دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. دوست گرامی آقای سعیدی، این‌که بگویید قاضی محترم صادرکننده قرار تسامح نموده‌اند با این که بگویید دادرس دستور نویس شتابزده عمل کرده است! فرقش از عرش تا فرش است دوست گرامی به قول یکی از منتقدان شما که زیر نظر شما کامنت گذاشته الکی فقط میخواید با الفاظ، مطلب رو بپیچونید اما دوره سفسطه بازی و پیچوندن گذشته! اینا دیگه حتی برا عوام الناس هم جواب نمیده! اینا به قول خود شما مربوط به سال ۱۲۹۷ زمان جلوس ناصرالدین شاه قاجار هستش دوست گرامی و نه ١٣٩٨!

    1. باز به شما یادآوری می کنم که دادرس دستور نویس محترم بسیار شتابزده عمل کرده و حتی در اوراق پرونده مداقه اولیه هم نکرده است.ضمنا اگر وکیل باشی می دانی که داستان رسیدگی مقدماتی با هدف صدور دستور موقت که می تواند تبعات فراوانی باشد با حکایت یک مطالعه ساده متفاوت است دوست من.ضمن اینکه نه ترکیب “دادرس دستور نویس” توهین است نه اظهار نظر پیرامون شتابزدگی او.اصلا این بیان وصف مجرمانه توهین ندارد.از طرفی ترکیبهای “مسامحه کردن” و “مساهله نمودن” دست بر قضا تندتر از انتساب “شتابزدگی” است! در آنجا عمد در کار است و اینجا کوتاهی جناب وکیل.
      ضمنا گویی تعریف سفسطه را هم نمی دانی.مصداق سفسطه ای که کرده ام چیست؟ نمی دانم این اصطلاح کوچه بازاری پیچاندن که دانشگاه دیده های ما به کار می برند یعنی چه؟! اگر بگویید پیچاندن یعنی چه آنوقت خواهم پرسید کو مصداقش؟
      لطفا جملاتت را هم ادبی و نوشتاری بنویس دوست وکیل دانشگاه علامه دیده! بخدا برای شخصی چون شما برازنده نیست بکار بردن این واژه ها: “هستش” ، “پیچوندن”، “جواب نمیده” ، “اینا” ، ” برا” و ………..! شما دارید می نویسید و این با بیان شفاهی متفاوت است.باید درست بنویسیم.البته شما مختارهستی و من فقط توقعم را بیان کردم.می اندیشم وقتی کسی می گوید جزء اشخاص ویژه است باید مواردی اولیه را دقیق رعایت کند از آن جمله است رعایت اصول نوشتار.کسانی را در اینجا می بینم دارند قلم می زنند که ادعایی هم ندارند اما هم درست می نویسند و هم خوب تبیین می کنند اندیشه شان را.

    2. سلام آقای امیر حسام اگر اطلاعاتی راجب چگونگی اعمال نمره درس احکام دارید بفرماییدی…یا اینکه کلا سوالات حذف شده است؟؟

    1. به ازای هر معترض یک ظرفیت جدید اضافه میشه ، البته با این شعار به ازای هر فارغ التحصیل حقوق یک دفترخانه .

      1. اختبار دیگر ثابت کرده است طرفدار ۷۰۰۰۰ معترض هست نه ۱۰۰۰ قبولی منافع اش در این هست خب ۱۰۰۰ قبولی که ارزش سرمایه گزاری برای فروش سئوال را نداره یک سال گذشته نشان داده چقدر طرفدار معترضین بوده و همواره بر علیه قبولی ها بوده این مسئله قابل انکار نیست سیاست یک بام و دو هوای سایت اختبار مشخص شده هست

  2. مسئول منصف وب سایت خبری اختبار : ((به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، بیش از ۲۲۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۹۷ در مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجمع و نسبت به دستور ابطال آن، اعتراض کردند.)) این خبر که مربوط به تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ می باشد و در مورد قبول شدگان آزمون است ، , مجددا” جایی در میان خبرهای حقوقی وب سایت شما ندارد. باز هم مصداق یک بام و دو هوا … و دوباره شبهه تبعیض و جانبداری یک سویه آن وب سایت از معترضان به آزمون است.

    1. سلام
      روز تجمع یکی از همراهان شما خبری در این مورد برای ما فرستاد که فاقد هرگونه جزییات بود و صرفا اعلام کردند جلوی سازمان تجمع کرده‌ایم. از ایشان خواستم عکس یا جزییات بیشتری بفرستند فرمودند لیدرها اجازه نمی‌دهند. مطلب را در همان حد که ایشان اعلام کردند در کانال قرار دادم که بلافاصله آماج توهین سایر دوستان شما قرار گرفتیم که چرا خبر فاقد آمار دقیق شرکت کنندگان است. خدمت ایشان عرض کردم که ما مشهد هستیم و دسترسی به آمار عزیزان نداشتیم و در صورت تمایل برای ارسال هرگونه خبر و تصویر یا مصاحبه با ما تماس بگیرند. شماره تماس خودم و دفتر کارمان را ضمیمه کردم و از ایشان درخواست کردم مطلب را در گروه‌های تلگرامی‌ای که دارند به اشتراک بگذارند تا هر کس تمایل داشت برای مصاحبه با ما تماس بگیرد که تا این لحظه هیچ خبری نشده و صرفا یک نفر گفت جلسه ای با مسوولان داشتیم اما از صحبت درباره جزییات آن معذورم.
      «قبول‌شده آزمون»‌گرامی؛ در همین جا از جناب‌عالی دعوت میکنم اگر تمایل به گفت‌وگو و ارسال خبر یا تصویر درباره این تجمع و شرکت‌کنندگان و نتایج آن و محتوای جلسه برگزار شده با مسئولان سازمان دارید با ما تماس بگیرید.

      1. وللقلم ما یسطرون خبرگزاری فارس هم این خبر را زد چطور شما از نامه بازرسی در خبرگزاری تسنیم نگذشتید بعد این خبر را که خبرگزاری فارس هم گذاشت نگذاشتید ؟ چرا ؟ آیا غیر از این هستنا که منافع اقتصادی و تبلیغاتی تون در گرو راضی کردن معترضی هست که گزینه مناسبی برای تبلیغات کلاس و جزوه میباشد اگر غیر این هست که یک سال گذشته با جانبداری یک سویه خودتون این را ثابت کردید پس به جای تکذیب این واقعیت شفاف باشید ر

      2. والا لیدر هاشون توهم توطئه دارن، میخوان چراغ خاموش عمل کنن از ترس معترضین بعد میان میگن چرا در حق ما اجحاف شده کسی راجع به ما چیزی نمیگه، شما که قفل گروه هاتون از گاو صندوق بانک مرکزی بیشتره و صد مدل کارت شناسایی میگیرین دیگه چه گله ای دارین از اینکه اختبار تون چرا منتشر نمیشه. ما هر چی باشیم رو بازی می‌کنیم نه با ترس و لرز

  3. امیدواریم دوستانی که ایقد از دیوان عدالت دفاع میکنند بعد صدرور رای یا اتمام این ماجرا باز هم رو نظر خودشون بمونند و نگن اعمال نفوذ شد یا ….
    خلاصه رای دیوان فصل الخطاب هستا؛ یادمون نره

  4. ضمناً دوست گرامی آقای سعیدی من وکیل مدافع حق هستم! و هیچ چیز لذت بخش‌تر از دفاع از حق نیست ولو به صورت مجانی!

  5. دوست هم رشته ای گرامی آقای اکبر طبری هم معاون اجرایی آیت‌الله آملی لاریجانی بود اما الان کجاست پشت میله های بازداشت موقت! پس در قانون اساسی برای هیچ عنوان وسمتی، مصونیت و معصومیت در نظر گرفته نشده است! که شما ادعا می‌کنید فلانی چون سمتش این بوده یا فلانی چون معاون فلانی بود، پس معصوم هستش!

    1. چه کسی گفته انسانهای عادی معصومند؟ این اولا.
      ثانیا آقای وکیل مدافع شما که مدعی هستی در دانش حقوق و کالت از عالم وآدم سر هستی چرا اسم افرادی را میاوری که در بدترین شرایط تنها متهم هستند و هنوز محکوم نشده اند؟! قانون آزادیهای شهروندی را نخوانده ای؟ حقوق بدیهی انسانهارا نمی دانی؟ شما ندانی که بداند؟ اگر به فرض تبرئه شدند چه؟ اینجا سایت عمومی است برادر من.مال حقوقدانهاست.به صنف تره بار تعلق ندارد که شما اینطور کامنت می نویسی!
      ای داد!

  6. آقای سعیدی عزیز، مگر نمی‌گویید این واژه‌هایی که بکار برده‌اید توهین محسوب نمی‌شود! خب تشریف ببرید دیوان عدالت اداری و در مقابل قاضی محترم صادرکننده قرار همین واژه‌ها رو تکرار کنید تا عکس‌العمل قاضی محترم رو در برابر شما به نظاره بنشینیم!

  7. دوست گرامی آقای سعیدی، خیلی جالبه شما خودتون لینک میدین که احکام شرعی ضریبش (۲) بوده؛ بعد خیلی راحت به کذب ادعا می‌کنید که ضریب آن (۱) بوده است!

    (اولا سازمان کجا مدعی شده؟ بعد هم شما آمار بگیرید چند نفر اهل سنت در آزمون ثبت نام کرده اند؟ کدام اهل سنتی برای سردفتری در تهران متقاضی بوده؟! هرچیزی را باید به زیان اورد دوست گرامی؟! بی تردید همه در حوزه های مربوطه با هم رقابت کرده اند! که شرایطشان مساوی بوده است.بعد هم احکام ضریب یک داشته اینقدر اثراتش بنیان برانداز نبوده برای اکثریت که.)

    1. دوست گرامی وقتی منبع خبر درج می شود دیگر نمی شود فرد را به سوء نیت متهم کرد.اگر سوء نیت بود لینک را نمی گذاشتم. بعد هم اینکه در مقابل سه درس با ضرایب ۳ ضریب یک و دو آن هم در یک درس اثر چندانی ندارد.ضریب وزنی درس را نسبت به دروس و ضرایب بررسی بفرما به این نتیجه خواهی رسید.

  8. آقای سعیدی عزیز، شما که این قدر ادعای پیشکسوت بودن و مجتهد بودن در رشته حقوق رو ادعا می‌کنید هنوز متوجه این مطلب نیستید که به مقام قضایی صادرکننده رأی نمی‌گویند (دستور نویس)! بلکه می‌گویند (قاضی صادرکننده قرار). بعد ادعا می‌کنید وکلای کانون هنوز جای فاعل و مفعول را نمی‌دانند! به خاطر همین است برادر من که می‌گویم دوره شما تمام شده است. یکی از آداب حقوق خوان‌ها این است که علاوه بر بکار بردن الفاظ صحیح؛ به حرمت اخلاقی الفاظی که بکار می‌برند عالم و آگاه هستند! دوست گرامی یادم هست شما در مورد یک مخاطب عزیز جمله ای را بکار بردید که اصلاً در شأن یک حقوق خوان آن هم با سن و سال شما نیست و آن این جمله بود: (… این انسان کوچک چقدر هواخواه دارد)!

    1. واقعا ورود این ایراد جای تعجب و حیرت دارد آن هم از یک وکیل دعاوی که خود باید استاد تفهیم از متون باشد.نوشته ها را درست بخوان دوست عزیز من. چه کسی در سایتی عمومی به طرف مقابل توهین می کند که من دومی اش باشم؟! جناب وکیل آن جمله که نوشتم منظورم خودم بود: گویا علیرضا بود که به کمک شما امده بود و سخت بر من تاخته بود که با بیان طنز و نوعی استفهام انکاری نوشتم ” این انسان کوچک چقدر هواخواه دارد” .لااقل در مواردی که برایتان مبهم است سکوت بفرمایید.

  9. دوست گرامی آقای سعیدی، صدها بار در نظرات خود گفتید من منظورم این نبود آن بود! به نظرم باید نظر مرحوم دکتر شهیدی رو برا خودتون در مورد استفاده ز الفاظ حقوقی قاب می‌کردید! عرف می‌گوید الفاظی که شما در مورد قاضی محترم صادرکننده قرار، توهین محسوب می‌شود.

    1. من حرفهای زده ام را هرگز انکار نکرده ام و نمی کنم.می گویی نه یک مورد بیاور.
      در مورد توهین عرفی هم خوب است که بفرمایی منظورت کدام عرف است؟ خود ما بارها در دادخواست تجدید نظر نوشته ایم که دادرس بدوی با تسامح رای داده تساهل کرده در مطالعه مستندات پرونده کوتاهی کرده ،شتابزدگی به خرج داده قضات محترم هم خم به ابرویشان نیاوردند.پس مدام در حال توهین بوده ایم و خودمان نمی دانستیم.شما وکیلی و پرمدعا برادر من! لااقل چیزی بنویس که قابل دفاع باشد. این سایت عمومی است و پرمخاطب.

  10. عزیزان قبول شده اصلا نگران نباشیند مطمئن باشیند قضات دیوان عدالت اداری دارای شرافت،تجربه و عدالت کافی هستند و از روی هیجان تصمیم گیری نمیکنند

    1. اختبار هم فقط بلده نظرات قبول شدگان را سانسور کنه یا نصفه منتشر کنه کاملا مشخصه تو آزمون شرکت کردید و قبول نشدید وگرنه دلیلی نداره انقدر جانب داری کنید دیروز حدود سیصد نفر از قبول شدگان روبروی اداره ثبت تجمع کردند هیچ خبری ازش منتشر نکردید ولی ده نفر که معترض بودند و تجمع کردند شد تیتر یک اختبار البته از کسی که نان وکالت خورده نباید انتظار دفاع از حق داشت باید دید نفعش در چیه این نظرهم سانسور کنید

      1. این مسئله طبیعی هست منافع اقتصادای و مالی این سایت در تبلیغاتش هست و رضایت مندی موسسات در راضی کردن ۷۰۰۰۰ معترضی هیشه برای ازمون های بعدی حقوقی بهشون سئوال و جزوه بفروشن ۱۰۰۰ نفر قبول شده چه نفعی براشون داره

  11. ضمناً اعتراض به آزمون حقی است که قانون دیوان عدالت اداری به اشخاص معترض اعطاء نموده است. و نیازی به تضمین من و امثال من ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.

  12. سلام.یک اصل مهم که همه به اون بی توجهیم اینه که دیوان متشکل از قضات و مستشاران مطلع و عادلیه که ابدا اهل حق کشی و اجحاف نیستند.دستور موقت هم دلیل بر قبول ادعای مدعی نیست پس بی خود به خودمون وعده بیجای ابطال رو ندیم و اینجوری اعصاب خودمون و دیگران رو بهم نریزیم.بخدا نا امیدی بعد از امید واهی کشنده و موثر در اینده است.هرچی خدا بخواد همون میشه.همه ما از جامعه حقوقی هستیم و نزاکت و دیسیپلین این رشته اقتضا میکنه به هم احترام و محبت داشته باشیم.پیروز و مانا باشید.

  13. در قانون اساسی همه افراد ملت در برابر قانون مساوی هستند و قانون اساسی نگفته که این افراد در برابر مراجع قضایی و اداری مصونیت دارند! و هیچ یک از این افرادی که گفتید برتری در برابر قانون ندارند.

  14. آقای خدایان معاون حقوقی قوه قضاییه بوده و الان ریس سازمان ثبت و معاون ریس قوه؛ یعنی این شخص با این همه تجربه هنوز نمیدونه اگه تقلب یا تخلفی صورت گرفته نباید تایید کنه؛ پس خبری نیست.
    از طرفی آقای تویسرکانی هم مشاور ریس قوه قضاییه هستند ک اگه چنین تخلفی محرز بود دیگه به این سمت منصوب نمیشد.
    ما به انتصابات و تصمیمات ریس قوه اعتماد. داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا