشته باشید؛ بهتر است عادتی را که بعضی از داوطلبان در دوران دانشجویی در برخی دانشگاه ها و از جمعی اساتید به عاریه گرفته اند-یعنی خواندن منابع راحت تر و کم حجم تر و جزوه تایپ شده فلان استاد که حتی خود آن استاد نیز بارها خواندن آنرا منع کرده است و بطور کلی راحت طلبی – را کنار بگذارند و همت را پیشه سازند.

    جناب آقای دکتر فرهاد بیات در پیغامی نظر خود را درباره مقاله شرح منظم چگونگی کسب موفقیت در آزمون وکالت برای نویسنده ارسال داشتند که عینا در ادامه می آید:” سلام؛
    » ممنون از مقاله
    » مطالعه کردم
    » خیلی خوب بود
    » از لطف شما نسبت به کتاب شرح جامع هم سپاسگزارم
    » البته متاسفانه مخاطبان بعضا زحمت مطالعه متن طولانی رو به خود نمیدهند
    » اگرچه متن مفیدی بوده و برای ان زحمت زیادی کشیده شده باشد.
    با تجدید احترام
    دانا معبدی

  2. مدیر محترم ضمن تشکر از شما و جناب آقای معبدی اگه ممکنه فایل مفید جناب آقای امین ق رو هم در سایت قرار بدید بسیاری افراد به کانال آقای غلامی دسترسی ندارند ضمنا اگه ممکنه فقط با رتبه های تک رقمی مصاحبه انجام ندید کسانی که سطح پایین تری داشتند و باز هم توانستند موفق شوند رو هم در دستور کارتون قرار بدید تا از همه سطوح و تجربیات که شاید منطبق با اکثریت باشه هم باخبر بشیم یه دنیا ممنون.

  3. سرکار خانم وکیل زنده دل ، با عرض خسته نباشید خدمت شما از باب زحمات بی دریغ برای داوطلبین آزمون وکالت از شما خواهشمندم در صورت امکان اقدامات زیر را انجام دهید :
    ۱ – مصاحبه با نفر اول کانون مرکز – نفر اول کانون خراسان – نفر اول کانون مازندران – نفر اول کانون اصفهان و نفر اول کانون فارس و پرسش مشترک از آن ها در باب شیوه ی برنامه ریزی و منابع مطالعاتی ایشان
    ۲ – مقاله یا توصیه نامه ای از یک مشاور تحصیلی یا روانشناس در باب شیوه های صحیح کنترل تمرکز و غلبه بر استرس در جلسه ای آزمون به صورت علمی
    با تشکر

  4. بله فایل سالم هستش مرسی از لطفتون
    خانم زنده دل توروخدا پیگیری کنید نتایج تشریحی کی میاد؟ آخه تا پانزدهم حتما که نباید روز پانزدهم باشه. ۷۰ روز شد.

  5. جناب معبدی با تشکر از زحمت و لطف جنابعالی
    ایا با مطالعه منابع پیشنهادی شما برای اصول امکان پاسخ تقریبا کامل سوالات امسال وکالت وجود داشته؟(من هنوز مطالعه اصول نداشته ام)

    1. سلام.
      سپاس بابت حسن توجه جنابعالی.
      امسال بنده در آزمون وکالت، درس اصول درصد ۶۰ را براحتی کسب کردم،از انجا که قبول ریسک کرده بودم و دروس را از حیث دروس رعایت نکرده بودم، دو درس مدنی و اصول را بترتیب بعنوان آخرین دروس قرار دادم، در اصول تا آنجا که زمان اجازه داد یعنی ۱۲ سوال را پاسخ دادم که هر ۱۲ پاسخ صحیح بود.بله خارج از ازمون به سوالات اصول سال ۹۵ ۱۰۰ درصد پاسخ دادم،همینطور اصول سال ۹۴. ضمنا گفتنی است فایل مزبور صرفا توصیه هایی از جانب نویسنده است و حاوی انحصار نیست.

  6. با گوشی موبایل باز نشد ولی با کامپیوتر باز شد. مرسی . منابع خوبی معرفی کردن. فقط تعداد منابع ای که گفتن زیاد هست. و جالبه حرفی از نظم کنونی کاتوزیان و جزوه دکتر شهبازی نزدن!! من بیات رو خوندم ولی به عنوان کسی که در سطح متوسط حقوق هستم به دوستان توصیه میکنم اولین منبع مطالعاتی خودتون رو حقوق مدنی بیات نزارید چون مطالب رو فشرده توضیح داده و سنگینی مباحث شما رو دلسرد میکنه. بهتره اول منابع راحت تر خونده بشه بعد کتاب مثل بیات. البته نظر من بود به عنوان یک فرد با دانش متوسط و نه خوب.

  7. سلام
    اگر از کامپیوتر استفاده میکند: بر روی لینک دانلود فایل مزبور کلیک راست کرده؛ سپس بر حسب اینکه از مرورگر اینترنت اکسپلور-مکستون-موزیلا یا گوگل کروم استفاده مینمایید گزینه save target as… یا گزینه save file as را انتخاب کنید.پس از دانلود برای مشاهده فایل نیاز به یک نرم افزار مخصوص پی دی اف دارید؛ یعنی فایل با نرم افزار آفیس قابل مشاهده نیست.
    اگر از موبایل استفاده میکنید:کافی است بر روی فایل دانلود کلیک کنید اما باز هم برای مشاهده فایل نیاز به یک نرم افزار مشاهده فایل پی دی اف دارید که اگر بر روی گوشی شما نیست ابتدا در سایت گوگل بفارسی بنویسید دانلود نرم افزار کم حجم پی دی اف برای اندروید؛ و از یکی از سایتها نرم افزار مزبور را دانلود و نصب کنید.اکنون شما قادر هستید فایل مقاله شرح منظم… و سایر فایلهایی با پسوند پی دی اف را مشاهده کنید.
    با تشکر

    1. روی فایل راست کلیک کنید، گزینه Save File As رو انتخاب کنید

      بعد از تکمیل دانلود، با یک نرم افزار مخصوص مطالعه پی دی اف، فایل و باز کنید.

      من بارها با چند کامپیوتر مختلف دانلود کردم و مشکلی نداشت

    1. سلام

      من و همکارانم از ۴ تا کامپیوتر مختلف دانلود کردیم و مشکلی نداشت

      شما نرم افزار برای مطالعه پی دی اف دارین؟

      چه پیغامی بهتون می ده موقع دانلود؟

      با یک مرورگر دیگه هم امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا