گفت‌وگو با امیر صفی زاده رتبه ۳ حقوق تجارت بین‌الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- امیر صفی زاده متولد سال ۱۳۷۸ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی است که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه ۳ حقوق تجارت بین‌الملل و رتبه ۶ حقوق مالکیت فکری شده است.

گفت‌وگوی اختبار با این رتبه برتر آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در ادامه می‌خوانید.

لطفاً ضمن معرفی خودتان، مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بگویید.

امیر صفی زاده متولد سال ۱۳۷۸ هستم، سال ۹۷ کنکور کارشناسی دادم و با رتبه ۲۲ منطقه وارد دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی شدم و در کنکور ارشد ۱۴۰۲ با رتبه ۳ زیرگروه حقوق تجارت بین الملل، مشغول به تحصیل در این رشته در دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی شدم.

از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید و شیوه مطالعه شما به چه ترتیبی بود؟ فرصت مطالعه تمام‌وقت را داشتید یا احیاناً شاغل بودید؟

از اوایل مهر مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردم و فرصت مطالعه تمام وقت را داشتم و در شیوه مطالعه هم بیشتر از هر چیز روی تسلط بر متن و درک عمیق تر مسائل متمرکز بودم و تست زدن تقریبا آخرین اولویت من در مطالعه بود.

منابع مطالعاتی‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

منابع مطالعه برای حقوق مدنی کتاب دکتر بیات برای تجارت دوجلدی آقای رشیدی نسب، برای حقوق بین الملل عمومی کتاب دکتر ضیایی بیگدلی و برای حقوق بین الملل خصوصی هم کتاب دکتر نصیری و تعارض قوانین دکتر الماسی بود و برای متون حقوقی هم کتاب gcse law و law text را استفاده می کردم؛ برای تست مدنی و تجارت کتاب های تست دکتر قربانی را استفاده می کردم و برای متون حقوقی هم کتاب مدرسان شریف.

برای دروس بین الملل عمومی و خصوصی حقیقتا خیلی توصیه نمی کنم که روی تست زدن متمرکز باشید و حتی الامکان تا زمانی که روی متن به تسلط نرسیده‌اید برای مرور کردن زمان بگذارید تا تست زدن.

درباره برنامه مطالعاتی‌تان کمی توضیح بدهید.

برنامه مطالعاتی من به این شکل بود که هرروز حدود یک سوم زمان مطالعه‌ام را به متون حقوقی اختصاص می‌دادم و باقی زمان را یک روز در میان به مدنی و بین‌الملل خصوصی یا تجارت و بین الملل عمومی اختصاص می‌دادم.

پرسش های آزمون چقدر با انتظار شما مطابقت داشت؟ نکته ای در شیوه طراحی پرسش ها یا منابع مورد استناد بود که شما را غافلگیر کرده باشد؟

به نظرم بزرگترین غافلگیری آزمون امسال درس متون حقوقی بود که جدای از تغییر در تعداد سؤال ها، نحوه طرح سؤال ها هم به شدت تغییر کرده بود و مقداری سطح سؤالات افت کرده بود و در درس تجارت و تا حدی هم مدنی، قدری از تمرکز بر روی تئوری گذاشته شده بود تا اینکه همه سؤال ها مسأله محور باشند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شما کدام دانشگاه بود؟ چرا؟

انتخاب من دانشگاه بهشتی بود و دلیل انتخاب هم بیشتر از هرچیز شناخت و ارتباطی بود که از اساتید و دانشکده داشتم.

چه توصیه ای برای داوطلبان این آزمون دارید؟

به نظرم توصیه‌ای که می شود داشت این است که اولاً از متن قوانین غافل نشوید بیشتر از شرح و تفسیر مواد، متن مواد است که برای طراح کنکور اهمیت دارد و حتما بر متن مواد مسلط باشید و ثانیاً مرور های منظم بر طبق برنامه را حتماً جدی بگیرید و مرور کردن را قربانی تست زدن نکنید.

کارنامه امیر صفی زاده رتبه ۳ حقوق تجارت بین‌الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا