دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. اگه سازمان ثبت یه جزیی از دولت بود شاید احتمال برخورد قوه قضایه حتی به شکل جزیی بود ولی با این اوصاف که ریس سازمان ثبت معاون ریس قوه است به هیچ وجه مشکلی برای دکتر خداییان پیش نخواهد آمد.
    شاید اگر تویسرکانی بود یه تلنگری بهش میزدن ولی وقتی ریس جدید منصوب شد و در حمایت از اقدام اجرایی سازمان اعلام آمادگی کرد دیگر حجت تمام شد.
    اگر در همین اول راه آقای خدایان بخواهند برایش مشکل درست کنند و اتهام تقلب یا تخلف به ایشان بزنند دیگر توان اجرایی نخواهد داشت و از عهده مدیریت سازمان برنخواهد آمد.
    برای سازمان ثبت هم که نماد رسمیت و اعتماد اسناد و محکم ترین ادله دعوی رو داره براش چنین اتهامی سنگین خواهد بود و دیگر نمیتواند به اسناد رسمیت ببخشد و برای همیشه برچسپ جعل و تقلب بر پیکرش نقش خواهد بست.
    در شرایط فعلی اختلاف بین ریس سازمان ثبت که معاون ریس قوه است با دیوان عدالت که ریس آن هم منصوب ریس قوه قضایه هست برای آقای رئیسی تازه اول راهش هست گران تمام خواهد شد و دیگر توان مقابله با فساد را نخواهد داشت.
    رئیس قوه ای که نتواند بین منصوبان خودش هماهنگی ایجاد کند و از فساد جلوگیری کند چگونه میتواند با فساد مبارزه کند…

  2. من نمیدونم چرا بعضی ها فک میکنن برای یک یا چند مورد مغایرت باید کل آزمون ابطال بشه؟
    موضوع به صورت صفر و یک نیست( یا کامل صحیح و تایید یا در غیر صورت حتی با کوچکترین خطا ابطال مطلق)
    نخیر ؛ هرگونه اشتباهی قابل اصلاح هست؛ فردی به اشتباه و تخلف پذیرفته رد خواهد شد؛ سهمیه ایثارگری اعمال نشده مجدد با اعمال سهمیه نتیجه بهش میدن؛به اشتباه سهمیه دار اعلام شده درصورتی که سهمیه نداشته مجدد براش نتیجه میدن؛ هر خطایی در جای خود بررسی میشه!
    اگه رویه ی دیوان رو بررسی کنید و یا از وکلایی که در این زمینه ها پرونده داشتند بپرسید بهتر توضیح میدن.
    به این شکل نیست که اگه حق فرد یا گروهی ضایع شده باشه حالا دیگه به پای همه بنویسن و بیان کل آزمون رو برای همه ابطال اعلام کنند.

    1. اقای وکیل مدافع ازمون سردفتری؛الان مشتکی عنه سازمان ثبت می باشد و باید اتهامات محرز شده را پاسخگو باشد نه قبول شده ها نمیشود خطاهای متعددازمون را با اصلاح کردن سر پوش گذاشت مواردی است که قابلیت اصلاح را ندارد مثلا حوزه ای که شرکت کنند تسنن داشت و سوالات احکام نداشتند و زمان بیشتر برای دیگر سوالات داشتند و معلوم نشد نمراتشان چگونه محاسبه شد را میشود با اصلاح کردن حل کرد؟

      1. رسیدگی به ابهام شما بسته به دانستن تعداد این عزیزان دارد.باید دید اصلا چند شرکت کننده از هم میهنان اهل سنت در این آزمون داشته ایم و چند نفر قبول شده اند؟ احتمالا تعدادی نداشته اند که سئوال طرح نشده است.بنابر این موضوع از موجبات ابطال نیست.

  3. آقای منتقد، آزمون اختبار کتبی و تشریحی و شفاهی و به صورت مسئله حقوقی است نه چهار گزینه‌ای که بخواد سنجش برگزارش کنه! در ثانی، بله آزمون بی در و پیکر ماده ١٨٧ هم محصول و دسته گل همین شرکتی است که آزمون سردفتری ١٣٩٧ رو برگذار کرد! و آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور توسط سازمان سنجش برگزار شد!

    1. جهت اطلاع آزمون اخیر دستگاه های اجرایی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.
      مابقی رو از این جواب شما قضاوت میکنیم…

    2. امیرحسام وکیل مطلع!
      آزمون دستگاه های اخیر رو سازمان جهاد دانشگاهی برگزار کرد.
      البته یا شما شرکت نکردی یا برای شما سازمان سنجش برگزار کرده که من از شما عذر خواهی میکنم.

      1. خدا را سپاس که همه دارند به درست نوشتن حساسیت نشان می دهند دوست عزیز و این عالی است.ای کاش خانم زنده دل مانیفستی برای نظر نوشتن درست در سایت بگذارند و همه ملزم به رعایت آن باشیم.

    3. این شرکت برگزار کننده مورد تایید ریس قوه قضایه است.
      حتی مرکز مشاوران و کارشناسان رسمی دادگستری قوه نیز بر تایید فعالیت این شرکت صحه گذاشته اند.
      اگر دارای مجوز لازم برای برگزاری آزمون نبود که سال های سال زیر نظر حفاظت اطلاعات و قضات سخت گیر نمیتوانست فعالیت کند.
      حتی خود قضات دیوان عدالت از بدنه دستگاه قضایی بوده اند و از سیستم جاری دستگاه قضا مطلع اند.
      میدانند که برای اخذ مجوز سلسله مراتب رعایت می شود ؛به شان و جایگاه خودشان اعتماد می کنند و همیشه نظاره گر هستند.
      اینگونه نیست که مجری ناشناخته باشد و قضات دیوان تا بخواهند تحقیقات کنند.

    4. افرادی که حالا متوسل شدند به این نکته که چرا سوالات فقه مخصوص اهل تسنن طرح نشده به این دل خوش نکنید به چند دلیل منطقی:
      اولا در همه ی آزمون ها مثل آزمون وکالت و قضاوت اهل تسنن سوالات فقه را جواب نمیدهند و ضریب درسیش سرشکن میشه بین مابقی درسها و این امری عادیه
      ثانیا خود مذهب سنی به چهار گروه شافعی حنبلی حنفی و مالکی تقسیم میشه که فقه و احکامشون باهم تفاوت داره پس برای هر فرقه باید یه جور سوال طرح کرد تا همه راضی باشند
      ثالثا به فرض محال که این دلیل درست باشه نهایتش حوزه هایی که اهل تسنن درش متقاضی بودند و حالا به دیوان دادخواست دادند و ذی نفع محسوب میشوند باطل میشه چه ربطی به مابقی حوزه ها داره؟؟؟
      این دلیلتون هم نشد مابقی دلیل هاهم که خیلی سطحی و پیش پا افتادست مثل پلمپ نبودن سوالات پلمپ بودن یا نبودن طریقت داره برا صحت آزمون موضوئیت نداره یعنی اگه مراجع نظارتی مثل حفاظت قوه قضائیه سلامت آزمون را تائید کردند پس پلمپ نبودن توش تاثیری نداره

      1. من البته تا حد امکان در این مباحثه مربوطه به آزمون سردفتری دخالتی نمی‌کنم ولی حقیقتا این حرف شما عجیب بود.

        مواد آزمون قضاوت اینها هستند: استعدادشغلی/ حقوق مدنی/ حقوق تجارت/ آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی/ آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری/حقوق جزای عمومی و اختصاصی
        مواد آزمون وکالت هم همین‌هاست منتها به جای استعداد شغلی،‌ اصول فقه وجود داره.

        در هیچکدوم از این دو آزمون درس معارف وجود نداره که شما ادعا فرمودین: «اهل تسنن سوالات فقه را جواب نمیدهند و ضریب درسیش سرشکن میشه بین مابقی درسها و این امری عادیه»
        به نظر می‌رسه شما هیچ سابقه‌ای در شرکت در آزمونهای حقوقی ندارید ولی بازم برای اطلاع از این امر یک نگاه جزیی به آگهی ثبت نام آزمون قضاوت و وکالت کفایت می‌کرد.

  4. آقا یا خانم منتقد اگه شما نخبه بودی که خوشبختانه نیستید به مسئولان و مدیران سایت و معترضین توهین نمی‌کردید! از همین الفاظی که بکار بردید میشه فهمید که شما بویی از نخبگی نبردید! زیرا اولین صفت نخبه بودن، تواضع و اخلاق و احترام به دیگران است که شما فاقد آن هستید!

  5. دوست گرامی که ادعا میکنی از معترضان باهوش‌تر هستید این چه هوشی هستش که واژه (مطمئن) رو نوشتی (مطمعن)!!!

  6. دوستان الان موضع فعالیت اجتماعی شما حساس شده و قرار دیوان رای به ابطال بده 😂 چه ربطی به اختبار داره؟
    اختبار داره کارشو به درستی انجام میده
    بنظر حرص الکی نخورین همه منتظر رای دیوان بمونیم که به زودی همه چی مشخص میشه

    1. ما مشکلی نداریم که….
      اتفاقا ما میخایم با رای دیوان و گزارش سازمان بازرسی ابلاغ بگیریم که حرف و حدیث نباشه و هر کی از ردشده ها اومد دفترمون بهش این رای رو نشون بدیم.
      فقط شما هم قول بده با رای دیوان قانع بشی!

  7. واقعا بعضی نظرات را مطالعه میکنی تعحب میکنی !
    میگن چون حفاظت قوه ناظر بوده دیگه امکان هیچ تخلفی نیست !!!! دوست عزیز انگار شما پیگیر اخبار نیستی الان دیگه ما سر سفره ناهار با هر قاشق که میذاریم دهنمون یه خبر از فلان مفسد و متهم رو اخبار میگه این ادارات حراست ندارن احیانا !
    یه حرفهایی میزنن مرغ پخته توی قابلمه خندش میگیره !!!
    در فرض که حتی کل آزمون ابطال نشه یه تخلفاتی غیر قابل انکاره مثل اضافه و کم کردن ظرفیتها پس اینقدر سنگ سلامت مطلق این آزمون رو به سینه نرنید .

    1. احسنت؛ ما و دکتر خداییان هم منکر تخلفات نیستیم؛ ایشون هم گفتند چیزی که سبب ابطال باشند در تحقیقات یافت نشد.
      بله اگه چند مورد تخلف هم باشد که غیر ممکن نیست و یا سهمیه ای بی جا اعمال شده باشد یا چیزی مغایر با دفترچه اولیه در نتایج باشد باید بررسی و ابطال گردد.
      وگزنه به این بهانه چند تخِلف سبب کل ابطال گردد و بله همه به پای یه مسول بسوزند هرگز!
      مشکل اینجاست که عده ای دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستن؛ مثل اینکه در یک حوزه از کنکور سراسری تخلفی صورت گیرد و توقع داشته باشند کل کشور رو تحت تاثیر قرار بده و لغو کنن!

      1. ان کسی که اب را گل الود کرد اداره ثبت است بالعکس ما دنبال شفافیت هستیم و هیچ متهمی اتهام راقبول ندارد وبه عنوان حقوقدان این را میدانید وجدای همه بحث ها در حوزه ما اهل سنت ۱۰ سوال جواب ندادند و بالتبع زمان بیشتری برای سایر سوالات داشتند با این تعاریف کسی که قبول نشده حق اعتراض ندارد؟ مگر همه نباید ازمون مشابه داشته باشند؟

    2. ما نمیگیم هیچ تخلفی؛ ما میگم تخلف و تقلب مسبب ابطال!
      وگرنه تو یه حوزه ممکنه سوال دیر برسه؛ کپی بد شده باشه؛ مراقب به فردی کمک کنه؛ یکی از صندلی بلند کنن؛ یکی موبایل برده باشه و هزار تخلف ریز و جزیی که نمیتونه سبب ابطال بشه!
      شما در کنکور سراسری هم بررسی کنید اگه تخلف یا اشتباهی صورت گرفته باشه در حق همون فرد که حقش ضایع شده به نحوی جبران میشه یا سعی میکنن اون حوزه دارای مشکل رو به نحوی اصلاح کنن؛ اینجوی نیست که کل کشور رو متوجه خودش کنه!
      حرف ما اینه نظارت حوزه حفاظت اطلاعات و دقت جوریه که اشتباه محرز و کلی رخ نده نه اینکه اونا معصوم باشند یا نتونن خود تخلف کنند.

    3. هیچ آزمونی سالم مطلق نیست.از همین آزمون سنجش تصویر سئوالات کنکورها بیرون می رفت و شب آزمون در سایتها منتشر می شد.در آزمون وکالت هم که سازمان سنجش طراح سئوال نیست و کانون سئوالات را طرح می کند و به سازمان سنجش می دهد بنابراین حفاظت و سلامت آزمون اصلا مطرح نیست.پس چندان هل من مبارز نطلبیم دوست من.

    4. مطلق؟؟
      این بنده خدا نگفته مطلق،گفته اگه تخلفی هم باشه در حد ابطال نیست.مثلا تخلف یک حوزه یا اشتباه بودن یک سوال یا نادیده گرفتن حق بعضی افراد و ….
      مثلا در کنکور سراسری هم من دیدم که یک سوال گزینه صحیح نداره یا مثلا یک سوال رو حذف میکنن،اینجوری نیست که حالا یه عده بیان بگن چون تخلف شده حالا کنکور لغو و یه آزمون مجدد بگیرین!!! میان امتیاز اون سوال را بین سوالات تقسیم میکنن یا به هر طریق جبران ارزش سوال و اون حق میکنن نه اینکه تیشه به ریشه کل آزمون بززن که….
      یا مثلا یک نفر به اشتباه سهمیه ایثارگری براش در نظر نگرفتن یا مثلا سازمان سنجش برای یک نفر انتخاب رشته رو اعمال نکرده و یا دفترچه انتخاب رشته اشتباه تایپی داشته و یه کد رشته رو اشتباه زدن و طرف یه شهر نا مربوط قبول شده و هزاران اشتباه دیگه،برای همون فرد که حقش ضایع شده مجدد انتختاب رشته میکنن و جبران مافات میشه و به این شکل نیست که حالا انتخاب رشته همه از اول مجدد انجام بشه!!
      بله یه عده ممکنه در این آزمون حق شون ضایع شده باشه و صد البته باید بررسی بشه و همه باید به مراجع نظارتی و دادرسی احترام بگذاریم.
      ولی میخام بگم خلاصه آب گل آلود برای خیلی ها ماهی نمیاره، اینو تجربه گفته عزیزم …

      1. خدمت همتون عرض میکنم شما قاضی نیستید منتظر رای دیوان باشید … سازمان بازرسی کم تشکیلاتی نیست که مدعی شده ؛ در همین حد میگم خدمتتون .

      2. خواجه رندان در سروده ای زیبا می فرماید:
        نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند
        جوانان سعادتمند پند پیر دانا را
        ما هم پند پیر آزمونها را به گوش جان نیوشیدیم و پذیرفتیم.اما این پیر فرزانه را باید گفتن که این جوان خود از برگزیدگان آزمون باشد و داعیه ندارد مخالفت را.با مخالفان نیز هم اوا نیست . انچه می گوید و می نویسد نیز از در حق جویی است.با اینکه برگزیده آزمون است اما پای می فشارد که هرکه گژیی پیشه کرده در این آزمون باید پادافره گناه خویش بچشد که این خود آموزه ای بود آیندگان و دیگران را . والله اعلم

  8. دوستان قبول شده من معترض دو سوال دارم سوالات احکام برای اهل سنت حذف شد و ۱۰ سوال کمتر پاسخ دادند ازمون برای همه یکسان نبود و چگونه نمره درس احکام اهل سنت محاسبه شد؟ در حوزه هایی که یک یادو دفترخانه ثبت نام داشت سهمیه ایثارگری چگونه اعمال شد اگر فقط ایثارگر جذب شده همان سهمیه را ابتدا به ایثارگران اختصاص می دادند و وقت،پول بقیه داوطلبان را که حتی نداستند کار نامه شان چه شد نمی گرفتند! امیدوارم جوابی داشته باشید

    1. قضیه ۳۰ درصد کل سهمیه برای ایثارگران که فقط مربوط به این آزمون نیست!
      مثلا برای آزمون دستگاه های اجرایی هم که در هر شهرستان یک نفر میخاهند اعمال می شود.
      دو حالت دارد:
      اول یا از کل سهمیه ۳۰ درصد جدا میکنند و در دفترچه اعلام میکنند این برای سهمیه ایثارگر هست و این برای سهمیه آزاد.
      دوم اینکه ۳۰ درصد از کل سهمیه رو میدن به ایثارگر و بین خود اینها نمره و تراز میذارن و ابتدا این ها براشون انتخاب میکنن بعد بر اساس نمره و تراز سهمیه آزاد پر میشه!
      در این حالت ممکنه سهمیه های ایثارگری اکثرا در یک استان باشند و همه یک گزینه انتخابی داشته باشند و ممکن است برای یک شهر هیچ سهمیه داری انتخاب نکرده باشد.
      مثلا اگه ۱۰۰ نفر پذیرش باشه ۳۰ نفر برای اونا هست.
      حالا از بین خود همه ایثارگرا ۳۰ نفر اول در اولویت انتخاب هستند؛ ممکن است گزینه های انتخابی آنها رقیب شما باشد و ممکن هم هست جزو رقبای شما نباشد. بستگی به این دارد اون ایثارگری که در گزینه رقابتی شما شرکت میکند نفر چندم از لیست ایثارگر باشه برای انتخاب!
      خیلی از نظر نرم افزاری سخت نیست و راحت اجرایی میکنند.

  9. چون دستور موقت صادر شده خارج از نوبت رسیدگی میشه البته الان یک ساله که از شکایت معترضان گذشته ولی همه را بلاتکلیف نگه داشتند خود من به امید اینکه در سردفتری قبول شدم شغلم را از دست دادم اگرهم این آزمون باطل بشه میرم اسنپ کار میکنم ولی دیگه طرف حقوق نمیرم چون زندگیم را گذاشتم رو این آزمونها و به خاطر بی لیاقتی چندتا کارمند آرزوهای هزاران جوان مثل من به فنا رفت

  10. سلام
    ان شالله رییس جدید قوه قضاییه که در حال حاضر پرچمدار مبارزه با فساد و پارتی و رانت و تقلب هستند در این فقره نیز تمام تلاش خود را به کار ببندند

  11. حتی بحث ابطال این آزمون تیشه به ریشه قوه قضاییه هست.
    یعنی قوه قضایه که مظهر عدالت هست،سرشار از قضات هست؛ بالاترین و مجرب ترین حقوقدان ها رو داره حالا میاد اینجوری تخلف کنه و یا تقلب کنه؟
    ما مخالف ارایه کارنامه و روشنگری نیستم چون مطمعنیم از رد شدگان باهوشتر و زرنگ تر و پرتلاش تر و خیلی مفتخر میشم اقدارمون رو به رد شده ها نشون بدیم.

    1. اصلا و ابدا هیچ تیشه ای نیست که به ریشه زده بشه بلکه شاخه های اضافی هست که بریده میشه متخلف در هر کسوت و جایگاهی باشه هیچ امنیتی نباید داشته باشه. هر عقل سلیمی اینو میپذیره و مفید فایده میدونه نه مضر و آسیب رسان .
      اجرای عدالت باعث امید هست .
      مگر نشنیدی سخن امام صادق رو که میفرمایند : عدالت شیرینتر از آب گوارایی ست که تشنه لب به آن دست یابد .
      ان شاءالله پایان این ماجرا هر چه که باشه ابطال یا غیر آن برای متخلفین جز رسوایی حاصلی نداشته باشه .

  12. اگر رای دیوان بر صحت آزمون باشد به این معنی است که به هیچ کسی ظلمی نشده و معترضین دیگر حرفی نخواهند داشت

    ولی اگر رای دیوان بر ابطال آزمون باشد آیا به این معنی است که هیچ ظلمی به پذیرفته شدگان نشده است؟ آیا کسانی که بیش از یکسال از عمر خودشون رو برای این آزمون صرف کردن و به حق قبول شدن باید چوب تخلفات و اشتباهات افراد دیگه رو بخورند ؟ و به همین راحتی بگویند بی خیال کاریه که شده
    اول اینکه گناه ستم پذیری کمتر از ستمگری نیست همانطور که شما به زعم خودتان ستم را نپذیرفتید ما برای چه باید این ستم را بپذیریم .

  13. هم رشته ای گرامی آقای رامین چرا بدون دلیل به وکلا توهین می‌کنید؟ آیا توهین کردن به دیگران به شما شخصیت می‌دهد؟! یا با این توهین فکر می‌کنید که شخصیت شما بالا می‌رود یا دیوان عدالت اداری به نفع شما رأی می‌دهد؟! هم رشته ای گرامی بیشتر تأمل کنید و خویشتندار باشید مثلا شما حقوق خوانده‌اید! آیا اگر کسی معترض به آزمون شد دلیل بر این می‌شود که شما به خود و صنف آن شخص توهین نمایید؟!

    1. برادر گرامی شما که از جایگاه وکالت دفاع میکنید تا حالا شده کانون وکلا یه نظر سنجی در مورد نظر مردم در مورد صنف وکالت انجام بده و ببینید آیا اکثر مردم وکلا را طرف دار عدالت و حق میدانند یا افرادی به دنبال منفعت؟؟؟؟ قسمتی از کار وکیل قلب کردن واقعیت است البته در همه مشاغل افراد شریف هم وجود دارد که انشااله شما یکی از آنها هستید.در کل بحث من این بود که چرا سایت حقوقی که ادعای بی طرفی در این قضیه را دارد اخبار معترضان را با آب و تاب منتشر میکند و به آن دامن میزند لکن هیچ خبری از اقدامات پذیرفته شدگان منتشر نمیکند که خانم زنده دل ذیل یکی از نظرات توضیحاتی را ارائه کردند که از ایشان و مسئولین سایت اختبار تشکر میکنم. به هرحال به نظر من هرچه فریاد دارید برسر مسئولین بی لیاقت بکشید که این داستان را درست کردند و آزمون باطل بشود یا نشود حقوقشان را میگیرند و اصلا برایشان مهم نیست چندنفر را بدبخت کرده اند

      1. بجاش سایت ایران استخدام مدافع حقوق شماست و کلا نظری غیر از نظر قبول شده ها منتشر نمیکنه بازم به اختبار

  14. دوستان هم رشته ای گرامی اعم از قبول شدگان و معترضین به آزمون سردفتری متأسفانه این عدم برگذاری صحیح آزمون توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور با عدم سپردن آزمون به بانی اصلی یعنی سازمان سنجش هستش که باعث درگیر شدن قبول شدگان با معترضین شده است! جالبه که سازمان ثبت ادعا می‌نماید که این شرکت خصوصی خوش نام و خوش سابقه هم هست! آیا کسانی که در آزمون ماده ١٨٧ مشاوران شرکت کرده‌اند از نحوه برگزاری آزمون مذکور راضی بودند؟! ضمن این که در همین سایت اختبار شرکت‌کنندگان بیان نمودند که حتی داوطلبان تلفن همراه هم با خود آورده بودند و از آن علناً استفاده می‌کردند! آقای رئیس قدیم و جدید سازمان آیا این موردی که بیان شد دلیل خوش نامی شرکت برگزارکننده محسوب می‌شود؟! که برگزاری آزمون مهم سردفتری را که ده سال بود برگزار نشده بود و حساس بود را به این شرکت واگذار نمودید؟! معترضین و قبول شدگان همه قربانی این تصمیمات شده‌اند! دوستان گرامی مطمئن باشید اگر آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می‌شد مثل آزمون وکالت، کارشناسی دانشگاه‌های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری و آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور با آن جامعه آماری زیاد، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و همه با دیدن رتبه و درصدهای خود به آزمون به نتایج آن تمکین می‌کردند و کسی اعتراض نمی‌کرد. انشاالله که رأی قطعی دیوان عدالت اداری با عدالت و در نظر گرفتن حقوق متعرضان و قبول شدگان صادر شود و هر چه بود همه نسبت به آن تمکین نمایند. با آرزوی موفقیت برای تمامی قبول شدگان و معترضین.

    1. آیا آزمون مشاوران رو هم سازمان سنجش برگزار کرد؟
      آیا آزمون استخدامی فراگیر ۶ رو هم سازمان سنجش برگزار کرد؟
      آیا اختبار وکلا رو هم سازمان سنجش برگزار کرده؟
      اینا بهانه است.
      ما به معترضان حق میدیم که کارنامه و تراز و نمره شون بخان ولی اینکه اتهام تقلب یا تخلف رو عنوان کنند اصلا قابل پذیرش نیست.
      این که فک کنن با شانتاژ تبلیغاتی یه سایت بی اعتبار مثل اختبار میتونن راه به جایی ببرن کور خوندن و ما هم به عنوان نخبگان جامعه حقوقی توان دفاع از خود رو داریم و شکست نخواهیم خورد.
      ا

    2. ما قربانی نیستیم!!!
      ما تلاش کردیم و و به نتیجه رسیدیم و به زودی روشن خواهد شد که حق با چه کسی است.اتفاقا خیلی خوب شد که دیوان و سازمان بازرسی هم ورود کرد وگرنه تا مدت ها یه عده میگفتند حق ما خورده شد و کسی به داد ما نرسید.
      حالا همه بهانه تمام میشه و بعد از رای دیوان خواهیم دیدم تلاشگر کی بوده و متوقع بی تلاش چه کسانی….
      امیدوارم به رای دیوان پایبند باشید،هرچند بعید است….
      البته من هم جای شما بودم معترض میشدم،کم چیزی رو از دست ندادید….
      من که بالای دفترم میزنم قبولی ۹۷ تا ثابت بشه بعد از رسیدگی دیوان و سازمان بازرسی این ابلاغ برای من صادر شده است.

  15. لطفا جای لت و پار کردن همدیگه، یکی به من بگه رای کی صادر میشه؟؟؟ دوستانی که سابقه پرونده با دیوان رو دارین لطفا پاسخ بدین

      1. قبول شده
        کسایی که قبول بحق زحمت کشیدن مطالعه کردن الکی قبول نشدن.اگه این آزمون باطل بشه ناحقی بزرگی شده.حق کشی شده ومطمعن باشید این اتفاق نمیفته.شرایط برای همه مساوی بوده

    1. بفرمایید نگاهی به آراء دیوان بکنید و گردش کار رو مطالعه کنید به تاریخها توجه کنید اکثرا بیشتر از یک سال طول کشیدن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا