نحوه شکایت از ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق

پایگاه خبری اختبار- امکان شکایت آنلاین از نحوه عملکرد ادارات، کارکنان و فرآیندهای ثبتی فراهم شد.

به گزارش اختبار، شهروندان می‌توانند شکایات خود را از نحوه عملکرد ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق به صورت الکترونیک در سامانه «ثبت من» ثبت کرده و از طریق همین سامانه پاسخ لازم را دریافت کنند.

شاکیان برای استفاده از این سامانه می‌توانند به آدرس my.ssaa.ir مراجعه و پس از ثبت نام و اخذ کد کاربری و ورود، گزینه ثبت شکایت را انتخاب و شکایت خود را درج و پیگیری کنند.

شکایت می بایستی مستند و مستدل بوده و مدارک و مستندات شکایت اسکن شده و در سامانه بارگذاری گردد. رسیدگی به شکایات غیرمستند امکان پذیر نمی باشد.

در صورتیکه شکایتی راجع به موضوع مورد شکایت در سازمان ثبت و یا ادارات تابعه مطرح نموده اید به منظور رسیدگی دقیق، شماره شکایت، مستندات مربوطه و نتیجه رسیدگی را در بخش مستندات سامانه بارگذاری نمائید.

چنانچه ادارات ثبت از اجرای رای صادره مراجع قضایی، هیات نظارت و یا شورای عالی ثبت استنکاف می نمایند موضوع قابلیت طرح و رسیدگی در بازرسی را خواهد داشت.

متوسط زمان رسیدگی به شکایت، در حدود دو ماه پیش بینی می گردد که با توجه به موضوع شکایت ممکن است مدت زمان فرآیند رسیدگی کمتر یا بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید بنده تاریخ ۲۸بهمن ۱۴۰۲ با هماهنگی یکی از همسایگان می‌خواستند سند بگیرن به بنده گفت که بنده بعنوان شاهد بروم ثبت اسناد امضا بکنم که اون کارمند واقعا خیلی بی ادب بود که بنده روقبول نکرد بدون هیچی حتی به بنده هم توهین کرد چرانباید بااین گونه افراد برخود بشه درصورتی که بنده اصلا بی احترامی نکردم ویه جانباز این مملکتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا