زمان انتشار کلید آزمون وکالت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور و اسکودا هر سال پس از برگزاری، کلید آزمون وکالت را منتشر می‌کنند.

به گزارش اختبار، آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری روز جمعه ۱۳ مرداد برگزار شد.

ساعاتی بعد از برگزاری آزمون نیز نسخه غیررسمی دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ منتشر شد.

بااینحال داوطلبان برای اطلاع از نحوه عملکرد خود در انتظار انتشار نسخه رسمی سوالات و کلید آزمون وکالت هستند.

هر ساله دفترچه سوالات و کلید رسمی آزمون توسط اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

زمان دقیق انتشار کلید آزمون مشخص نیست.

برای مثال کلید آزمون وکالت ۱۴۰۰ که پس از تعویق در ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار شده بود، روز ۱۱ مرداد (۱۲ روز بعد از آزمون) منتشر شد.

کلید آزمون وکالت ۱۳۹۹ که باز هم به دلیل تعویق در ۲۵ تیر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، روز ۱ مرداد (یک هفته بعد از آزمون) منتشر شد.

آزمون وکالت ۱۳۹۸ در روز ۸ آذر برگزار و کلید آن روز ۲۰ آذر (۱۲ روز بعد از آزمون) منتشر شد.

اما کلید آزمون وکالت ۱۳۹۷ که در ۹ آذر برگزار شده بود، در روز ۱۱ دی و بیش از یک ماه بعد از آزمون منتشر شد.

با توجه به رویه سال‌های اخیر انتظار می‌رود حدود ۲ هفته بعد از تاریخ آزمون وکالت ۱۴۰۲، کلید رسمی آن منتشر شود.

بیش از ۱۰۹ هزار داوطلب در این آزمون شرکت داشته‌اند.

منابع آزمون وکالت شامل قوانین اعلام شده توسط اسکودا همراه با آرای وحدت رویه و آیین نامه های اجرایی مرتبط می‌باشد. مجموعه های زیر منطبق بر منابع آزمون وکالت می‌باشند:

دوره قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. واقعا نسبت ب سالهای قبل خیلی سوالها سخت بود و اینکه زمان کافی برای جواب دادن وجود نداشت هر سوال یک پاراگراف بود تا موقعی سوال و تو ذهن تداعی کنی زمانی نمیموند که جواب بدی من خودم که همش استرس تایم داشتم اخرم خیلی درسها رو بخاطر زمان نداشتم نزدم

  2. درود بر دوست گرامی، توجه کنید آیا در این سوالات آیین دادرسی مدنی دانش حقوقی داوطلب سنجیده شد؟ من داوطلب باید از نظر علمی سنجیده بشم نه از نظر رندی و روش های حل تست، تست های علمی تست آیین دادرسی مدنی ۹۵ بود ، اولاً شما زمانی حق داری روش طراحی رو از ریشه عوض کنی که یا زمان اضافه کنی یا یک ندایی بدی که فقط به متن قانون اکتفا نشود ،،رویه ای که کانون بیش از ۳۰ سال است دارد اتکای به متن است حالا در سال ۱۴۰۲ در زمانی که سوالات اساسی مسأله و کیس طرح شدن که اصلاً مسبوق به سابقه نیست و مدنی با سوالات تحلیلی شیره مغز را کشیده و تجارت از قوانین شاذ و غیر مهم به شدت سوال طرح شده ناگهان به طراحی ۱۹ کیس مختلف با اسم و پرونده و اجرای حکم و حق اعتراض و صرفاً مواردی از حیث عملی خود طراح رسیده نه حفظی و توان یادگیری،،، اساسا هدف طراح چیست؟ وقتی قرار است یک درس رویه ای عوض کند تدریجی است سالانه ۵ سوال تغییر می‌کند مثل کاری که در کنکور کارشناسی و هر آزمون استانداردی صورت می‌گیرد، نه کل ۲۰ سوال نه شیوه طرح عجیب سوال در اساسی و نه با طرح سوالات غلط و اختلافی این ها هنر نیست منشأ این ها چیز دیگر است یک حقوقدان خودش را جای سوژه و ابژه میگذارد یک سطح انسانی و علمی را می‌سنجد اقدام به طرح سوال می‌کند این آزمون یک نوع آزار روانی از نظر روانی نشان دهنده اختلالات روانی طراح بود مگر خود شما که آزمون دادید بعد اساسی زدید اصلاً؟ مگر اون لحظه اساساً توان زدن ۱۴۰ تست را داشتید؟ حالا که تعداد سوالات زیاد شده و حقوق تجارت کلا متن قانون تجارت را بیخیال شده مدنی هم سوالاتش مغز را متلاشی میکند و تا یادت بیاد زمان زیادی می‌برد با کدام انرژی و با کدام توانایی به سراغ سوالات کیفری ها و فقه و اساسی مسأله محور میتوان رفت؟ آیا اساساً خودتان را به جای داوطلبین گذاشتید طراحان محترم؟ به یک سوال حداقل جواب بدهید به دنبال چه میگشتید آیا با این سوالات علم یک داوطلب سنجیده میشد؟

  3. برادر شماکه داخل توضیحاتتون عرض کردید سوالات قانون محور نبودطوری داده بودن که نمی خواست مثل هاردکامپیوتر قانون حفظ کنی باید حقوق را بلد باشی اما اخر متنتون گفتیدچندتا از سوالات ازقانون نیامده بود.
    بنابراین اگه نظر نمیتونید بدید لطفا تیتر نزنید.

  4. شما واقعا حالت خوبه به نظرم . کجای سوالات اختلافی آیین دادرسی مدنی استاندارد هست؟ یا مثلاً طرح سوال خارج از منبع صحیح ؟ یا اینکه سوال رو باید از بخشنامه های قوه قضاییه طرح کنند ؟

  5. سوالات امسال بهترین سوالاتی بود که در تاریخ طرح شده بود. وقتی سوالها اینطوری طرح شوند دیگه نیاز نیست کسی یک سال بشینه قانون رو حفظ کنه. کسی که در دانشگاه یا به هر شکل دیگه‌ای حقوق رو یاد گرفته با یک آمادگی مختصر برای آزمون قبول میشه. درصدی از سوالات اصلا نیاز به حفظ قانون و مطالعه نداشت. هر کسی حقوق بدونه جوابش رو میدونه. کسی هم که حقوق ندونه قانون رو مثل هارد کامپیوتر حفظ کرده باشه نمیتونه جواب بده. آزمون پارسال غیراستاندارد بود. آزمون پارسال هم کانون و هم مرکز وکلا رفته بودند گوشه و کنار قوانین را گشته بودند چیزهای پرت و بی اهمیت را سوال داده بودند. نتیجه این میشه که کسی چیزی از حقوق نمی‌داند فقط با حفظ کردن قوانین قبول خواهد شد و بعد موضوعات ساده رو نمیتونه بفهمه. معضلات حقوقی که در واقعیت پیدا میشه خیلی پیچیده تر از این سوالات آزمونی است. وقتی کسی این سوالات رو نفهمه چطور میخواد موضوعات واقعی رو بفهمه. به خصوص سوالات حقوق اساسی واقعا عالی بود. حقوق اساسی در ظاهر هیچ ربطی به وکالت ندارد و معلوم نبود چرا به آزمون اضافه کردند ولی طراح سوال تونسته بود با طرح سوالات میان‌گرایشی مسائل کاربردی قانون اساسی رو استخراج کند.
    زمان آزمون هم اصلا کم نیست. علت کمبود زمان داوطلبان اینه که وقتی جواب سوالی رو نمی‌دانند فکر میکنند و استرس پیدا میکنند و گیج می‌شوند. در حالیکه با فکر کردن جواب سوال پیدا نمیشود. مساله ریاضی نیست که فرمول حل کردن و محاسبه‌اش طول بکشد. یا بلدی یا بلد نیستی. یا نکات انحرافی وجود دارد که باعث تردیدت شده و اون رو میزاری آخر سر جواب بدی.
    تنها ایراد آزمون طرح چند سوال خارج از قوانینی بود که به عنوان منبع اعلام شدند. وقتی منبع اعلام میکنند باید در چارچوب همان منبع سوال دهند. اگر نمیخواهند خودشان رو محدود کنند اصلا منبع اعلام نکنند. الان داوطلب قانون تعاون و قانون ثبت اختراعات رو نمیخونه ون در فهرست منابع نیست. ولی اگه منبع نداشت میخوندی چون میدونستی اینها قوانین مهمی هستن.

    1. عزیز بزرگوار اگر یک حقوق خوان غیر از قانون منبع دبگه ای باید حفظ کنه عنایت بفرمایید راهنمایی کنید استفاده کنیم.

    2. شما نه تنها حقوق نخوندی، بلکه حتی در جامعه هم زندگی نمی‌کنی که به این سوالات میگی استاندارد!!!
      طراح، آمده سوال داده فرشته تراکتوری خریده!!
      عرفا یا حتی بر اساس همین رویه که شما مدعی هستی بلدی، فرشته تراکتور میخره یا فریبرز؟!😄
      از همینجا میتونی بفهمی طراح و شخص شما چقدر از مرحله پرت هستید که تراکتور خریدن فرشته رو میگید استاندارد!!
      تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل👌

      ضمنا شما که مدعی هستید حقوق خواندید و رویه بلدید، تشریف ببرید دیوان‌عالی‌کشور، مشاهده می‌کنید اکثر موارد سوال شده در آ.د.م اسکودا ۱۴۰۲ پرونده‌هایی است که بین شعب تجدیدنظر استان‌ها اختلافی بوده و دیوان در حال رسیدگی به این اختلاف مابین دوقاضی تجدیدنظر است!!!
      هرگز چنین مسائلی که اختلافی است نباید در آزمونها سوال باشد!!!
      از قدیم بین اساتید برجسته رسم بوده، در سوالات قوانین شکلی، مطلقا باید از نص قانون سوال بیاید، چراکه اگر مسئله طرح شود اختلافی خواهد بود!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا