کلید آزمون وکالت ۹۵ منتشر شد

کلید آزمون وکالت ۹۵ از سوی اسکودا اعلام شد

برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون وکالت ۹۶ به این آدرس مراجعه کنید

دفترچه سوالات آزمون وکالت ۹۵ نوع A را از اینجا دانلود کنید

 

کلید آزمون وکالت 95

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۶۴ دیدگاه ها

  1. جناب بخشنده گرامی ـ میشه خواهش کنم لطفاً تحلیلی در مورد تراز و کف معدل امسال "در مقایسه با سال ۹۴" ارائه بدی

    با توجه به کلید ارائه شده و سطح سوالا و…

    ممنون میشم

    منتظرما….

      1. سلام اقا امین عزیز. اول اینکه به بنده افتخار دادید. قابل دونستید و متشکرم. دوم اینکه نتیجه عالی شمارو تبریک عرض می کنم. با توجه به نظر اکثریت و نظر بیشتر افراد تو همین سایت و نظر شخص استاد قاضی زاده ( مدرس محترم جزا در داداستان) امسال کلیت سوالات از کلیت سوالات پارسال سخت تر بوده. ولی چون کاهش ظرفیت داشته به نظر من همون کف معدل پارسال امسال تکرار می شود در اکثر کانونها ولی کانونهایی که ظرفیت پذیرش اونها ۳در صد به پایین باشد به نظرم کف معدل کمی بالا بیاید حدود ۵ در صد . یعنی مثلا ۱۲ میشه ۱۲.۵ ببخشید طولانی شد .پیروز باشید

        1. ممنون ـ مثلاً مرکز چه بلایی سرش میاد؟ اگه پاسخ طولانی شد عیب نداره. هرچی بلدی بگو

          شما خودت خراسان شرکت کردی؟

          (جواب رو به متن اولم بده که پنجرت باریک نشه یا مستقل بذار ـ مرسی)

        1. خدارو شکر ـ شک ندارم که شما وکیل قدری خواهی شد و آینده موفقی خواهی داشت. 

          ممنون . ممنون

          1. به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهی چشید امین اقای گل. شما هم عالی و با نزاکت هستید.پیروز باشید.

  2. سلام کسی میدونه کف معدل کردستان چنده ؟؟با معدی ۹/۵۰ الی ۱۰ مشه قبول شد با ظرفیت ۱۰نفذ؟؟؟

    1. سلام فکر نمی کنم چون  با توجه به سوالات امسال که دادرسی و مدنی درسهای ۳ واحدی آسون بودن معدل می ره بالای ۱۱ برای شهر های با بار علمی کمتر و بالای ۱۲ برای شهر های با بار علمی بیشتر

    2. سلام دوست هم کانونی ولا کف معدل از یازده و چهله پارسال معدلم ده و چهل بود رتبم ۶۸ شد

  3. K .K:
    ? ایراد مطرح شده توسط اساتید موسسه آموزش عالی فاضل به کلید سوال۸۳ درس حقوق جزا ، آزمون وکالت سال ۱۳۹۵ :
    ۸۳- "الف" به قصد قتل "ب" تیری به سمت او شلیک می کند که به علت اشتباه به "ج" اصابت می کند، لیکن مجنی علیه پس از درمان از مرگ نجات پیدا می کند. "الف" به کدام اتهام تحت تعقیب قرار می گیرد؟
    ۱)جرم عقیم 
    ۲)شروع به جرم قتل عمدی
    ۳)ایراد جرح و صدمات عمدی
     4)جنایت خطای محض

    راجع به این سؤال واضح و روشن است که اشتباه در هدف می باشد.پس جنایت خطای محض است.در سوال هیچ اشاره ای به قصد مرتکب نشده تا بتوان نوع جنایت را تشخیص داد.این موضوع مورد اتفاق نظر همه ی حقوق دانان کشور می باشد.موضوع سوال اشتباه در هدف است.که مرتکب قصد ایراد جنایت به «ب» را داشته اما به علت اشتباه تیر به شخص «ج» اصابت می کند.در این صورت جنایت نسبت به «ج» خطای محض است.  مگر آن که مرتکب آگاه و متوجه باشد که تیر به «ج» اصابت می کند یا آن که جانی، مرتکب تقصیر شده باشد . که در حالت اول جنایت عمدیست و در حالت دوم جنایت شبه عمد(بند پ ماده۲۹۱ق.م.ا) است و در غیر این صورت جنایت نسبت به شخص «ج» خطای محض است.

    با توجه به متن سوال که نه اشاره ای به تقصیر جانی کرده است و نه اشاره ای بر آگاهی و توجه مرتکب براینکه اقدامش نوعا موجب جنایت بر دیگری میگردد .
    بنابراین در سوال۸۳ با توجه به استدلال مذکور و اتفاق نظر حقوق دانان پاسخ صحیح گزینه ۴( جنایت خطای محض) می باشد

  4. چرا کسی جوابم رو نمیده؟

    با این درصد ها با ظرفیت ۴۰ نفر قبول میشم؟

     

    مدنی ۷۰

     

    آدم ۶۰

     

    تجارت 62

     

    اصول ۲۰

     

    آدک ۷۰

     

    جزا ۵۵

     

    لطفا جواب بدید ممنون

    1. سلام ، معدل شما ۱۲/۰۶ که بستگی داره کدوم کانون باشین اگه غرب ایران هستین یا بوشهر و جنوب به احتمال زیاد قبول می شین ولی شهر های دیگه هم احتمالا احتمالا نه صد در صد امکانش هست

  5. K .K:
    ? ایراد مطرح شده توسط اساتید موسسه آموزش عالی فاضل به کلید سوال ۹۲ درس حقوق جزا ، آزمون وکالت سال ۱۳۹۵ 
    ۹۲- "الف" پس از سرقت از مغازه جواهر فروشی، برای فرار از اتومبیلی که "ب" با هماهنگی قبلی در مقابل مغازه قرار داده است. استفاده و با راندن آن متواری می شود. کدام مورد در خصوص اقدام "ب" صحیح است؟
    ۱)معاونت در فرار است
    ۲)مشارکت در سرقت است.
    ۳)معاونت در سرقت است.
    ۴)جرم نمی باشد.

    همانگونه که در متن سوال آمده است ، اتومبیل توسط شخص «ب» با هماهنگی شخص«الف» در آن مکان قرار داده شده است. با توجه به پیش مقدمه سوال دو نکته را باید مد نظر قرار داد
     اولا ، "وجود اتومبیلی برای فرار" که از موجبات تسهیل وقوع جرم و یکی از مصادیق معاونت در جرم طبق بند "پ" ماده ۱۲۶ ق.م.ا است ، بنابراین باید توجه داشت که قطعا بین سارقی که وسیله ای برای فرار دارد با سارقی که فاقد چنین وسیله ای است، در سهولت در فرار تفاوت فاحشی وجود دارد و تهیه اتومبیل از مصادیق بارز تسهیل ارتکاب جرم بوده و به طریق اولی از مصادیق معاونت می باشد .

    ثانیا ، عنوان " با هماهنگی قبلی" که مبین وحدت قصد و اقتران زمانی بین معاون و مرتکب جرم بعنوان یکی از شروط تحقق معاونت مندرج در تبصره ماده ۱۲۶ ق.م.ا میباشد، بنابراین سایر ارکان تحقق معاونت نیز در این فرد وجود دارد: ۱.جرم بودن عمل فاعل اصلی ۲.تقارن و هم زمانی(که تقارن و هم زمانی نه نسبت به تهیه وسایل ارتکاب جرم«بند ب ماده ۱۲۶» بلکه نسبت به تسهیل وقوع جرم«بند پ ماده ۱۲۶» محقق شده است) .
    بنابراین در سوال۹۲ گزینه ۳ ( معاونت در سرقت ) پاسخ صحیح می باشد

  6. K .K:
    ? ایراد مطرح شده توسط اساتید موسسه آموزش عالی فاضل به کلید سوال ۹۵ درس حقوق جزا ، آزمون وکالت سال ۱۳۹۵ 
    ۹۵- "الف" ساختمان مسکونی متعلق به "ب" را به عنوان مال متعلق به خود، به شخص "ج" می فروشد. این اقدام، حایز کدام عنوان جزایی زیر است؟
    ۱)کلاهبرداری، فقط
    ۲)انتقال مال غیر، فقط
    ۳)کلاهبرداری و انتقال مال غیر
    ۴)معامله معارض، فقط

    بزه انتقال مال غیر در قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر ، مصوب ۱۳۰۸ پیش بینی شده است.که طبق ماده ۱ قانون مذکور این جرم کلاهبرداری محسوب شده.عمل مزبور در فرض سؤال، بزه انتقال مال غیر می باشد.این عمل در قانون ، عنوان مجرمانه خاص دارد که یکی از صور خاص کلاهبرداریست لکن کلاهبرداری محسوب شدن این عمل، باعث تغییر عنوان مجرمانه خاص نمی باشد. طبق نظریه شماره ۱۶۵۲/۷ مورخ ۱۰/۷/۱۳۷۰ اداره حقوقی قوه قضاییه نسبت به انتقال مال غیر فقط مقررات کلاهبرداری شامل عمل مرتکب میشود و مجازات آن عطف بر کلاهبرداری شده است( دکتر میرمحمدصادقی ، حسین، جرائم علیه اموال ، ص۱۴۳ پاییز ۱۳۹۲،نشر میزان،چاپ۳۵)

    بنابراین در این سوال گزینه ۲ ( انتقال مال غیر،فقط) پاسخ صحیح می باشد.

  7. K .K:
    ? ایراد مطرح شده توسط اساتید موسسه آموزش عالی فاضل به کلید سوال ۱۰۰ درس حقوق جزا ، آزمون وکالت سال ۱۳۹۵ 
    ۱۰۰- اگر کسی با حضور و معرفی خود به عنوان فروشنده، دفتر اسناد رسمی را به جای او امضا کند و ثمن معامله را دریافت نماید، مرتکب کدام یک از جرایم زیر شده است.
    ۱)استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری
    ۲)جعل سند رسمی و کلاهبرداری
    ۳)جعل و استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری
    ۴)کلاهبرداری

    در صورتی که رفتار مرتکب طبق قوانین خاص از جمله قانون ثبت، کلاهبرداری محسوب می شد، گزینه مورد نظر طراح منطقی و صحیح بود. ولی از آن جا که چنین رفتاری در هیچ قانونی فقط کلاهبرداری محسوب نشده است، بر اساس عمومات قوانین کیفری و نظریات مورد پذیرش حقوق دانان کشور(میر محمد صادقی،حسین،جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی،چاپ ۲۱،پاییز ۹۲، صص ۳۵۹،۳۶۰)،همچنین صراحت ماده ۸ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر، امضا کردن به جای دیگری در دفتر اسناد رسمی جعل محسوب می شود.

    بنابراین اینگونه استدلال میشود که با توجه به متن سوال،مرتکب جرم یکبار با حضور خود در دفتر اسناد رسمی و از طریق مانور متقلبانه خود را بعنوان فروشنده معرفی کرده است و در قسمت دوم سوال با امضا بجای فروشنده اصلی ، ثمن معامله را دریافت نموده است که دریافت ثمن آخرین مرحله در کلاهبرداری است و امضا بجای دیگری در یک سند اصیل و معتبر بلاشک مصداق جرم جعل است و با هیچ تفسیری از حیث تعیین مصداق عنوان مجرمانه ، نمی توان عمل مرتکب را جرم واحد کلاهبرداری مفروض داشت. بااینکه امضا بجای دیگری در جهت توسل به وسائل متقلبانه و ارتکاب کلاهبرداری بوده است ، طبق نظر حقوق دانان جرم مستقل جعل بوده و مرتکب ، دو جرم جداگانه انجام داده است.

    بنابراین پاسخ صحیح در سوال ۱۰۰ گزینه ۲  (جعل سند رسمی و کلاهبرداری) می باشد

  8. طرف نوشته تا پاسخ و استدلالی را که "دکتری کیفری شهید بهشتی" نوشته خواندم قانع شدم و دهانم بسته شد !!! مطمئن باشید اگر نمی نوشت دکتری کیفری شهید بهشتی دهانتان بسته نمی شد. از بس که دهن بینیم! … دوستان تعداد قابل توجهی از سوالات جزا مخصوصن سوال ۹۲ سوالاتی چالشی و با تله هایی نابرابر با سطح آزمون وکالت می باشد. نباید با سرنوشت دیگران بازی شود. حداقل می شود آن سوال را حذف کنند و از ۱۹ سوال بسنجند.

  9. کلید باب میل من نبود ۳تا سوال تو جزا ضرر کردم ولی اعتراض هم بی فایده اس بد خواندن سوال رو نباید بذارم گردن اسکودا

  10. آرزوی سلامتی ورفع کسالت برای خانم زنده دل داریم 

    امروز بعدازظهر متوجه زحمات ایشان شدیم و واقعا امروز عصر جای خالی ایشان احساس می شد.

  11. بنده هم متاسفم واسه این کلید.سال گذشته ک اختلافات کمتر بود دو سوال حذف شد اما امسال چه؟؟!!

    من شخصا سوال ۱۱۴ رو بخاطر بدچیده شدن گزینه ها نزدم و ظاهرا باید غلط میزدم تا سود میکردم.متاسفم واقعا.من تخصصم جزا نیست ولی درمورد اصول باید بگم درسی ک عقلیه محضه انقدر سوال حفظی؟؟در مورد سوال مفهومیشونم ک عیان است وضع.بطور مثال آیا فرهنگی و تاریخی صفت محسوب نمیشود آیا؟؟

    کسانی ک کلید باب میلشون دراومده استدعا دارم نمک روی زخم بقیه نباشن.صمیمانه عرض میکنم موفقیت بدرقه راهتان.

    از کانون اصفهانم.

    1.  آخه ما باید دادمون رو از سوالای اصول کجا ببریم؟؟؟!!!!آخه این چ کلیدیه از درس اصول. انصافا کسانی ک از کلید راضی بودن جواب بنده رو بدن آیا تیم طراحان سوال!نسبت به سوال ۱۱۴ صحیح اســــــــــت؟؟

    2. من خودم هم راجع سوال ۱۱۴ اول نظر داشتم ما که نزدیم ضرر کردیم ولی دوستی فرمودند برای ما از ۱۹ سوال حساب می شود حالا نمیدانم سنجش هم همینگونه عمل می کند یا نه …

    3. کی از سطح حوزه مازندران خبر داره؟؟؟

      مدنی ۸۵

      ا.د.مدنی ۷۶.۶۶

      تجارت ۸۳.۳۳

      اصول۴۵

      جزا ۵۰

      ایین دادرسی کیفری ۸۱.۶۶

       

      ایا درمازندران قبول میشم؟ با توجه به اینکه میگن سطح مازندران بالاست

  12. عزیزان من

    مااااااااااااااااااااااااااااااا گوللللللللللللللللللللللللللللللللللللل کلللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییید موسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسساتتتتتتتتتتتتت رو خخخخخخخخخخخخخخخخوووووووووووووووووووووردددددددددددددددددییییییییییییمممم @@@@@@@@@@۲

    بابت گول خوردن واعتماد به موسسات باید اعتراض کنیم اسکودا کلیدی که برخلاف نظر موسسات بوده داده واسکودا مسئول اعتماد ما به موسسات نیست

    چرا به موسسات اعتراض نمیکنید برای جلب نظر ما از ۵اذر با روح وروان ما بازی کردن

    1. چ کسی گفته ما گول کلید موسسات رو خوردیم؟؟؟.بحث مطالعاتم در دوران کارشناسی و ارشد و زمان مطالعه راجع ب اصول است.این سوالات و پاسخها گذشته از علم از انصاف هم در  ماراتنی به این سخت در آزمون وکالت،بدور است.

  13. استاد بنی صدر در مورد سوالات اصول فقه به صورت مستدل تمام گزینه هارا مورد بررسی قرار داده و با استدلال گزینه های غلط را از صحیح مشخص نموده اند.و مطابق کلید ارائه شده توسط سازمان سنجش دقیقا ۹مورد از گزینه هایی که توسط جناب بنی صدر صحیح اعلام شده از طرف سازمان سنجش غلط اعلام شده است.

    ایکاش طراحان محترم سوالات نیز مانند ایشان سوالات را به صورت مستدل رد میکردند نه اینکه فقط به اعلام یک گزینه اکتفا نمیکردند.

    در آخرهم باید گفت:

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست

    بی گمان آنچه به جایی نرسد فریاد اسث

    1. واقعا جای تعجب داره ایشان با سالیان تجربه تحصیل و تدریس طرح سوال از ۲۰ تا سوال فقه ۹ غلط جواب میده به نظر شماها این موضوع مشکوک نیس ما کاری با موسسه چتر دانش نداریم اگه یکی و دوتا اشتباه جواب میداد بله میشد کاریش کرد ولی ۹ اختلاف واقعا این معنیش چیه دوستان

  14. سلام دوستان کسی اینجا از کانون بوشهر شرکت نکرده

    لطفا یکی جواب منو بده من خیلی استرس دارم 

    کف معدل قبولی کسی میدونه چنده 

    در ضمن من بومی هستم

    معدلم

    مدنی ۴۷

    ا د م ۶۷

    تجارت

    ۸۷

    کیفر

    ۸۷

    اصول ۲۸ 

    جزا ۴۲ 

    معدل ۱۲/۳۰

     لطفا یکی راه نماییم کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا