افزوده شدن ماده درسی «زبان و ادبیات فارسی» به آزمون وکالت

با تصویب شورای اجرایی اسکودا در همایش سراسری کانون های وکلا بررسی خواهد شد :

افزوده شدن ماده درسی «زبان و ادبیات فارسی» به آزمون وکالت

پیشنهاد تعیین معدل برای قبولی در آزمون وکالت رد شد

پایگاه خبری اختبار – شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران روز پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ تشکیل جلسه داد و به بررسی موارد مندرج در دستور جلسه پرداخت.

در بند هشتم دستور این جلسه شورای اجرایی پیشنهاد افزودن دو مادۀ درسی به مواد آزمون وکالت گنجانده شده بود که پیشنهاد افزودن ماده درسی «زبان انگلیسی» رای نیاورد ولی افزودن ماده درسی «زبان و ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکالت تصویب شد و قرار شد این موضوع در دستور همایش سراسری آتی کانون وکلای دادگستری ایران که در رشت برگزار می شود گنجانده شود.

همچنین در بند ششم دستور این جلسه پیشنهاد تعیین معدل برای آزمون وکالت مطرح شده بود، که این پیشنهاد با توجه به اینکه در شیوه حاضر با توجه به وجود معیار کسب حد نصاب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهیمه آزاد برای داوطلبان سهمیه ایثارگران مشکلی وجود ندارد، تصویب نشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۴ دیدگاه ها

  1. گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

    حالا بازار ادبیات فارسی هم رونق پیدا میکنه

    با اینکه کار سخت تر میشه اما خب بیهوده نیست.

  2. یک وکیل خوب و موفق کسی است که بر ادبیات و زبان فارسی احاطه داشته باشد . چرا که شما می خواهید با زبان این ملت دفاع کنید و با استمداد از این زبان (فارسی) می خواهید لوایح دفاعیه را تنظیم کنید و قدرت بیان ، غنای کلمات ، شیوه سخن گفتن ، عدم تکرار کلمات تکراری و …  همه اینها سلاحهای موثری در پیروزی یک وکیل در دعوا می باشند و بدون اینها دچار فقر کلمات ، ناتوانی در بیان حقیقت و حتی ناتوان در تنظیم یک لایحه دفاعیه موثر و مورد قبول خواهید شد .

    یکی از دوستان در دیدگاه خود کثرت وجود کلمات عربی در ادبیات فارسی را بهانه کرده اند ، که به این دوست و دیگر دوستان باید گفت :

    رشته حقوق مملو از کلمات عربی است ولی ترس ما از ادبیات و زبان فارسی که ، دیدگاههای دوستان شاهد بر این مدعاست ، موجب حضور این کلمات در طول چند صد سال اخیر شده است . چرا که اگر من و شما و همه ما به زبان خود عشق و علاقه نشان بدهیم . یقیناً اگر برچیده نشوند حضور این کلمات به مراتب کمرنگ تر خواهد شد.  

    امین مرفاوی

    1. باید از این پس غزل بسرایی  و نزد محکمه آیی  

      برادر گرامی گفته شما اضرار به حقوق داوطلبان  است 

      لذا گنجانیدن  ماده درس مذکور نیاز به برنامه ریزی دارد شاید که مصداق آن شود که در کانون وکلای بوشهر شد چند روز قبل از ازمون وکالت اعلام نمود که در سال ۹۴ بومی سازی …… در صورتی که باید به این نکته توجه میکردم که بعد از ثبت نام در هریک از کانون های انتخابی ،قادر به انتخاب مجدد یا تغییر کانون نمیباشد  که اگه من جای داوطلبین سی و پنج به بعد بودم با مرجع صالح پناه میبرم هرچند که آنرا نیز یقین بر دفاع از حق نمیدانم

  3. باسلام باید به عرضتون برسونم خود درس اصول قسمتی از ادبیات فارسی می باشد مثلا مبحث حقیقت و مجاز یا مبحث نفی و نهی یا کنایه و…به نظر بنده احتمال آن بسیار کم می باشد که درس ادبیات فارسی را جزء منابع اعلام کنن. 

  4. بد بخت شدیم رفت !!!! حالا چه کتابی بخونیم برای ادبیات؟ خیلی گستردست این ادبیات معنی کلی شعر را باید بلد باشیم  خلاصه هر طوری بخوان سوال بدن میتونن هیپکسم نمیتونه حرفی بزنه ادبیاته دیگه تازه منبع مشخصم نداره دیگه باید وکالتو فراموش ککنم انگلیسی هم اضافه میکردن با زبان عربی راحت میشدیم

  5. واقعا اون از کنکور سراسری که هر روز یه برنامه ایجاد میکردن کنکور رو رد کردیم حالا گیر اینا  افتادیم جامعه حقوقی این عدالت نیست این همه عنوان درسی به چه خاطر اخه ، عدالتتون کجا رفته شما تو طراحی سوالات مشکل دارین اونو برطرف کنید بعد عناوین جدید فکر کنید راهکارهای دیگه هم هست برای اجرای عدالت

        1. جدی گفتم.من خودم وقتی گفتن جزا و کیفری عوض شده خیلی خوشحال شدم.

          دعا میکردم تجارتم عوض شه.

          چون واقعا بعضیا هستن که استرس عجیبی میگیرن اما این استرس دوستان یه فرصته واسه شما.چون شما میدونید همه مثل همن اما اونا فکر میکنن همه بلدن و اونا موندن.

          از هر فرصتی واسه سبقت استفاده کنید.

          1. دقیقا موافقم 
            کاش همه قانون ها عوض می شد خیلی خوب می شد ؛ من رتبه وکالتم شد ۳۳ قم ولی تمام بد شانسیم سر جلسه آزمون بود که بخاطر استرس نتونستم خوب بزنم 
            یه سوال شایدم چند صدم میتونست سرنوشتم رو تغییر بده ولی همون استرس کارمو خراب کرد
            کاش می شد به این مصوبه اعتراض کرد و درخواست داد که ادبیات اضافه نشه  

  6. در ضمن باید به عرض  عموم شفاف و روشن برسانیم که هنوز تایید نهایی نشده است و باید مورد برسی قرار گیرد ..لذا با توجه به اینکه پیش ساخت و برنامه ریزی وجود نداشته و کتاب خاصی در این مورد مطرح نگریده  امسال امکانش نیست لذا جامعه حقوقدانان  عدالت محور هستند

  7. یعنی اینا یه کارایی میکنن بقول فردوسی پور با سر باید رفت تو دیوار.اینهمه مشکل داره آزمون وکالت گیر دادن به زبان فارسی.زورشون به بالا نمیرسه به پایین فشار میارن.یعنی اینهمه مواد تخصصی حقوقی هست زبان فارسی چرا؟از قدیم گفتن آفتاب و لگن هفت دست شام و نهار هیچی!

  8. سلام یعنی ازین به بعد ادبیات فارسی وزبان فارسی روبخونیم برای این آزمون؟؟ معنی شعر و قافیه وعرض. … 

    1.  

      باسلام ما توی همین درورس اصلی اذمون وکالت ماندیم بااین همه سختی که اذمون برقرارمیشه دیگه ادبیات فارسی را کجای دلمون جا بدیم درضمن اصول درس استنباط اذ نظر فقه اسلامی نیازی به حذف این درس نیست خیر این اولین جواب من بود چون امروز مطلب را دیدم

    2. از فردا باید بشینم شعر رستم و سهراب رو حفظ کنم 

      کنون رزم سهراب و رستم شنو                 
       دگرها شنیدستی این هم شنو

      اینا رو باید با جزا تطبیق بدیم و مجازات رستم و سهراب رو پیدا کنیم ???
      و بعد بگیم که آیا رستم بدلیل مرگ پسرش قصاص می شه یا خیر!!

  9. لااقل اصول و استنباط رو حذف کنند و بجای آن ادبیات فارسی رو جایگزین کنند البته ادبیات فارسی کلمات عربی زیادی دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا