پیشنهاد یک حقوقدان به رئیس قوه قضاییه: مدرک کارشناسی ارشد برای آزمون وکالت الزامی شود

پایگاه خبری اختبار- یک استاد دانشگاه به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد تا داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق برای شرکت در آزمون وکالت الزامی شود.

به گزارش اختبار، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز شنبه ۳ تیرماه در سومین روز از هفته قوه قضاییه با جمعی از رؤسا، اساتید و فرهیختگان دانشکده‌های حقوق سراسر کشور، دیدار کرد.

راه‌اندازی سامانه‌ ارجاع تحقیقات دانشگاهی به دستگاه قضا

از جمله کسانی که در این دیدار به ایراد سخن پرداخت غلامرضا کریمی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی بود که در بخش‌هایی از صحبت‌های خود خواستار راه‌اندازی سامانه‌ای به‌منظور ارجاع سیستماتیک تحقیقات و پژوهش‌های حقوقی دانشکده‌های حقوق به پژوهشگاه دستگاه قضا شد.

الزامی‌شدن شرط مدرک کارشناسی ارشد برای آزمون وکالت

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه خوارزمی گفت: لازم است که قوه قضاییه سازوکاری را پیگیری کند تا در آینده مدرک کارشناسی ارشد، به عنوان حداقل مدرک برای وکالت در نظر گرفته شود.

وی افزود: یکی از سوالات ذهنی من این است که چگونه می‌شود دانشجویانی که ما در دانشگاه تربیت می‌کنیم وقتی به قوه قضاییه می‌روند و در فرآیند‌های بوروکراتیک قرار می‌گیرند تا این اندازه رفتارشان تغییر می‌کند.

کریمی همچنین بر ضرورت حساس بودن قوه قضاییه به موارد نقض قانون رخ داده در کشور تاکید کرد و گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که یک مسئول حوزه انتظامی کشور در صحبت‌های خود تعابیر نامناسبی را به کار ببرد و فیلم صحبت‌های او در فضای مجازی پخش شود و همگان آن را ببینند، اما واکنشی را از سوی قوه قضاییه نسبت به این صحبت‌ها شاهد نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. نیک آن است دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حقوق بدون آزمون وکالت وکیل شوند
    آنگاه می‌توان به ارتقاء علمی وکلا امیدوار بود
    بنده بارها اعلام کرده بودم

  2. بنده ارشد دانشگاه دولتی دارم ، اشتباه کردم وقت و انرژی خودم صرف ارشد کردم هر کی از من بپرسه میگم ارشد فقط برای اسم و تفاخر فروختن به دیگران هست و هیچ ارزشی از لحاظ علمی نداره ، هر چی از رشته حقوق میخوای باد بگیری در مقطع لیسانس وجود داره

  3. آقا ما اومدیم امتحان بدیم گفتن شرط سنی ۲۴ سال لازم ماهم شرکت نکردیم چون شرایطش رو نداشتیم
    حالا ک ۲۴ سال رو برداشتن میخوایم شرکت کنیم میگن باید ارشد داشته باشی 😐😐😐
    ترو حضرت عبااااس ول کنید دیگ هردفعه یه بدبختی سر ما درمیارن
    ی آزمون خواستیم بدیم هرچی مُرده امون رو آوردن جلو چشمون

    1. بخدا من فقط وقت خودم تلف مردم ارشد خوندم هیچی به سواد و علم‌من اضافه نشد مقطع لیسانس صددرصد کافیه

  4. واقعا عجیب هستش. خیلی از افراد دکتری دارند ولی هیچ علمی از حقوق ندارند. دکانی دیگر برای درآمدزایی.

  5. حالا چی شده دانشگاه ها خالی شده می خوای عمر انسان ها رو دو سه سال تو گرفتن کارشناسی ارشد در دانشگاه ها تلف کنی.

  6. چرا باز تولید انحصار می کنی مدرک کارشناسی تا به حال جواب داده به جای این نظریه پیشنهاد بدهید که کارشناسی ارشد بدون امتحان وارد حوزه وکالت شود تنگ نظری قابل قبول نیست

  7. کارشناس ارشد جزا یا عمومی یا خصوصی یا بین الملل یا… همون کارشناسی باشه بهتر نیست؟

  8. شما میگید انتقاد کنید جایزه بگیرید من انتقاد میکنم فقط رسیدگی کنید شلاق رو بردارین تو قرن پیشرفت تبدیل کنید به جریمه نقدی

  9. دانشجویان رشته پزشکی بعد از امتحان در کنکور وارد حرفه اشون میشن مگر اینکه بخوان تخصص بگیرن که دوباره امتحان بدن،برا رشته حقوق اول باید کنکور بدی بعد لیسانس گرفتی دوباره درس بخون بعد وکالت قبول شو دوباره اختیار و مصاحبه و کارآموزی و هفت خوان رستم حالا جناب داره کارشناسی ارشد رو هم اضافه میکنه،چقدر خوبه چشم بصیرت داشته باشیم موفقیت و پیشرفت یکدیگر رو ببینیم اگه این قانون تسهیل شده دلیل نمیشه شما احساس خطر کنید کسی که وکیل خوب،دکتر خوب،استاد خوب و ….. در حرفه خودت قوی باشی کسی جای شما رو نمی گیره شما بهترین خودت باش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا