افزایش پرونده‌های شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری با اجرایی شدن قانون جدید

پایگاه خبری اختبار- رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سالانه حدود ٣٠٠ هزار فقره پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان رسیدگی می‌شود.

یه گزارش اختبار به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشستی که در آن نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، معاون اول قوه قضاییه، نمایندگان عضو فراکسیون راهبردی مجلس، وزیر دادگستری، معاون منابع انسانی قوه قضاییه و معاون حقوقی قوه قضاییه حضور داشتند، گفت: از نمایندگان مجلس دعوت می‌کنم در دیوان عدالت اداری حاضر شوند و جلسه مشترکی با حضور آن‌ها تشکیل دهیم؛ باتوجه به اینکه فلسفه تشکیل دیوان، حمایت از ساحت مجلس به عنوان نهاد مهم قانونگذاری است، آرای دیوان در مقام صیانت از قوانین صادر می‌شود.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه افزود: همه تلاش‌مان این است که شاخصی که شما به عنوان قانون وضع می‌کنید، در نظام اداری کشور رخ داده و تخطی‌ای از آن صورت نگیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: سالیانه حدود ٣٠٠ هزار فقره پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ١٢٠ قاضی در دیوان عدالت اداری فعالیت می‌کنند و در قوه قضاییه برای هر قاضی، رسیدگی ماهیانه ١٠٠ پرونده تعریف شده است، تاکید کرد: در شعب تجدیدنظر میانگین ارجاعات، بعد از اجرای این قانون به بالای ۶٠٠ فقره پرونده می‌رسد؛ لذا در حال حاضر ١٣٠ قاضی کم داریم که برای رفع این نقصان، یا قوه قضاییه باید قضاتی را اختصاص دهد یا اینکه باید این کمبود به نحوی جبران شود و اعتبارات کافی برای حمایت از قضات دیوان عالی اختصاص یابد.

مظفری افزود: با گذشت ٩ ماه از سال تنها ۴٠ درصد از اعتباراتی که برای ما در نظر گرفته شده بود را تخصیص دادند. با این مبلغ باید به هزار نفر حقوق دهیم و بخشی را هم برای تامین هزینه‌های عمرانی، جاری و سایر موارد اختصاص دهیم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:چند بار به به برخی کمیسیون‌های مجلس گزارش دادیم، اما مورد توجه قرار نگرفت که امیدواریم توجهات لازم مبذول داشته شود. جایگاه قوه قضاییه آن‌طور که باید مورد توجه نیست.

بیشتر بخوانید:

کتاب قانون دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

کتاب محشای منقح دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متاسفانه وقتیرخود دولت متخلف میشود وای به حال مردم عادی مثلا یکی از تخلفات اشکار دولت تبعیض در حقوقات ورفاهیات است که کارکنان ا.پ جتی یک ریال رفاهیات ندارند ولی سایر کارکنان دارند واگر قانون هست باید برای همه باشد نه عده ای استفاده کنند وعده ای نداشته باشند چرا کارکنان بانک در سال ۵۰ ملیون رفاهیات بگیرد ولی در ا.پ یک دکترا صفر ریال نرفاهیات داشته باشد واین تبعیضات باعث شکایت به سازمان می شود. وموضوعات دیگر مثل فوق العاده ویژه ۵۰ درصد که همه ی ادارت می گیرند بجز ا.پ و…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا