اطلاعیه اعلام‌ اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی

 اطلاعیه اعلام‌ اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی

ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ توجه شما عزیزان را به توضیحات ذیل در دو بخش، جلب مینماییم.

  • بخش اول پذیرفته شدگان تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی)
  • بخش دوم: پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

یادآوری مهم: داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار میگیرند توجه داشته باشند که منحصراً می توانند در یکی از کدرشته محلهای قبولی ثبت نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بخش اول: مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی)

الف) تاریخ ثبت نام

از پذیرفته شدگان داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شدگان نهایی هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی اعلام شده است، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت نام علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

ب) مدارک لازم برای ثبت نام

۱- اصل و یک نسخه تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای قید شده است.

۱-۱- پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد فوق لیسانس یا دکتری حرفه ای نیستند، لازم است اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل در زمان ثبت نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

۱-۲- پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای بوده اند، باید تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند. دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس (۰) تا (۲۰) تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰) یا حداکثر تا تاریخ (۱۴۰۲/۰۶/۳۱) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای در فرم مخصوص مندرج در صفحه ۷۴ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون یا فرم مندرج در صفحه ۱۶۷ دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت نام ارائه کنند.

۱-۳- براساس مصوبه جلسه ۵۴۸ به تاریخ ۱۳۸۳/۰۷/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان فضلا و طلاب حوزه های علمیه که براساس مدرک صادر شده، دوره سطح ۳ را گذرانده اند یا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل میشوند باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند لازم به ذکر است این دسته از پذیرفته شدگان مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی هستند.

۱-۴- دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ به تاریخ ۹۲/۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده باشند.

آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ به تاریخ ۱۳۷۷/۹/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل در دوره های معادل پذیرفته شده اند در شمول این مصوبه قرار میگیرند.

۱-۵- براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ به تاریخ ۹۴/۰۸/۲۶ و نامه شماره ۹۹/۵۷۱۴/ دش به تاریخ ۱۳۹۹/۴/۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی همه دارندگان مدرک معادل که طی سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ به تاریخ ۹۲/۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار میشوند.

۲- اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

۳ عکس تمام رخ ۳*۴ تهیه شده در سال جاری (به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی)

-۴- ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آنها را با توجه به بند مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحه ۱۹ و ۲۰ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ مشخص کند (برای برادران)

۵- داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته شده اند، در زمان ثبت نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت نام همان عنوان درج شده در فایل اطلاعات ارسالی به دانشگاهها است.

ج) یادآوری های مهم

۱- ثبت نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می پذیرد و عدم اقدام پذیرفته شدگان در تاریخ یا تاریخهای تعیین شده برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

۲-به پذیرفته شدگان توصیه میشود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند

۳-در هر مرحله از ثبت نام و هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست قبولی وی باطل شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴- به اطلاع همه داوطلبان کدرشته محلهای مربوط به دانشگاه علوم انتظامی امین میرساند با توجه به اعلام دانشگاه مذکور و طولانی شدن زمان مصاحبه داوطلبان در هیچ یک از کدرشته محل های دانشگاه یاد شده اعلام نتیجه ای در این مرحله صورت نمی گیرد. به عبارت دیگر اسامی پذیرفته شدگان نهائی این دانشگاه پس از اعلام نمره مصاحبه داوطلبان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

۵- برای داوطلبان واجد شرایط ،گزینش حدود یک هفته بعد از اعلام نتیجه کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون نمره مصاحبه حدنصاب نمره اعلام شده از سوی دانشگاه رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محل های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

۶- از آنجائیکه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته شدگان دوره های دکتری (Ph.D» امکان پذیر نبوده و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نیست لذا درخواستهای داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

۷- داوطلبانی که به شیوه استاد محور پذیرفته شده اند توجه داشته باشند که قبولی آنها در کدرشته محل مربوط به شیوه پذیرش استاد محور براساس اولویت انتخابی آنها در فرم انتخاب رشته اولویت بالاتر نسبت به سایر کدرشته محلها اعلام شده است. د نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور

داوطلبان در صورت لزوم میتوانند سؤال یا سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

بخش دوم: مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان رشته های دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای اطلاع از تاریخ و نوع مدارک علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی در روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

برای مشاهده فرم مخصوص پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره دکتری «D.Ph «نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ که موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه ای در زمان ثبت نام نیستند اینجا را کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا